CS 2.3T tukehtuu
Niin, Boschin tekemiähän ne ja siinä lukeekin valmiina Boschin varaosanumero. Mitä enemmän välikäsiä, sitä kalliimpia osia.
Tonnarista bensanpaineen voi mitata helposti vaihtamalla bensanjakotukin (vasemmassa) päässä olevan banjoliittimen pultin sellaiseksi, johon saa kaksi liitintä liitettyä eli siis pitempi pultti. Siihen vaan toinen liitin sellaiseksi mihin saa työnnettyä paineenkestävän (n. 10bar) bensaletkun kiinni lemmareilla ja letkun päähän mittari kiinni. Säätimessä muistaakseni lukee paljonko paine pitää olla alipaineletku irrotettuna. Ja kiva sitä on mitata letku kiinnikkin, näkee miten bensanpaineetkin nousevat ahtojen mukaan, siis turbollisessa.
Eikä sellainen mittari kovin kalliskaan ole esim. jostakin hydraalliikka-alanliikkeestä ostettuna. Kannattaa ostaa sellainen vaimennettu, ettei viisari heilu joutavia. Ja voipihan sillä mitata myös öljyn- ja ahtopaineitakin, jos ne nyt jotakuta kiinnostaa....
Ari
Tonnarista bensanpaineen voi mitata helposti vaihtamalla bensanjakotukin (vasemmassa) päässä olevan banjoliittimen pultin sellaiseksi, johon saa kaksi liitintä liitettyä eli siis pitempi pultti. Siihen vaan toinen liitin sellaiseksi mihin saa työnnettyä paineenkestävän (n. 10bar) bensaletkun kiinni lemmareilla ja letkun päähän mittari kiinni. Säätimessä muistaakseni lukee paljonko paine pitää olla alipaineletku irrotettuna. Ja kiva sitä on mitata letku kiinnikkin, näkee miten bensanpaineetkin nousevat ahtojen mukaan, siis turbollisessa.
Eikä sellainen mittari kovin kalliskaan ole esim. jostakin hydraalliikka-alanliikkeestä ostettuna. Kannattaa ostaa sellainen vaimennettu, ettei viisari heilu joutavia. Ja voipihan sillä mitata myös öljyn- ja ahtopaineitakin, jos ne nyt jotakuta kiinnostaa....
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Kiireiden ja sairastelujen ym. tekosyiden jälkeen pääsin taas saabin kimppuun. Ei ollut bensanpaineensäätimessä vikaa.
Uusien tulppien vaihdon jälkeen kone ei ole montaa minuuttia käynyt mutta tulpat ovat jonkun verran mustuneet, eli rikkaalla tuntuisi käyvän niinkuin on jo moneen kertaan todettu.
Pitäisi vissiin kokeilla:
9000 Kaasuläppäsäädin 95--98 (ei V6). . . . . . . . . . . . 28-1419 29.90 ???
Onko tämä oikea osa?
Uusien tulppien vaihdon jälkeen kone ei ole montaa minuuttia käynyt mutta tulpat ovat jonkun verran mustuneet, eli rikkaalla tuntuisi käyvän niinkuin on jo moneen kertaan todettu.
Pitäisi vissiin kokeilla:
Motonet:Ahtopaine kirjoitti:Kaasuläpän asentoanturia ei kukaan ole vielä ehdottanut... en tiedä liekö tuosta voisi moiset oireet aiheutua?
9000 Kaasuläppäsäädin 95--98 (ei V6). . . . . . . . . . . . 28-1419 29.90 ???
Onko tämä oikea osa?
En osaa, olen saabisti
Vie se m*netistä hankittu lambaada takaisin ja vaadi toimiva tilalle.
Ei muuten vaan itse taistelin skooppien ja mittareiden kanssa yhden patonginpurijoiden tekeleen kanssa tossa viime talvena, kun kävi paksulla, eikä mennyt pariin otteeseen konttorilla läpi.
Syy eka hylkäyksen jälkeen turhaan vaihdettu M*netin lambaada ja sen mukaan täysin päin helvettiä oppinut oleva älykone.
Alunperin syy oli halenneessa tyhjäkäyntisolessa.

