Nordic tehoista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Nordic tehoista

Viesti Kirjoittaja LR »

Moi!

Kumpi mahtaa pitää paikkaansa, Trollin sivut esim 9-3 T5 Stage3 270hv/ 400Nm vai Nordicin sivut 260hv/380Nm? :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nordic tehoista

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

LR kirjoitti:Moi!

Kumpi mahtaa pitää paikkaansa, Trollin sivut esim 9-3 T5 Stage3 270hv/ 400Nm vai Nordicin sivut 260hv/380Nm? :D
Siihen väliin ;) eipä taida suoritus arvoissa olla yhtään eroa.
9-3.1972
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Eipä mitään enää...
Viimeksi muokannut pamppu, Su Touko 20, 2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Trollin sivuilla mainittu ainakin muokattu hukkaportin kello mitä ei Nordicin sivuilla ollut. Tiedä sitten johtuisiko siitä.

Ja kannattaa pitää mielessä, että noi teholukemat ei todellakaan ole mitään "varmoja" vaan on ihan yksilöstä kiinni ja ainoastaan suuntaa antavia joten molemmat ovat varmaan siinä mielessä yhtä "oikeassa".
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

pade kirjoitti:Trollin sivuilla mainittu ainakin muokattu hukkaportin kello mitä ei Nordicin sivuilla ollut. Tiedä sitten johtuisiko siitä.

Ja kannattaa pitää mielessä, että noi teholukemat ei todellakaan ole mitään "varmoja" vaan on ihan yksilöstä kiinni ja ainoastaan suuntaa antavia joten molemmat ovat varmaan siinä mielessä yhtä "oikeassa".
Ihan totta, yksilöstä loppupeleissä aika paljon kiinni ! Silti vaan pisti silmään tuo 10hv ja 20Nm. Penkissä totuus selviää. :lol:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

LR kirjoitti:Penkissä totuus selviää. :lol:
Näin juuri ;)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Sitten pitää muistaa se, että noista saattaa irroita isolla ic:llä 280hp/400nm, mutta kyseessä on sekunnin murto-osan hetkellinen voimanpuuska, eli käytännössä noista irtoaa jopa ~250hp jatkuvaa tai reilusti allekkin kuumana kesäpäivänä, vaikka olisikin 99+ tankissa.. 98 on vahva suositus viri-autoille..

Todellisuudessahan autoa ei vie eteenpäin hetken piikkaus alhaalla väännöissä tai hetken teho potkaisu dynossa ylhäällä, vaan se mitä moottori antaa useamman sekunnin ajan keskimäärin esim. 3000-6000rpm välillä, kun kiihdytetään vaikka 50-100km/h väli..
Turbokoneiden teho ja vääntövaihteluihin vaikuttaa ympäristö hieman enemmän kun vapareihin, eli ahtopaineet aina hieman elävät ja lämmin ilma aiheuttaa yleensä (yleistäen tän teholuokan autoissa..) noin 1hp/aste vajausta, joten tästä syystä vaihtelee nuo toimittajan lupauksetkin 260-280hp T25 stage 3:lla.. Mutta millään ihmeelläkään tuosta T25 föönistä ei yli 290hp irtoa, tai sitten dynossa vikaa. :lol:
Tästä samasta syystä vaihdetaan isompia puhaltimia, jotka puhaltaa enemmän ilmaa ja tukkii vähemmän pakopullta :idea:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep, kuten Hook kirjoitteli tuo T25 hönkä ei kyllä pukkele tuota 270-290hp tehoja kuin dynossa eli lyhyessä vedossa ja sitäkin vain jos pako puoli päästää lämpöjä hyvin pihalle. Ja kesto lyhenee T25:lla aika rajusti jos noita tehoja ottaa sieltä useammasti ulos (ihme kyllä oma on edelleen kunnossa).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

pade kirjoitti:
LR kirjoitti:Penkissä totuus selviää. :lol:
Näin juuri ;)
Tänään totuus selvisi, 251.4 hv dynossa. 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Pistätkö itse käyränkin näkyviin tänne. Vähän turhan vähän niitä näkyy tällä foorumilla.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

LR kirjoitti:
pade kirjoitti:
LR kirjoitti:Penkissä totuus selviää. :lol:
Näin juuri ;)
Tänään totuus selvisi, 251.4 hv dynossa. 8)
Kävitkö raumalla prodynosystemsillä?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

nahkis kirjoitti:
LR kirjoitti:
pade kirjoitti: Näin juuri ;)
Tänään totuus selvisi, 251.4 hv dynossa. 8)
Kävitkö raumalla prodynosystemsillä?
Kyllä
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin