By Pass Dump Valve , Forge Split - R ja 9-3 T7

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

By Pass Dump Valve , Forge Split - R ja 9-3 T7

Viesti Kirjoittaja nugge »

Elikkäs löysin tällasen ja ne meinas tuol Doc Poweris et se vois hyvinki toimia saabissa kun yleisesti toi VAGin kone on herkempi muutoksia kohtaan ja ku toi on tehty sitä varten.

Täs vähän tietoa tosta.
Kuva


Alumiinin värinen. 20-30% Blow-off-Bypass yhdistelmä ventiili mm. VAG:n 1.8T koneisiin. Sarjassa mukana myös sokkolautanen normaaliin By-pass käyttöön. The SPLIT-R valve which has been specifically designed for the VAG 1.8T engines to allow a combined recirculation and blow off action resulting in a wonderful sound." Muista myös Forgen rosteri klemmarit vakio kertaukayttöisten tilalle (2kpl) a.3€/kpl. Valmistaja Forge.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: By Pass Dump Valve , Forge Split - R ja 9-3 T7

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

nugge kirjoitti:Elikkäs löysin tällasen ja ne meinas tuol Doc Poweris et se vois hyvinki toimia saabissa kun yleisesti toi VAGin kone on herkempi muutoksia kohtaan ja ku toi on tehty sitä varten.

Täs vähän tietoa tosta.
Kuva


Alumiinin värinen. 20-30% Blow-off-Bypass yhdistelmä ventiili mm. VAG:n 1.8T koneisiin. Sarjassa mukana myös sokkolautanen normaaliin By-pass käyttöön. The SPLIT-R valve which has been specifically designed for the VAG 1.8T engines to allow a combined recirculation and blow off action resulting in a wonderful sound." Muista myös Forgen rosteri klemmarit vakio kertaukayttöisten tilalle (2kpl) a.3€/kpl. Valmistaja Forge.
Kokeilemallahan se sulle selviää.

Pidä mielessä kuitenkin kohta "specifically designed for the VAG 1.8T engines".
Eli ainakaan saabin koneeseen sitä ei valmistaja ole suunnitellut.
Saab 900 2.0t Cab -97
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vaikuttaa vastaavalta kuin nuo surullisenkuuluisat hybridiviritelmät.
Tuskin toimii kunnolla T7:ssa :roll:
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Ilmamäärän laskenta menee sekaisin jos ei ole kierrättävä bypass, lieneekö sen arvoista?
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

oikeesti, eikö sinne autoon voi laittaa jotain paineilmapulloa josta pösäyttelee sitä ilmaa ulos jos haluaa hienoja ääniä? Eihän näillä dumpeilla mitään muuta virkaa T7 autossa ole.

Ei kannata ruveta moottorinohjausta sekoittamaan sillä että haluaa kuulostaa the fast and the furioukselta joka vaihdolla. Se että auto pitää kovempaa ääntä ei vastoin yleistä käsitystä lisää siihen yhtään tehoja. Kuten ei myös kolme metriä korkean spoilerin lisääminen, tai tarrat kyljessä.

Nää dumpit menee mun kirjoissa t7 koneessa samaan sarjaan "V8 super-turdo" tekstien liimaamiseen auton konttiin kanssa.
-
Janne #2769 stcf #40
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Se että auto pitää kovempaa ääntä ei vastoin yleistä käsitystä lisää siihen yhtään tehoja. Kuten ei myös kolme metriä korkean spoilerin lisääminen, tai tarrat kyljessä.
Miten jos kuskilla on lippalakki?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Miten jos kuskilla on lippalakki?

...niin silloin se on sallittua ellei jopa suotavaa... :twisted:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

like_a_glove kirjoitti:
Miten jos kuskilla on lippalakki?

...niin silloin se on sallittua ellei jopa suotavaa... :twisted:
Kaikilla muilla saappikuskeillahan on huopahattu. Automaattivaihteisella ejellessa poltellaan tietysti piippua.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pah mul ei oo lippist :D pitää vissii hommaa niin saan ton dumpinki laittaa.

Siis tarkoitin vaan et toihan voi toimia ku se ei heitä kokonaan pihalle.
20-30% ulos ja loput bypassii normaalisti
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

nugge kirjoitti:Pah mul ei oo lippist :D pitää vissii hommaa niin saan ton dumpinki laittaa.

Siis tarkoitin vaan et toihan voi toimia ku se ei heitä kokonaan pihalle.
20-30% ulos ja loput bypassii normaalisti
Ei se vaan toimi.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

testattu?

löysin jossain vaihees jostai ruottalaisest sivust joku dumppi joka oli suuniteltu T7 koneeseen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

nugge kirjoitti:testattu?

löysin jossain vaihees jostai ruottalaisest sivust joku dumppi joka oli suuniteltu T7 koneeseen.
Speedparts markkinoi tuollaista hybridi-dumppia joka ei sekään, kovasta markkinoinnista ja asiakkaiden huijaamisesta huolimatta, toimi T7-koneessa.
Ruotsin foorumilla on ollut tosta aika paljon juttua ja vaikka monet ovat olleet sitä mieltä, että tuo dumppi toimii (autolla voi ajaa) niin totuus on valitettavasti jotain ihan muuta jos lähdetään tutkimaan miten Trionic toimii tuollaisen dumpin kanssa. Siellä on myös ollut juttua konerikoista jotka voi suoraan liittaa kyseiseen vekottimeen.

Sairasta huomata, että joku suhina ja sihinä on tärkeämpää kuin toimiva moottori ja siitä huolimatta, että konerikko voi olla edessä niin tämä ei vaikuta paljoa hetkauttavan kuhan auto kuulostaa coolilta ja pikkulissut laskevat paikallisen Jaskan grillin edessä housuihinsa kun Saabi suhisee siitä ohi.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

nugge kirjoitti:testattu?

löysin jossain vaihees jostai ruottalaisest sivust joku dumppi joka oli suuniteltu T7 koneeseen.
Jos sen dumpin meinaat laittaa niin heitä se MAF samalla kaakkoon.
Toimiihan se T7 jotenkuten MAP ohjattunakin...
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

JouniCSE kirjoitti:
nugge kirjoitti:testattu?

löysin jossain vaihees jostai ruottalaisest sivust joku dumppi joka oli suuniteltu T7 koneeseen.
Jos sen dumpin meinaat laittaa niin heitä se MAF samalla kaakkoon.
Toimiihan se T7 jotenkuten MAP ohjattunakin...
saattaa tuo MAFin pois otto aiheuttaa "lievää" ahtojen karkailua, jos softan tekijä ei ole modannut kaikkia tarvittavia mestoja. Vakio purkissa MAP+MAT+RPM+VE pohjautuva ilmamassa/sytytys laskennan katto on 1100mg/C ja jos pyynti yli tämän (kuten kaikissa modi purkeissa) on seuraus ahdot kaakkoon.
Niin juu ja sellainen vielä että ei kannata innostua että toimii jos eka veto sujuu ilman ongelmia, totuus paljastuu vasta kolmannen vedon jälkeen...
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

JouniCSE kirjoitti:
nugge kirjoitti:testattu?

löysin jossain vaihees jostai ruottalaisest sivust joku dumppi joka oli suuniteltu T7 koneeseen.
Jos sen dumpin meinaat laittaa niin heitä se MAF samalla kaakkoon.
Toimiihan se T7 jotenkuten MAP ohjattunakin...
Tai siirtää sen MAFin painepuolelle ;P
Sellasiakin virityksiä on pari näkynyt. Toimivuudesta ei sitten sen tarkempaa tietoa.
Vastaa Viestiin