Kansipahvi taisi kimahtaa
Tuo 400-500€ taitaa olla merkkiliikkeen hinta?
Joku "nyrkkipaja" ts. pienempi yksityinen autokorjaamo tekisi tuon homman mitä suurimmalla todennäköisyydellä puolella merkkiliikkeen hinnasta. +päälle tietysti koneistus ja osat. Kannattaa ainakin kysellä eri paikoista hintoja, ennen kuin tekee lopullisen päätöksen.
Joku "nyrkkipaja" ts. pienempi yksityinen autokorjaamo tekisi tuon homman mitä suurimmalla todennäköisyydellä puolella merkkiliikkeen hinnasta. +päälle tietysti koneistus ja osat. Kannattaa ainakin kysellä eri paikoista hintoja, ennen kuin tekee lopullisen päätöksen.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Ei ollut merkkiliike vaan nimenomaan "nyrkkipaja". Jostain syystä tein itse...Jortsu kirjoitti:Tuo 400-500€ taitaa olla merkkiliikkeen hinta?
Joku "nyrkkipaja" ts. pienempi yksityinen autokorjaamo tekisi tuon homman mitä suurimmalla todennäköisyydellä puolella merkkiliikkeen hinnasta. .
EDIT: Kaveri teetti satkuunsa kansipahvinvaihdon ja hinta oli aika hyvin linjassa tuon saamani arvion mukaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Käväsi tolla suabilla ajelee aluksi kulki iha hyvi katteli ettei lämmöt nouse ja kone kehräs hyvi, sit jonkin ajan kuluttua auto alkoi piettämään ihme ääntä naputti ja sihisi lämmöt ei noussu ei pulputtanu mustaa savua, eikä mikään merkkivalo palanut,
käännyin risteyksestä ja se sammahti samantien, ei muutakuin toisella autolla hinasin pihaan ja pitää viikolla lähteä kyseleen paljoa pajat pyytelis jos korjattais..?
käännyin risteyksestä ja se sammahti samantien, ei muutakuin toisella autolla hinasin pihaan ja pitää viikolla lähteä kyseleen paljoa pajat pyytelis jos korjattais..?
sämpylä
Jokke A kirjoitti:Jos et saa itse tehtyä töitä, niin ei taida auton pito kannattaa. Kyselin viime syksynä hintaa oman 8v turbon kansirempalle liikkeessä, arvioivat hinnaksi 400-500 + osat.
Riippuu liikkeestä ? =D
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
pääsee imemään tulpan reijästä ilmaa, eli ei toimi.. ainoa konsti olisi tukkia imukanava..akyttala kirjoitti:Mitäs se tekee autolle, jos kiertää tulpan irti pytystä, jossa vuoto vesikanavaan on? Silloinhan ei ainakaan painetta pääse syntymään puolin jos toisinkaan.. Tosin lienee fiksua tällöin sulkea myös bensansyöttö kyseiselle pytylle, mutta miten?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A kirjoitti:Niinno, jos 2 paikallista nyrkkipajaa tekee työn suunnilleen samaan hintaan, niin merkittävästi tuota halvemmalla tuskin saa teetettyä (kuittien kanssa ainakaan) ilman suhteita.Daword kirjoitti: Riippuu liikkeestä ? =D
no täällä päin on kyllä yks mies joka tekee sen kyllä halvemmalla ja tuntipalkka on siinä 20e\h luokkaa... toki lman kuittia.. kuitin anssa tilanne voisi olla eri?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Noniin, mulla on nyt sitten upouusi 900 2,1 -92. 
Ensviikolla jos kerkeis kansipahvia laittamaan, niin sais auton jotakuinkin kasaan. On se todellakin lähes ruosteeton, ja nekin pienet mitä on, on ihan kiveniskuista eikä näitä tyypillisiä.
Onko tuossa 2,1litraisen kansipahvin kanssa jotain erikoista verrattuna 2-litraisen 16-tappisen kansipahvin vaihtoon? Kone ei kerennyt keittää ennen kuin sammutettiin, mahtaakohan kansi olla ehyt vai voiko moinen haljeta pienemmilläkin lämmöillä? Tai entäpä minkälaisen lämmön vaatii kansi kieroutuakseen?

Ensviikolla jos kerkeis kansipahvia laittamaan, niin sais auton jotakuinkin kasaan. On se todellakin lähes ruosteeton, ja nekin pienet mitä on, on ihan kiveniskuista eikä näitä tyypillisiä.
Onko tuossa 2,1litraisen kansipahvin kanssa jotain erikoista verrattuna 2-litraisen 16-tappisen kansipahvin vaihtoon? Kone ei kerennyt keittää ennen kuin sammutettiin, mahtaakohan kansi olla ehyt vai voiko moinen haljeta pienemmilläkin lämmöillä? Tai entäpä minkälaisen lämmön vaatii kansi kieroutuakseen?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Ensinnäkin sori että kiilaan keskusteluun, ja toisekseen kyse on Tonnarin kannesta, mutta samanlainen Saabin 16v- kansi on kyseessä. Eli mikä voi olla syynä siihen että nimenomaan 16v- kansi halkeilee ja menee aivan sirpaleiksi, ei pelkästään seetien väleistä vaan sylinteristä ulospäin, vesitilaa kohti?akyttala kirjoitti:Kone ei kerennyt keittää ennen kuin sammutettiin, mahtaakohan kansi olla ehyt vai voiko moinen haljeta pienemmilläkin lämmöillä? Tai entäpä minkälaisen lämmön vaatii kansi kieroutuakseen?
Itse olen käyttänyt konetta juuri niinkuin kuuluu, eli lämmitys, ja jäähdytyskäytöt, eikä kylmiltään polkemista.
Vanhan 8-Tappiturbón kone kesti vaikka minkälaista asiantuntematonta käyttöä, ja sama on kuuleman mukaan jatkunut uusillakin omistajilla, ongelmitta.
Aijuu, kun tuota kansihommaa aletaan tekemään, niin kannattaako kannenpultit uusia? Onko moisesta mitään hyötyä?
Entäpä vesipumpun vaihto "varmuuden vuoksi" kun tuohon ei sitä ole vaihdettu koskaan. Kannattaako moinen? Sopiiko tähän 2,1:seen sama vesipumppu kuin 8-tappiseen vapariinkin?
Edit: Ja onko kannen plaanauksen yhteydessä fiksua vaihdattaa kanteen venttiilivarren kumit? Eikös nuo kuitenkin ole kulutustavaraa ja vaikuttavat melkoisesti öljyn kulutukseen.
Entäpä vesipumpun vaihto "varmuuden vuoksi" kun tuohon ei sitä ole vaihdettu koskaan. Kannattaako moinen? Sopiiko tähän 2,1:seen sama vesipumppu kuin 8-tappiseen vapariinkin?
Edit: Ja onko kannen plaanauksen yhteydessä fiksua vaihdattaa kanteen venttiilivarren kumit? Eikös nuo kuitenkin ole kulutustavaraa ja vaikuttavat melkoisesti öljyn kulutukseen.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
En vaihtaisi vesipumppu ellei ole pitänyt ääntä, mutta jos "ylimääräistä" on niin eipä tuosta ainakaan haittaa ole.akyttala kirjoitti:Aijuu, kun tuota kansihommaa aletaan tekemään, niin kannattaako kannenpultit uusia? Onko moisesta mitään hyötyä?
Entäpä vesipumpun vaihto "varmuuden vuoksi" kun tuohon ei sitä ole vaihdettu koskaan. Kannattaako moinen? Sopiiko tähän 2,1:seen sama vesipumppu kuin 8-tappiseen vapariinkin?
Edit: Ja onko kannen plaanauksen yhteydessä fiksua vaihdattaa kanteen venttiilivarren kumit? Eikös nuo kuitenkin ole kulutustavaraa ja vaikuttavat melkoisesti öljyn kulutukseen.
Kansipultteja ei saabeissa yleensä ole tarvinnut vaihtaa. Mutta tarkista että kaikki ovat saman pituisia ja muistaakseni jossain oli kyllä ohjemittakin, jota ei saa ylittää.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"