CS 2.3T tukehtuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Giggsy
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

9000cst kirjoitti:No mites ilmamäärä mittari, tuohan on DI/APC vekotin eikö vain eli vm92 ?
-95, eli Trionic 5.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

Giggsy kirjoitti: Koitin siinä sitten peruuttaa hiukkasen taaksepäin mutta vääntö on totaalisen hukassa.
Oonkohan hiukan yksinkertainen? :lol: Tuli vasta nyt mieleen että onkohan jarrut jumissa. Miten on, 4 vko seissyt, miten helposti jarrut ruostuu loskapaskakelien jäljiltä kiinni? Taisi käsijarrukin olla vedettynä aiemmin, d'oh.
En osaa, olen saabisti
j0ne
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mitähän tohon nyt enää sanos :lol:
Giggsy
"Ruisku"

j0ne kirjoitti:Mitähän tohon nyt enää sanos :lol:
No äläs nyt :D

Nyt auto siis ainakin käy (lämpötila-anturi irti). Vielä kun saisi liikkeelle :twisted:
En osaa, olen saabisti
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ei ne jarrujen kiinni ruostumiset tohon tyhjäkäyntiin pitäis vaikuttaa. :( :?:
Giggsy
"Ruisku"

Noniin, tilanne on nyt tämä:

Auto sammuu saman tien käynnistyksen jälkeen, jos toisen ja kolmannen suuttimen välissä oleva lämpötila-anturi on kiinni. Se irroitettuna kone käy tyhjää ihan ok, eikä sammu.

Autolla ajaminen on vaan mahdotonta. Sen saa kyllä liikkumaan kävelyvauhtia (nyt kun jarrut ei enää laahaa :) ) mutta ykkösvaihteella kaasun painaminen ei aiheuta mitään, kierrokset putoavat alle 1000:n ja kone meinaa sammua. Jos avittaa kytkimellä ja ottaa hieman kierroksia, kytkintä nostettaessa auto nykii armottomasti, kunnes taas meinaa sammua.

Ideoita? :oops:
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

Pientä tarkennusta:

Kylmänä kone vastaa kaasuun hyvin. 10 min tyhjäkäynnin jälkeen kierrokset saa nousemaan vain poljinta pumppaamalla ja sittenkin 4000 r/min tekee tiukkaa.
En osaa, olen saabisti
9000cst
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mites onko DI-kasetti testattu, en jaksa lukea enää koko hoitoa läpi :D ...

Entä jos vaihtaa uuden lämpötila-anturin ja sitten laittaa paikalleen, miten käy ?

oletko sen lambaadan vaihtanut jo saabin orkkikseen, tai yrittänyt irroittaa sen kokonaan ?

Sitten tuli mieleen enää onko lintu pesinyt putkistoon, eli pönttö tukossa ?

nämä kaikki on hakuammuntoja edelleen... :idea:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Giggsy
"Ruisku"

9000cst kirjoitti:Mites onko DI-kasetti testattu, en jaksa lukea enää koko hoitoa läpi :D ...
On, toimivaksi todettu vaihtokasetti löytyy.
9000cst kirjoitti: Entä jos vaihtaa uuden lämpötila-anturin ja sitten laittaa paikalleen, miten käy ?
Uutta lämpötila-anturia en ole kokeillut. Onko se tämä:

LÄMPÖTILA-ANTURI SAAB 9000 --98
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
9000 (ei V6-3,0). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-3014 4.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
9000cst kirjoitti: oletko sen lambaadan vaihtanut jo saabin orkkikseen, tai yrittänyt irroittaa sen kokonaan ?
Lambdan olen irroittanut, ei apua.
9000cst kirjoitti: Sitten tuli mieleen enää onko lintu pesinyt putkistoon, eli pönttö tukossa ?
Röpöttämistä, tusauksia ja yskintää kyllä putkesta kuuluu, kun pumppailee kierroksia.
9000cst kirjoitti: nämä kaikki on hakuammuntoja edelleen... :idea:
Kiitos että jaksat! :)

Yksi mikä tuli tuossa mieleen on etten muistanut testata ottaako kone hyvin kierroksia pellin alta kaasuttaessa. Jos se lämpimänäkin ottaa kierroksia niin luulisi olevan vikaa kaasupolkimen ja sen säätimen välissä.
En osaa, olen saabisti
9000LPT
"Hölösuu"

Osta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Osta Boschin lambda tai kaytä hakua tarvike lambdojen kohtaloista. :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000cst
"Hölösuu"

Re: Osta

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9000LPT kirjoitti:Osta Boschin lambda tai kaytä hakua tarvike lambdojen kohtaloista. :roll:
Joo itellä kans pisti silmään että jos et ole alkuperäistä tai vastaavaa boschin lambaadaa testannut niin suosittelen ensimmäisenä kokeilemaan. :)

Vaikka lambda onkin irti pakoputkistosta mutta sähköpiuhat on kiinni, niin se voi aiheuttaa kaiken tämän. Huomaa sana VOI, mutta vahvasti epäilen sitä tällä hetkellä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tyhmä kysymys tässä vaiheessa, eli onko huohottimen pikkuletkun liitos ja kumiholkki ihan varmasti kiinni, imusarjan takana piilossa?

(Itse luulin taannoin että auto levisi tien päälle, hinautin turhaan ja vasta sitten huomasin että oli ahdoilla sylkenyt holkin ulos :oops: . Oireet olivat samanlaiset)
Giggsy
"Ruisku"

Eilen auto ei meinannut lähteä käyntiin. Kolmannella yrittämällä lähti ja pari minuuttia kaasuttelin kunnes ei enää vastannut kaasuun ja sammui. Sitten ei enää lähtenyt käyntiin edes viilennyttyään :roll:

Check radiator-valo käy päällä kun virrat kytkee, nesteitä on hyvin yli minimin.

Kai se on vaan raahattava jollekin pajalle.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

Re: Osta

9000cst kirjoitti:Vaikka lambda onkin irti pakoputkistosta mutta sähköpiuhat on kiinni, niin se voi aiheuttaa kaiken tämän. Huomaa sana VOI, mutta vahvasti epäilen sitä tällä hetkellä.
Olen aina irroittanut lambdan liittimen, itse sensori siis paikoillaan.
Minuteman kirjoitti: Tyhmä kysymys tässä vaiheessa, eli onko huohottimen pikkuletkun liitos ja kumiholkki ihan varmasti kiinni, imusarjan takana piilossa?
Huohottimen pikkuletku on kiinni.
En osaa, olen saabisti
hautsi83
Matalapaineturbo

Re: CS 2.3T tukehtuu

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

vanha aihe mutta onkos tähän löytynyt jo vika? kaverilla oli saman kuuloset ongelmat opelissa, ja syyksi ilmeni katalysaattori tukossa/hajonnu.
Vastaa Viestiin