OG 900 T8 Aut. ahto paineet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DraXion
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 15:02
Paikkakunta: Vaasa

OG 900 T8 Aut. ahto paineet

Viesti Kirjoittaja DraXion »

Moi,
elikkäs, ostin ittelleni mun eka saabini :) (iskä ihastui kuin se oli sen vanha, ja ostin sen ihan tietämättä)

Mutta, halusin tietää että minkälaisella ahtolla se kulkee alkuperäisenä, ja paljonko sitä pystyy nostamaan, sehän on kuitenkin melko vanha auto ja automaattilla, että kaikki kestää jokapäivä ajoon.

(anteeksi minun huonosta suomesta, äidinkielini on hurria ;)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Orkkisahdot ovat siinä 0,75 tienoilla. Helppo modi on 900aero.com sivustolta löytyvä APC-modaus, nostaa ahtoja parantaen kulkupuolta.

Tuossa ensin vähän iltalukemista: http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki/apc.html
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ei tarvitse pyydellä anteeksi, hyvinhän sinä kirjoitat.
Se automaatti ei kyllä hirveitä ahtopaineita kestä, rupeaa luistamaan, mutta luokkaa 0,8 baria luulisi olevan turvallista.

Ihan äsken oli juttua tuollaisesta cab t16 automaatista. Kokeile hakua sivun ylälaidassa.

Onnittelut hienosta kulkupelistä.
Läckert att glida omkring med den på sommarkvällarna. 8)

EDIT: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54606
Tuossa keskustellaan automaatista.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: OG 900 T8 Aut. ahto paineet

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

DraXion kirjoitti:Moi,
elikkäs, ostin ittelleni mun eka saabini :) (iskä ihastui kuin se oli sen vanha, ja ostin sen ihan tietämättä)

Mutta, halusin tietää että minkälaisella ahtolla se kulkee alkuperäisenä, ja paljonko sitä pystyy nostamaan, sehän on kuitenkin melko vanha auto ja automaattilla, että kaikki kestää jokapäivä ajoon.

(anteeksi minun huonosta suomesta, äidinkielini on hurria ;)
Ostitko kenties tuon EAX-3**:n?

(tää on ihan hyvä paikka suomenkielen harjoitteluun.. :wink: )
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin minkä vuotinen se on? jos ei ole vielä ic malli niin ei käytännössä kestä yhtään paineiden nostoa kone nakuttamatta.. jos on ic niin sitten laatikon ehdoilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

mikkoimp kirjoitti:niin minkä vuotinen se on? jos ei ole vielä ic malli niin ei käytännössä kestä yhtään paineiden nostoa kone nakuttamatta.. jos on ic niin sitten laatikon ehdoilla.
Eli suomennettuna ahdot tappiin ja sitten korjataan jos ja kun porsii. :twisted:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
DraXion
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 15:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: OG 900 T8 Aut. ahto paineet

Viesti Kirjoittaja DraXion »

Tri-Lo kirjoitti:
DraXion kirjoitti:Moi,
elikkäs, ostin ittelleni mun eka saabini :) (iskä ihastui kuin se oli sen vanha, ja ostin sen ihan tietämättä)

Mutta, halusin tietää että minkälaisella ahtolla se kulkee alkuperäisenä, ja paljonko sitä pystyy nostamaan, sehän on kuitenkin melko vanha auto ja automaattilla, että kaikki kestää jokapäivä ajoon.

(anteeksi minun huonosta suomesta, äidinkielini on hurria ;)
Ostitko kenties tuon EAX-3**:n?

(tää on ihan hyvä paikka suomenkielen harjoitteluun.. :wink: )
Moi, Valitettavasti ei, se on VSB-5** Vaalean sininen met.
DraXion
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 15:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja DraXion »

mikkoimp kirjoitti:niin minkä vuotinen se on? jos ei ole vielä ic malli niin ei käytännössä kestä yhtään paineiden nostoa kone nakuttamatta.. jos on ic niin sitten laatikon ehdoilla.
Moi!
Se on vuosmalliltaan 87 ja konepeitton alla löytyy kyllä IC, eli ne ovat ok, että nytt pitäisi vaan katsoa kuinka paljon se loota kestää.
DraXion
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 15:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja DraXion »

Jokke A kirjoitti:Orkkisahdot ovat siinä 0,75 tienoilla. Helppo modi on 900aero.com sivustolta löytyvä APC-modaus, nostaa ahtoja parantaen kulkupuolta.

Tuossa ensin vähän iltalukemista: http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki/apc.html
Pitäisi melkein yrittää sitä apc'n moddaus joku ilta kuin en saa unta ;)
tai kuin akka on poissa ja 'saan' olla ruuvaamassa :)

'ruuvaus on sairaus, kuten varmasti tiedätte'
Vastaa Viestiin