Uusi auto

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Uusi auto

Viesti Kirjoittaja agios »

Aina kun olen ostanut uuden auton merkistä riippumatta niin joku on aina sanonut jotain negatiivista merkistä. Monta merkkiä on ollut ja aina sama juttu. Eivät tajua että ihan itselleni minä ostelen .Yhdelle piti sanoakin.
Ensimmäisen SS:n kun ostin niin eräs sanoi puhelimessa että niistä ruostuu ne oven alaosat. Ei tiennyt edes mallia mutta kuitenkin. Kateutta luulisin.
Ajan vaikka kuinka lujaa niin Bemarien on päästävä ohi. On ego aika heikko kun tuollaisesta on kiinni. Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Itsekin löysit bemarista heti negatiivisen puolen.

Tottakai oma on paras kun siihen meni niin paljon rahaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jope kirjoitti:
Tottakai oma on paras kun siihen meni niin paljon rahaa.
Tai sitten koska ei mennyt.. :wink:
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Uusi auto

Viesti Kirjoittaja Termos »

agios kirjoitti:...Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.
Höpöhöpö :lol:

Autot ovat takavetoisia (varauksin nelivetoisia).

Etuvetoiset ovat pers' aukisten kehonsiirtovälineitä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi auto

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Termos kirjoitti:
agios kirjoitti:...Kuitenkin Bemari on jo menneen ajan tuotteita takavetoineen.
Höpöhöpö :lol:

Autot ovat takavetoisia (varauksin nelivetoisia).

Etuvetoiset ovat pers' aukisten kehonsiirtovälineitä.
Kyllä mustakin fillari on aika miehekäs kropansiirtoväline :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kerran puhuttiin yhden äijän kanssa tosi lyhyeksi jäänyt keskustelu näistä vetotavoista niin hänelläpä oli aivan lyömätön teoria takavedon paremmuuden puolesta. Nimittäin kaveri veti sellaisen kortin pöytään että "miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"? Menin aivan sanattomaksi. :roll: Sanottakoon vielä että kaveri oli koulutukseltaan INSINÖÖRI. Tosin laivanrakennus-sellainen.
Toinen kerta kun en pystynyt asiaa kommentoimaan oli kun toinen automies totesi että "onhan maailman paras auto, Rolls Roycekin takavetoinen".
Ehkä me saabistit tosiaankin ollaan vaan niin tyhmiä että ei ymmärretä. :lol:
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eilen veti M3 ohi oikealta kaistalta vauhdikkaasti, kun ajelin taajamassa rauhallisesti. No bimmeri siirtyi seuraavissa valoissa eteeni (toinen kaista oli tukossa), joten arvelin, että sälli haluaa näyttää miten ämmä lähtee. Napsautin AeroWagonin automaatin Sport-asentoon ja kun valot vaihtui bemari nytkähti eteenpäin, mutta onneksi painoin kaasua varovasti, muuten olisin ajanut perään... :lol: Sitten pemari köhi ja nyki vähän aikaa, kun ilmeisesti haettiin kakkosta pesään ja sitten lähti mustan savupilven saattelemana kiihdyttämään, mutta oli jo sallitu nopeus saavutettu, joten "kisa" omalta osaltani jäi siihen...

No eipä siinä talviliukkaalla tuli otettua AeroWagonilla 6-0 turpaan liikennevaloissa takavetoladalta :D

Eski
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Saappi Kuski kirjoitti:"miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?
Kaikkien off-topicien äiti:

Miksi muuten F1:ssä käytetään jotain "400/50R15" renkaita, pientä vannetta ja korkeaa profiilia?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

JKen kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:"miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?
Kaikkien off-topicien äiti:

Miksi muuten F1:ssä käytetään jotain "400/50R15" renkaita, pientä vannetta ja korkeaa profiilia?
ne on iskunvaimentimena :lol:

taidan laittaa seuraavaan autoon iskareiden tilalle rautatolpat ja renkaiksi 205/65/15, niin sittenhän on kaikki hyvin 8)

http://www.riemurasia.net/jylppy/albumi ... enkaat.jpg

mutta kovatkin kuskit joutuvat joskus hölläämään :)

http://www.riemurasia.net/jylppy/displa ... at=0&pos=9




perusfaktaa, mielipideasioista on kiva kiistellä. ajoi sitten uudella tai vanhalla autolla :D

automaa on kiteyttänyt uuden auton näin: Uusi auto on turvallisuutta ja mielenrauhaa.

