Njaa..Tarviipa miettiä laitanko itsekkään ollenkaan kantta, vai pitääkö hommata jostain 2,0 alakerta ja yhdistää se 2,1 kanteen, imusarjaan ja ruiskuun..Tapsa84 kirjoitti:Käytin hakua ja sieltähän ne kaikki tiedot löytyi.
Taitaapa käydä niin, etten vaihda mitään kannentiivistettä. Jos ja kun se menee, vaihdan koko alakerran 2-litraiseen...
Tehot näyttäis tulevan tuosta kannesta ja imusarjasta, joten varmaan saa alakerran vaihdonkin jälkeen ilman sitä kattia sen 140hv irti.
Saab 99, mitä otettava huomioon vaihdelaatikon ostossa?
Re: Ostin -92 2.1 16v saabin
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Mie laittaisin sen 2,1 koneen, jos se kerta on ehjä ja löisin kangella katin läpi, tai poistaisin sisuskalut, tai koko katin. Tuleehan siihen vielä 140 + katin viemät hepat käyttöön. Ei se 2.1:n teho pelkästään kannesta+imusarjasta tule. Ei ne jenkit ihan väärässä voi olla, kun ne sanoo ettei mikään korvaa kuutiotuumia. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tartteepa katsoa. Kyllä se 2,1 kieltämättä himottaa.Mertmi kirjoitti:Mie laittaisin sen 2,1 koneen, jos se kerta on ehjä ja löisin kangella katin läpi, tai poistaisin sisuskalut, tai koko katin. Tuleehan siihen vielä 140 + katin viemät hepat käyttöön. Ei se 2.1:n teho pelkästään kannesta+imusarjasta tule. Ei ne jenkit ihan väärässä voi olla, kun ne sanoo ettei mikään korvaa kuutiotuumia.
Vaikuttaako katti muuten mitenkään niihin päästöarvoihin, jotka katsastuksessa mitataan? Jos katista lyö kamat pois sisältä, niin meneekö sen jälkeen enää katsastuksessa läpi?
Toinen vaihtoehtohan olis laittaa katti paikalleen aina leimauksen ajaksi ja muuten suora putki tilalle.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Päästöt mitataan sen mukaan, mitä sen kanta-auton kohdalta sanotaan. Esim. jos 99 olisi -77, niin ei olisi ollenkaan päästötestiä, vaikka pellin alla pötköttäisi 2.1 i16-kat, moottori.akyttala kirjoitti:Tartteepa katsoa. Kyllä se 2,1 kieltämättä himottaa.Mertmi kirjoitti:Mie laittaisin sen 2,1 koneen, jos se kerta on ehjä ja löisin kangella katin läpi, tai poistaisin sisuskalut, tai koko katin. Tuleehan siihen vielä 140 + katin viemät hepat käyttöön. Ei se 2.1:n teho pelkästään kannesta+imusarjasta tule. Ei ne jenkit ihan väärässä voi olla, kun ne sanoo ettei mikään korvaa kuutiotuumia.
Vaikuttaako katti muuten mitenkään niihin päästöarvoihin, jotka katsastuksessa mitataan? Jos katista lyö kamat pois sisältä, niin meneekö sen jälkeen enää katsastuksessa läpi?
Toinen vaihtoehtohan olis laittaa katti paikalleen aina leimauksen ajaksi ja muuten suora putki tilalle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jepsis, mutta onko katilla oikeata vaikutusta päästöihin? Auto on siis vähäpäästöinen, mutta ajattelin katin ottaa pois tukkeutumasta ja haittaamasta. Lämpöäkin semmonen kai tuottaa ihan turhaan ja pitää sitten ikävää naksuttela jäähtyessään.Mertmi kirjoitti:Päästöt mitataan sen mukaan, mitä sen kanta-auton kohdalta sanotaan. Esim. jos 99 olisi -77, niin ei olisi ollenkaan päästötestiä, vaikka pellin alla pötköttäisi 2.1 i16-kat, moottori.akyttala kirjoitti:Tartteepa katsoa. Kyllä se 2,1 kieltämättä himottaa.Mertmi kirjoitti:Mie laittaisin sen 2,1 koneen, jos se kerta on ehjä ja löisin kangella katin läpi, tai poistaisin sisuskalut, tai koko katin. Tuleehan siihen vielä 140 + katin viemät hepat käyttöön. Ei se 2.1:n teho pelkästään kannesta+imusarjasta tule. Ei ne jenkit ihan väärässä voi olla, kun ne sanoo ettei mikään korvaa kuutiotuumia.
Vaikuttaako katti muuten mitenkään niihin päästöarvoihin, jotka katsastuksessa mitataan? Jos katista lyö kamat pois sisältä, niin meneekö sen jälkeen enää katsastuksessa läpi?
Toinen vaihtoehtohan olis laittaa katti paikalleen aina leimauksen ajaksi ja muuten suora putki tilalle.
Meneekö siis vähäpäästöinen auto läpi päästömittauksesta ilman kattia?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Jeps, kiitos. Katista siis ei kannata lykätä sisuksia ulos, vaan korvata se normaaliajoon suoralla putkella. Katsastukseen sitten vaan katti paikoillee. On varmaan pitkäikäisempikin, kun kilsoja tulee vaan muutama sata vuodessa..Huikko kirjoitti:EI mene
Edit: Voiko katin muuten putsata paineilmalla väärään suntaan puhaltamalla? Vai tuleeko sieltä sisuskalut ulos/menee paskaksi?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Niin, ei menekään mikäli auton kuuluu olla vähäpäästöinen, mutta jos sulla on saab 99 (ei ole vähäpäästöinen), jossa on esim. toi 2.1:n kattikone, niin se on ihan yks lysti toimiiko katti vai ei. Se menee heittämällä läpi 99:lle asetetuista päästövaatimuksista.Huikko kirjoitti:EI mene
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01