Jännitteensäädin poks?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Kurko kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Laturi on koneen TAKApuolella.
Ja riipuen mallista AIKA kivassa paikassa. :)
CS 9000 -88 : Miten kannattaa alkaa purkaa .... krrh.... ??

Pääseelö käsiksi? Yläkautta

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ZaappiFantti kirjoitti:CS 9000 -88 : Miten kannattaa alkaa purkaa .... krrh.... ??
CC 9000 -88. Säätimen voi saada vaihdettua yläkautta imusarjan ja seinän välistä jos on hoikat kädet ja jos ruuvit aukeavat helposti. Alakautta lähestymällä onnistuu huomattavasti helpommin. Tuossa kuvassa laturi ja säädin näkyy öljynsuodattimen takana:

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... laturi.jpg

Saitko kompressorin jo nippuun?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

ZaappiFantti kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Laturi on koneen TAKApuolella.
Ja riipuen mallista AIKA kivassa paikassa. :)
CS 9000 -88 : Miten kannattaa alkaa purkaa .... krrh.... ??

Pääseelö käsiksi? Yläkautta

ZF
laturi suorinta tietä sivusta pyörittelemään sitä irti, kunhan hihna on pois alta ja kiinnitykset on irrotettu ni sieltä se muljahtaa räpylään...laturissa on kiinnitys muistaakseni kahdella pultilla joissa kannat eripäin...
Yamaha FZ1-N -08
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Laturiahan ei tarvitse irrottaa säätimen vaihtamiseksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

jus kirjoitti:
ZaappiFantti kirjoitti:CS 9000 -88 : Miten kannattaa alkaa purkaa .... krrh.... ??
CC 9000 -88. Säätimen voi saada vaihdettua yläkautta imusarjan ja seinän välistä jos on hoikat kädet ja jos ruuvit aukeavat helposti. Alakautta lähestymällä onnistuu huomattavasti helpommin. Tuossa kuvassa laturi ja säädin näkyy öljynsuodattimen takana:

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... laturi.jpg

Saitko kompressorin jo nippuun?
Juu, kompura on nipussa :oops: :P On sitä tampio juu. Kiitos kuvasta ja neuvoista, huomenna pääsee koittamaan laittoa. Varmaan kannattaa alakautta?

Muuten, mites vaikuttaa noi jännitteet laitteisiin? Kun tykittää 16 v kokoajan. Mikä hajoaa ensin? Akkuko? Mulla on hyvin lyhyt työmatka ( 3 kilsaa ) johon autoa vain tartten.

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä ton akkumalaattorinkin varauskyvystä vähenee prosentteja sitämukaan mitä se "keittää", Vaan pahinhan tuo 16V on juuri polttimoille, poppikoneet yms reguloimattomat härpäkkeet kyllä pitäis kestää tollanen ylijännite ja soihan musa hiukan lujempaa. :D
Vastaa Viestiin