Ei muuten vaan itse taistelin skooppien ja mittareiden kanssa yhden patonginpurijoiden tekeleen kanssa tossa viime talvena, kun kävi paksulla, eikä mennyt pariin otteeseen konttorilla läpi.
Syy eka hylkäyksen jälkeen turhaan vaihdettu M*netin lambaada ja sen mukaan täysin päin helvettiä oppinut oleva älykone.
Alunperin syy oli halenneessa tyhjäkäyntisolessa.
Helpoin varmaan testata onko lambaada väärä, ottaa lambaadan kokonaan irti ja laittaa pultin reikään siksi aikaa ja softan pitäis toimi oletusarvoilla, eli pitäis kulkea tukehtumatta tai sammumatta. Ja tarkoitan että ihan sähköliittimiä myöten irti.Giggsy kirjoitti:Kaipa tätäkin täytyy kokeillaKurko kirjoitti:Vie se m*netistä hankittu lambaada takaisin ja vaadi toimiva tilalle.![]()
Kun koneen käynnistää, ekalla polkaisulla heti käynnistyttyä tuntuu reagoivan ihan normaalisti, muutaman sekunnin kuluttua alkaa käymään rikkaalla.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Eikös tuohon riitä se että ottaa vaan sen lambdan liittimen irti? Eli kai se sensori voi paikalleen jäädä.9000cst kirjoitti:Helpoin varmaan testata onko lambaada väärä, ottaa lambaadan kokonaan irti ja laittaa pultin reikään siksi aikaa ja softan pitäis toimi oletusarvoilla, eli pitäis kulkea tukehtumatta tai sammumatta. Ja tarkoitan että ihan sähköliittimiä myöten irti.
En osaa, olen saabisti
Imusarjan alla
Liitin on imusarjan alla omassa raudassaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
CE-valo tietysti syttyi lambdan ja lämpötila-anturin irroituksen johdosta. Lykkäsin liittimet takaisin ja käynnistin ja kone sammui heti. Hmm. Irroitin lämpötila-anturin uudestaan ja vehje lähti käymään. Koitin siinä sitten peruuttaa hiukkasen taaksepäin mutta vääntö on totaalisen hukassa. Auto on tasaisella sorapihatiellä, voi olla että renkaat ovat hieman painuneet kuoppaan mutta ei kai "limp home" noin tehottomaksi autoa tee. Kierrokset 3000 r/min ja pientä kytkimen nostoa niin meinaa sammua.
En osaa, olen saabisti
Nyt menee jo mystiseksi.
Onko auto hajonnut ajosta eli ei esim.. pikku jakopäänremontin yhteydessä. eli onko nokkakeppien ajoutus kohdallaan.
Jos ois remmivetoinen, niin olisi tuokin varteenotettava vaihtoehto vaan.
Onko maadoitukset kunnossa koneeseen, runkoon ja t-nicin kuoreen.
No koneeseen luulis olevan jos kerran starttaa.
Jos kerran kaikki tulpat mustuu/kastuu niin tuskin suuttimet vuotaa.
Vaan säilyikö tuo bensanpaine tukissa sammuttamisen jälkeen kuinka pitkään, jos ne spruutat sittenkin vaikka vuotaa.

Onko auto hajonnut ajosta eli ei esim.. pikku jakopäänremontin yhteydessä. eli onko nokkakeppien ajoutus kohdallaan.
Jos ois remmivetoinen, niin olisi tuokin varteenotettava vaihtoehto vaan.

Onko maadoitukset kunnossa koneeseen, runkoon ja t-nicin kuoreen.

No koneeseen luulis olevan jos kerran starttaa.
Jos kerran kaikki tulpat mustuu/kastuu niin tuskin suuttimet vuotaa.
Vaan säilyikö tuo bensanpaine tukissa sammuttamisen jälkeen kuinka pitkään, jos ne spruutat sittenkin vaikka vuotaa.

Mystiseksi menee kyllä. Auto hajosi suoraan ajosta.Kurko kirjoitti:Nyt menee jo mystiseksi.![]()
Onko auto hajonnut ajosta eli ei esim.. pikku jakopäänremontin yhteydessä. eli onko nokkakeppien ajoutus kohdallaan.
Jos ois remmivetoinen, niin olisi tuokin varteenotettava vaihtoehto vaan.![]()
Onko maadoitukset kunnossa koneeseen, runkoon ja t-nicin kuoreen.![]()
No koneeseen luulis olevan jos kerran starttaa.
Jos kerran kaikki tulpat mustuu/kastuu niin tuskin suuttimet vuotaa.
Vaan säilyikö tuo bensanpaine tukissa sammuttamisen jälkeen kuinka pitkään, jos ne spruutat sittenkin vaikka vuotaa.
Tulpat kastuvat kyllä kaikki. Paineiden säilymisestä tukissa en kyllä tiedä.
Misfireä kyllä pukkaa silloin tällöin kun antaa kaasua, eli pientä pätkimistä, tyhjäkäynnillä ei. Aikaisemmin vehje meinasi sammua kun painoi kaasua. Nyt kun ruiskun lämpötila-anturi on irti, ei tätä ongelmaa tuntuisi olevan.
Onneksi ilmastointi pelaa

En osaa, olen saabisti