mielenrauha voi kyllä mennä jos joutuu juoksemaan takuuhuollossa :D

itseäni miellyttää uuden auton tuoksu, saakohan sitä jo hajusteena :lol:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

saabracing kirjoitti:itseäni miellyttää uuden auton tuoksu, saakohan sitä jo hajusteena :lol:
Saa, ihmekuusihyllystä :D

Et ei kannata ihmetellä, miks Cotterollassa tuoksuu nahka ja jalopuu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Ite on sitä mieltä et paras vetotapa riippuu siitä ajo tilanteesta. etu- tai neliveto normaalikäytössä, takaveto pelleily tai kiihdytys ajossa ja kaikkeen muuhun on neliveto.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

saabracing kirjoitti:
ne on iskunvaimentimena :lol:

taidan laittaa seuraavaan autoon iskareiden tilalle rautatolpat ja renkaiksi 205/65/15, niin sittenhän on kaikki hyvin 8)
Onko?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En ymmärrä miksi aina mainitaan BMW-kuskien ajavan sikamaisesti, itse en ole tälläistä havainnut ollenkaan (tai sitten on yleisempää ruuhkasuomen ulkopuolella)? Ehdottomasti pahimpia törttöilijöitä ovat volvokuskit, vilkkua ei käytetä juuri koskaan, ryhmittäydytään tökerösti eteen (lähes kiilataan), ja aina pakko päästä kaikista ohi (viimeksimainittu vähän sama juttu kuin Saabisteillla :D) ja sitten jäädään könöttämään eteen. Sama homma havaittu melkein joka päivä.

Ja tuo meikäläisen takavetoinen tilapäispommi tuntuu provosoivan noita corolollola-kuskeja, pakko lähteä talla pohjassa viereltä jotta voi rehvastella kavereille että taas jäi yksi BMW paikoilleen :D Oma kottero on onneksi niin laiska ettei vahingossakaan kukaan luule että lähtisin tarkoituksellisesti liian ripeästi liikkeelle :D

Vetotavasta ei varmaan kannata väitellä, itse pidän enemmän takavedosta, ja konehuoneessa on enemmän tilaa kun moottori on pitkittäin, ja esim loota- ja kytkinremontit ovat helpompia kun voi tiputtaa lootan alas vain ripsimällä kardaanin veke.

Edit: omasta mielestäni vanha auto tuo mielenrauhaa, arvo ei laske luokkaa 10kiloeuroa vuodessa, ja kun uusissa tuntuu olevan yhtä paljon vikoja kuin vanhoissakin niin vanhojen vikoihin suhtautuu ymmärtäväisemmin, ja jos tulee liian fataalia vikaa niin vanhan voi toimittaa hyvin mielin Tattarisuon teknologiakeskukseen jatkojalostettavaksi kun ei ole omaisuutta kiinni :D

Jos ostaisin uuden auton niin jonkin 1.2 Punton 5v takuulla, sen arvo ei voi tippua kuin maksimissaan 11 kiloeuroa, tapahtui mitä hyvänsä :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Viesti Kirjoittaja Julle »

Nimittäin kaveri veti sellaisen kortin pöytään että "miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?

Sehän on aivan, kuin saab..... moottori vetävien renkaiden päällä:) Ja mahtaakos kukaan löytää nyky formuloista kardaania?
9-5 Aero - 00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Julle kirjoitti:Nimittäin kaveri veti sellaisen kortin pöytään että "miksi muuten kaikki Formula 1 autot olisivat takavetoisia jos etuveto muka olisi parempi"?

Sehän on aivan, kuin saab..... moottori vetävien renkaiden päällä:) Ja mahtaakos kukaan löytää nyky formuloista kardaania?
Tai ohjausta vetäviltä (lue veteleviltä) pyöriltä ;)
Porschessa ja kuplassa homma on toteutettu järkevimmin ja huoltoystävällisimmin eli koko tekniikkapaketti takana, 15min homma napata alas.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin