Pierburgin perussäätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Pierburgin perussäätö

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Vaihdoin tuossa iltapuhteiksi kaasarin kalvon tuohon satkuun.
Onnistuin ryssimään noinkin yksinkertaisen homman, kun en huomannut laittaa kalvon kohdistusmerkkiä siihen mäntään nähden oikein. Mäntä meni siis väärässä asennossa paikalleen, mistä seurasi äärimmäisen huono käynnistyvyys ja kone ei ottanut kierroksia yli 500:aa sitten millään, eli kävi melkoisen huonosti. Tästä seurasi (paljon) kiroilua, tulppien vaihto ja pari kertaa "kaasari, pura ja kokoa" -jumppaa, kun en huomannut virhettäni ensimmäisellä purkamisella. :oops:

Meninpä sitten säätelemään kaasaria ennen, kuin keksin missä mättää ja nyt on varmaan seos aikalailla mitä sattuu.

Mikähän mahtaa olla ns. perussäätö tuossa Pierburgissa, eli kun kääntää säätöruuvin täysin kiinni, montako kierrosta pitää sitä avata? Tuosta voisi sitten korvakuulolta ja perstuntumalta säädellä.
Pakokaasumittauksessahan seos pitäisi säätää, mutta sitä odotellessa olisi varmaankin hyvä saada seos suunnilleen oikealle hehtaarille.

Ja kyllä, yritin ensin etsiä haulla, mutten löytänyt juuri tuota tietoa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kierroksista en tiedä, mutta sieltä yläpuolelta kun katsoo ja mauserilla mittaa, niin suuttimen perussäätö 2,5 mm suutinsillan tason alapuolella... eikös?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Juha96 kirjoitti:Kierroksista en tiedä, mutta sieltä yläpuolelta kun katsoo ja mauserilla mittaa, niin suuttimen perussäätö 2,5 mm suutinsillan tason alapuolella... eikös?
Näin on.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Ok. Kiitoksia vastauksista :)
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Vastaa Viestiin