dump valve

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo ei taho kestää valitettavasti yli 1.5bar. Muutenkin sen virtaus käy riittämättömäksi ja sakkailee pirusti ku vähä virittelee.

Kertoili....Frans?
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Stressfläkt kirjoitti: Määritteleppä kestävyys ajassa mitattuna.
Toistaiseksi.

Lähinnä kuittasin tuosta että yli 1,6bar ''ei tarvita''..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

en osallistu kestävyyteen sen enempää, mutta kerron kokemuksiani possin pässistä itsellä...

edellisessä tonnarissani noita meni kahteen vuoteen kaksi päreiksi. pannussa paineita 1,3.
Yamaha FZ1-N -08
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onkos moni tehnyt tota -110 Loppuista byssiä dumppaavaksi?

Eli takaiskuventtiili jatkeeksi by-passiin ja paikkaa siirtä likimmäs kaasuläppäkoteloa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko sil paikalla hirveetä seksuaalista merkitystä? Tietty parempi lähel kaasuläppää mut mul ainakin toimii dumppi siin orkkis bypassin reiässä loistavasti.
jarmoh
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:58

Viesti Kirjoittaja jarmoh »

-
Viimeksi muokannut jarmoh, Ti Kesä 22, 2010 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

jarmoh kirjoitti:saako tota vakio dumppia suhisemaan ? autona on 9-5 Aero 2000 malli. Ei nimittäin pihahdustakaan kuulu, ja kuulemma noihin koneisiin ei saa asentaa normidunppia ellei jollai tapaa kierrä ettei tuu onkelmia ?!?!? :?
Vapaavirtaus suodattimen jos laitat niin siitä kuuluu sellanen pierua muistuttava suhahdus ja tuo orkkis by-pass kuuluu hieman paremmin sen suodattimen läpi.

Kokonaan toinen juttu onkin sitten tuollaisen vv-suodattimen järkevyys etenkin T7-autoissa kun tuo ilmamassamittari tunnetusti on suht herkkä tuollaisille virityksille. Ja tehojen kannalta ei suurta (mitään) merkitystä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei hitto tota Kurkon postausta, mikä lelu toi on :lol:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

j0ne kirjoitti:Ei hitto tota Kurkon postausta, mikä lelu toi on :lol:
Jotkut tykkää "leluista". :D
saapiko olla
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59

Viesti Kirjoittaja saapiko olla »

jarmoh kirjoitti:saako tota vakio dumppia suhisemaan ? autona on 9-5 Aero 2000 malli. Ei nimittäin pihahdustakaan kuulu, ja kuulemma noihin koneisiin ei saa asentaa normidunppia ellei jollai tapaa kierrä ettei tuu onkelmia ?!?!? :?
Juurikin äskön tuli katsastettua 349hv 9-5 missä ulos puhaltava ja kierrättävä venttiili ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Auto ajettu dynossa ja todellakin toimii....ai niin, konehan vakiomännillä ja sillä isolla vanhanaikaisella puhaltimella, joka ei herää koskaan. Eli faktat kehiin, tämä todellakin toimii!
No saapi tietenki
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

saapiko olla kirjoitti:Juurikin äskön tuli katsastettua 349hv 9-5 missä ulos puhaltava ja kierrättävä venttiili ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Auto ajettu dynossa ja todellakin toimii....ai niin, konehan vakiomännillä ja sillä isolla vanhanaikaisella puhaltimella, joka ei herää koskaan. Eli faktat kehiin, tämä todellakin toimii!
Ulospuhaltava ja kierrättävä venttiili? Tarkentaisitko hieman? Kaksi venttiiliä vaiko jompikumpi noista?
Jos on ulospuhaltava niin mihin perustuu väite, että tuolla dumpilla kone todellakin toimii?

T7 ei todellakaan kannata laittaa dumppia jos haluaa sen koneen kestävän :roll:
saapiko olla
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59

Viesti Kirjoittaja saapiko olla »

pade kirjoitti:
saapiko olla kirjoitti:Juurikin äskön tuli katsastettua 349hv 9-5 missä ulos puhaltava ja kierrättävä venttiili ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Auto ajettu dynossa ja todellakin toimii....ai niin, konehan vakiomännillä ja sillä isolla vanhanaikaisella puhaltimella, joka ei herää koskaan. Eli faktat kehiin, tämä todellakin toimii!
Ulospuhaltava ja kierrättävä venttiili? Tarkentaisitko hieman? Kaksi venttiiliä vaiko jompikumpi noista?
Jos on ulospuhaltava niin mihin perustuu väite, että tuolla dumpilla kone todellakin toimii?
Tarkennan, tämä kierrättävä "dumppi". ns hybridi. Kyllä puhaltaa ulos, sekä kierrättää. Tämä autohan on ruottissa tosin käyty custom softalle penkittämässä. Mitä tässä perustelemaan sen enempää. Nyt voin ainakin uskoa että kapistus toimii. suhtauduin varauksella laitteeseen itsekkin, kun luin täältä että juuri tämä malli ei toimisi. Kokeile itse ja hämmenny, heh. Eihän tällä virkaa ole.
No saapi tietenki
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

saapiko olla kirjoitti:Tarkennan, tämä kierrättävä "dumppi". ns hybridi. Kyllä puhaltaa ulos, sekä kierrättää. Tämä autohan on ruottissa tosin käyty custom softalle penkittämässä. Mitä tässä perustelemaan sen enempää. Nyt voin ainakin uskoa että kapistus toimii. suhtauduin varauksella laitteeseen itsekkin, kun luin täältä että juuri tämä malli ei toimisi. Kokeile itse ja hämmenny, heh. Eihän tällä virkaa ole.
Edelleen kiinnostaisi tietää minkä perusteella sanot että auto toimii tuon hybridin kanssa niinkuin pitäisi?
Siksi, että autolla voi ajaa eikä se sammuile jne?
"Kaadoin bensan sekaan pari dl öljyä ja auto toimii ihan normaalisti". Toimii ehkä joo, mutta miten järkevää tuo on pidemmän päälle :P

Suosittelen lämpimästi, että jollain siihen sopivalla työkalulla, tarkistat miten Trionic oikeasti toimii tuon hybridin kanssa.
Lämpimästi suosittelen, että otat sen pois niin nopeasti kuin mahdollista ja laitat kunnon by-passin takasin sinne. Ennen pitkää sinulla voi pahimmassa tapauksessa olla konerikko edessä, ja kaikki sen takia että auto kuulostaisi coolilta :roll:

Ja en kyllä itse kokeilisi vaikka mulle maksettaisiin..Hämmennys tosin varmaan olisi edessä mutta ei kyllä siitä syystä, että tuo kapistus toimisi kunnolla vaan jostain ihan muusta ja paljon kalliimmasta :/
saapiko olla
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59

Viesti Kirjoittaja saapiko olla »

pade kirjoitti:
saapiko olla kirjoitti:Tarkennan, tämä kierrättävä "dumppi". ns hybridi. Kyllä puhaltaa ulos, sekä kierrättää. Tämä autohan on ruottissa tosin käyty custom softalle penkittämässä. Mitä tässä perustelemaan sen enempää. Nyt voin ainakin uskoa että kapistus toimii. suhtauduin varauksella laitteeseen itsekkin, kun luin täältä että juuri tämä malli ei toimisi. Kokeile itse ja hämmenny, heh. Eihän tällä virkaa ole.
Edelleen kiinnostaisi tietää minkä perusteella sanot että auto toimii tuon hybridin kanssa niinkuin pitäisi?
Siksi, että autolla voi ajaa eikä se sammuile jne?
"Kaadoin bensan sekaan pari dl öljyä ja auto toimii ihan normaalisti". Toimii ehkä joo, mutta miten järkevää tuo on pidemmän päälle :P

Suosittelen lämpimästi, että jollain siihen sopivalla työkalulla, tarkistat miten Trionic oikeasti toimii tuon hybridin kanssa.
Lämpimästi suosittelen, että otat sen pois niin nopeasti kuin mahdollista ja laitat kunnon by-passin takasin sinne. Ennen pitkää sinulla voi pahimmassa tapauksessa olla konerikko edessä, ja kaikki sen takia että auto kuulostaisi coolilta :roll:

Ja en kyllä itse kokeilisi vaikka mulle maksettaisiin..Hämmennys tosin varmaan olisi edessä mutta ei kyllä siitä syystä, että tuo kapistus toimisi kunnolla vaan jostain ihan muusta ja paljon kalliimmasta :/
Juu, tämä auto on speertpartsilla penkitetty ja säätäjällä taitaa olla sitä tieto taitoa enemmän kun täällä yhteensä. Tekee pohjoismaihin kovia kiihdytysvehkeitä. Onhan kaverilla 8 kertainen ruotsin mestaruus, Epäilen vain että kaikki autotallipulttaajat ei vaan osaa.
No saapi tietenki
Vastaa Viestiin