CS 2.3T tukehtuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Niin, Boschin tekemiähän ne ja siinä lukeekin valmiina Boschin varaosanumero. Mitä enemmän välikäsiä, sitä kalliimpia osia.

Tonnarista bensanpaineen voi mitata helposti vaihtamalla bensanjakotukin (vasemmassa) päässä olevan banjoliittimen pultin sellaiseksi, johon saa kaksi liitintä liitettyä eli siis pitempi pultti. Siihen vaan toinen liitin sellaiseksi mihin saa työnnettyä paineenkestävän (n. 10bar) bensaletkun kiinni lemmareilla ja letkun päähän mittari kiinni. Säätimessä muistaakseni lukee paljonko paine pitää olla alipaineletku irrotettuna. Ja kiva sitä on mitata letku kiinnikkin, näkee miten bensanpaineetkin nousevat ahtojen mukaan, siis turbollisessa.

Eikä sellainen mittari kovin kalliskaan ole esim. jostakin hydraalliikka-alanliikkeestä ostettuna. Kannattaa ostaa sellainen vaimennettu, ettei viisari heilu joutavia. Ja voipihan sillä mitata myös öljyn- ja ahtopaineitakin, jos ne nyt jotakuta kiinnostaa....

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Kiireiden ja sairastelujen ym. tekosyiden jälkeen pääsin taas saabin kimppuun. Ei ollut bensanpaineensäätimessä vikaa.

Uusien tulppien vaihdon jälkeen kone ei ole montaa minuuttia käynyt mutta tulpat ovat jonkun verran mustuneet, eli rikkaalla tuntuisi käyvän niinkuin on jo moneen kertaan todettu.

Pitäisi vissiin kokeilla:
Ahtopaine kirjoitti:Kaasuläpän asentoanturia ei kukaan ole vielä ehdottanut... en tiedä liekö tuosta voisi moiset oireet aiheutua?
Motonet:
9000 Kaasuläppäsäädin 95--98 (ei V6). . . . . . . . . . . . 28-1419 29.90 ???

Onko tämä oikea osa?
En osaa, olen saabisti
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vie se m*netistä hankittu lambaada takaisin ja vaadi toimiva tilalle. :)

Ei muuten vaan itse taistelin skooppien ja mittareiden kanssa yhden patonginpurijoiden tekeleen kanssa tossa viime talvena, kun kävi paksulla, eikä mennyt pariin otteeseen konttorilla läpi.

Syy eka hylkäyksen jälkeen turhaan vaihdettu M*netin lambaada ja sen mukaan täysin päin helvettiä oppinut oleva älykone.
Alunperin syy oli halenneessa tyhjäkäyntisolessa.
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Kurko kirjoitti:Vie se m*netistä hankittu lambaada takaisin ja vaadi toimiva tilalle. :)
Kaipa tätäkin täytyy kokeilla :)

Kun koneen käynnistää, ekalla polkaisulla heti käynnistyttyä tuntuu reagoivan ihan normaalisti, muutaman sekunnin kuluttua alkaa käymään rikkaalla.
En osaa, olen saabisti
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Giggsy kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Vie se m*netistä hankittu lambaada takaisin ja vaadi toimiva tilalle. :)
Kaipa tätäkin täytyy kokeilla :)

Kun koneen käynnistää, ekalla polkaisulla heti käynnistyttyä tuntuu reagoivan ihan normaalisti, muutaman sekunnin kuluttua alkaa käymään rikkaalla.
Helpoin varmaan testata onko lambaada väärä, ottaa lambaadan kokonaan irti ja laittaa pultin reikään siksi aikaa ja softan pitäis toimi oletusarvoilla, eli pitäis kulkea tukehtumatta tai sammumatta. Ja tarkoitan että ihan sähköliittimiä myöten irti.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

9000cst kirjoitti:Helpoin varmaan testata onko lambaada väärä, ottaa lambaadan kokonaan irti ja laittaa pultin reikään siksi aikaa ja softan pitäis toimi oletusarvoilla, eli pitäis kulkea tukehtumatta tai sammumatta. Ja tarkoitan että ihan sähköliittimiä myöten irti.
Eikös tuohon riitä se että ottaa vaan sen lambdan liittimen irti? Eli kai se sensori voi paikalleen jäädä.
En osaa, olen saabisti
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Missäs kohdin se liitin edes sijaitsee, akvaario kotelossa?
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

j0ne kirjoitti:Missäs kohdin se liitin edes sijaitsee, akvaario kotelossa?
Jaa-a, enpä tiedä. Akvaarioonhan sen luulisi menevän. Täytyy seurata johtoa :)
En osaa, olen saabisti
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Imusarjan alla

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Liitin on imusarjan alla omassa raudassaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Otin lambdan liittimen irti, ei muutosta. Saman tien irrotin sitten lämpötila-anturin liittimen sieltä imusarjan välistä keskeltä. Kone kyllä kävi tyhjäkäyntiä n. 2 minuttia ja sitten sammui yhtäkkiä.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

CE-valo tietysti syttyi lambdan ja lämpötila-anturin irroituksen johdosta. Lykkäsin liittimet takaisin ja käynnistin ja kone sammui heti. Hmm. Irroitin lämpötila-anturin uudestaan ja vehje lähti käymään. Koitin siinä sitten peruuttaa hiukkasen taaksepäin mutta vääntö on totaalisen hukassa. Auto on tasaisella sorapihatiellä, voi olla että renkaat ovat hieman painuneet kuoppaan mutta ei kai "limp home" noin tehottomaksi autoa tee. Kierrokset 3000 r/min ja pientä kytkimen nostoa niin meinaa sammua.
En osaa, olen saabisti
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nyt menee jo mystiseksi. :?
Onko auto hajonnut ajosta eli ei esim.. pikku jakopäänremontin yhteydessä. eli onko nokkakeppien ajoutus kohdallaan.
Jos ois remmivetoinen, niin olisi tuokin varteenotettava vaihtoehto vaan. :(
Onko maadoitukset kunnossa koneeseen, runkoon ja t-nicin kuoreen. :?:
No koneeseen luulis olevan jos kerran starttaa.

Jos kerran kaikki tulpat mustuu/kastuu niin tuskin suuttimet vuotaa.
Vaan säilyikö tuo bensanpaine tukissa sammuttamisen jälkeen kuinka pitkään, jos ne spruutat sittenkin vaikka vuotaa. :?:
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Kurko kirjoitti:Nyt menee jo mystiseksi. :?
Onko auto hajonnut ajosta eli ei esim.. pikku jakopäänremontin yhteydessä. eli onko nokkakeppien ajoutus kohdallaan.
Jos ois remmivetoinen, niin olisi tuokin varteenotettava vaihtoehto vaan. :(
Onko maadoitukset kunnossa koneeseen, runkoon ja t-nicin kuoreen. :?:
No koneeseen luulis olevan jos kerran starttaa.

Jos kerran kaikki tulpat mustuu/kastuu niin tuskin suuttimet vuotaa.
Vaan säilyikö tuo bensanpaine tukissa sammuttamisen jälkeen kuinka pitkään, jos ne spruutat sittenkin vaikka vuotaa. :?:
Mystiseksi menee kyllä. Auto hajosi suoraan ajosta.

Tulpat kastuvat kyllä kaikki. Paineiden säilymisestä tukissa en kyllä tiedä.

Misfireä kyllä pukkaa silloin tällöin kun antaa kaasua, eli pientä pätkimistä, tyhjäkäynnillä ei. Aikaisemmin vehje meinasi sammua kun painoi kaasua. Nyt kun ruiskun lämpötila-anturi on irti, ei tätä ongelmaa tuntuisi olevan.

Onneksi ilmastointi pelaa 8) Harmi vaan ettei siellä autossa tule juuri istuttua.
En osaa, olen saabisti
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kukaan ei vielä liene ehdotellut MAP:pia, jos vaikka luulee, jotta siellä on hiukan enemmän paineita mitä on. :?

Toki en ole kuullut jotta noissa ois vikaa ollut.

Vaan jos sellaisen saa jostain lainaan, niin kannattaisi kokeilla.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

No mites ilmamäärä mittari, tuohan on DI/APC vekotin eikö vain eli vm92 ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin