-95, eli Trionic 5.9000cst kirjoitti:No mites ilmamäärä mittari, tuohan on DI/APC vekotin eikö vain eli vm92 ?
CS 2.3T tukehtuu
Oonkohan hiukan yksinkertainen?Giggsy kirjoitti: Koitin siinä sitten peruuttaa hiukkasen taaksepäin mutta vääntö on totaalisen hukassa.

En osaa, olen saabisti
Noniin, tilanne on nyt tämä:
Auto sammuu saman tien käynnistyksen jälkeen, jos toisen ja kolmannen suuttimen välissä oleva lämpötila-anturi on kiinni. Se irroitettuna kone käy tyhjää ihan ok, eikä sammu.
Autolla ajaminen on vaan mahdotonta. Sen saa kyllä liikkumaan kävelyvauhtia (nyt kun jarrut ei enää laahaa
) mutta ykkösvaihteella kaasun painaminen ei aiheuta mitään, kierrokset putoavat alle 1000:n ja kone meinaa sammua. Jos avittaa kytkimellä ja ottaa hieman kierroksia, kytkintä nostettaessa auto nykii armottomasti, kunnes taas meinaa sammua.
Ideoita?
Auto sammuu saman tien käynnistyksen jälkeen, jos toisen ja kolmannen suuttimen välissä oleva lämpötila-anturi on kiinni. Se irroitettuna kone käy tyhjää ihan ok, eikä sammu.
Autolla ajaminen on vaan mahdotonta. Sen saa kyllä liikkumaan kävelyvauhtia (nyt kun jarrut ei enää laahaa

Ideoita?

En osaa, olen saabisti
Mites onko DI-kasetti testattu, en jaksa lukea enää koko hoitoa läpi
...
Entä jos vaihtaa uuden lämpötila-anturin ja sitten laittaa paikalleen, miten käy ?
oletko sen lambaadan vaihtanut jo saabin orkkikseen, tai yrittänyt irroittaa sen kokonaan ?
Sitten tuli mieleen enää onko lintu pesinyt putkistoon, eli pönttö tukossa ?
nämä kaikki on hakuammuntoja edelleen...

Entä jos vaihtaa uuden lämpötila-anturin ja sitten laittaa paikalleen, miten käy ?
oletko sen lambaadan vaihtanut jo saabin orkkikseen, tai yrittänyt irroittaa sen kokonaan ?
Sitten tuli mieleen enää onko lintu pesinyt putkistoon, eli pönttö tukossa ?
nämä kaikki on hakuammuntoja edelleen...

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
On, toimivaksi todettu vaihtokasetti löytyy.9000cst kirjoitti:Mites onko DI-kasetti testattu, en jaksa lukea enää koko hoitoa läpi...
Uutta lämpötila-anturia en ole kokeillut. Onko se tämä:9000cst kirjoitti: Entä jos vaihtaa uuden lämpötila-anturin ja sitten laittaa paikalleen, miten käy ?
LÄMPÖTILA-ANTURI SAAB 9000 --98
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
9000 (ei V6-3,0). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-3014 4.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
Lambdan olen irroittanut, ei apua.9000cst kirjoitti: oletko sen lambaadan vaihtanut jo saabin orkkikseen, tai yrittänyt irroittaa sen kokonaan ?
Röpöttämistä, tusauksia ja yskintää kyllä putkesta kuuluu, kun pumppailee kierroksia.9000cst kirjoitti: Sitten tuli mieleen enää onko lintu pesinyt putkistoon, eli pönttö tukossa ?
Kiitos että jaksat!9000cst kirjoitti: nämä kaikki on hakuammuntoja edelleen...

Yksi mikä tuli tuossa mieleen on etten muistanut testata ottaako kone hyvin kierroksia pellin alta kaasuttaessa. Jos se lämpimänäkin ottaa kierroksia niin luulisi olevan vikaa kaasupolkimen ja sen säätimen välissä.
En osaa, olen saabisti
Re: Osta
Joo itellä kans pisti silmään että jos et ole alkuperäistä tai vastaavaa boschin lambaadaa testannut niin suosittelen ensimmäisenä kokeilemaan.9000LPT kirjoitti:Osta Boschin lambda tai kaytä hakua tarvike lambdojen kohtaloista.

Vaikka lambda onkin irti pakoputkistosta mutta sähköpiuhat on kiinni, niin se voi aiheuttaa kaiken tämän. Huomaa sana VOI, mutta vahvasti epäilen sitä tällä hetkellä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Eilen auto ei meinannut lähteä käyntiin. Kolmannella yrittämällä lähti ja pari minuuttia kaasuttelin kunnes ei enää vastannut kaasuun ja sammui. Sitten ei enää lähtenyt käyntiin edes viilennyttyään
Check radiator-valo käy päällä kun virrat kytkee, nesteitä on hyvin yli minimin.
Kai se on vaan raahattava jollekin pajalle.

Check radiator-valo käy päällä kun virrat kytkee, nesteitä on hyvin yli minimin.
Kai se on vaan raahattava jollekin pajalle.
En osaa, olen saabisti
Re: Osta
Olen aina irroittanut lambdan liittimen, itse sensori siis paikoillaan.9000cst kirjoitti:Vaikka lambda onkin irti pakoputkistosta mutta sähköpiuhat on kiinni, niin se voi aiheuttaa kaiken tämän. Huomaa sana VOI, mutta vahvasti epäilen sitä tällä hetkellä.
Huohottimen pikkuletku on kiinni.Minuteman kirjoitti: Tyhmä kysymys tässä vaiheessa, eli onko huohottimen pikkuletkun liitos ja kumiholkki ihan varmasti kiinni, imusarjan takana piilossa?
En osaa, olen saabisti
Re: CS 2.3T tukehtuu
vanha aihe mutta onkos tähän löytynyt jo vika? kaverilla oli saman kuuloset ongelmat opelissa, ja syyksi ilmeni katalysaattori tukossa/hajonnu.