Cabrioletin katon säätö

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kyllähän tuon pitäisi oieta.
Pidät vaan kiinni tuolta juuresta ettei voima kohdistu sinne ja taivutat vapaata päätä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mistä olette hakeneet kattorievun suoja-ainetta ja minkämerkkistä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ng900aero kirjoitti:Mistä olette hakeneet kattorievun suoja-ainetta ja minkämerkkistä?
Tilasin viime viikolla PCS:ltä. Merkkiä en muista, mutta liekkö sillä väliä. En kyllä edes kysellyt muualta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

MacTurbo kirjoitti:Heh, kysäisin sitten tuota 5-kaaren hintaa...
800€ + rapiat päälle 8O

Täytynee irroittaa ja oikoa.
Tuo on aivan sairasta rahastusta, ensin valmistetaan huonolaatuisia osia ja sitten niistä velotetaan puolet auton arvosta (kuten esim T5:n mankkuvena 300e jne), taitaa Saab olla maailmankaikkeuden kallein auto varaosiensa puolesta.
(Sama homma Sensonicin pääsylkän kohdalla, olisi maksanut PCS:lläkin 300e ja osa on sellaisen parinkympin arvoinen, eikä siihen tietenkään myydä tiivistesarjaa, mutta kahdesta og-saabin pääsylkän tiivistesarjasta sai sopivat tiivisteet ;) )

Onko tietoa olisiko Suomessa missään purettuna noita rättikattosaabeja, tarttisin itse oikeanpuoleisen suojalätkän siihen "c-pilarin" kohtaan, siis sen pienen muovilätkän joka kääntyy katon tukiraudan kohtaan katon ollessa pinkattuna sisään? Sen hinta on uutena jotain 350e :lol: Jossei löydy mistään niin pitää varmaan leipoa lasikuidusta uusi tilalle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

renovo- merkkisiä ne litkut vissiin oli, kantsii sitten vetää koko katto samalla kertaa, muuten jää haaleet kohat missä kuivunut aine kohtaa märän...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=renovo
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Itse ostin ruotsista turtle wax:in tavaraa

http://www.turtlewaxuk.com/prod.asp?Partcode=FG5042

en tiedä saako tota jostain suomesta? luulisi saavan.

Ko. satsissa pesuaine ja suojaaine.

Hintaa oli muistaakseni noin 40 euroa koko paketilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

puolet halvempi tuo ainakin on verrattuna renovon vähän yli 100€ siinä oli pesuaine, väri ja suoja-aine.

toiset on vedellyt niillä veneisiin tasrkoitetuilla aineilla. niilläkin hyvä tulee.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

noniin, nyt on korjattu tuo räklätys :D

Kuva

se runko oli tosi paljon loppupelissä vääntyny, varovasti oikomalla tuli takas kuosiin ja nyt tuo rauta vielä pitää sitä kiinni, että ei pääse enempää vääntymään.

ja saa vielä irtikkin nopeesti jos tarvii joskus manuaalisesti käyttää.

Kuva

se kandee ainakin oikoo se moottorin runko, ettei se kuluta hammasratasta piloille...
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

No nyt tuli sitten katto "säädätettyä" merkkiliikkeellä :evil:

Perskele, missään ei vaan näy tulosta ja rahaa meni 200€. Kun eivät osaa/pysty niin ei.
Täytyy vaihtaa muutamia holkkeja sivupalkin tukivarteen jos tilanne paranisi.
Onko kenelläkään kokemuksia läppärin käyttämisestä Techinä tai Isattina. Teknisesti se lienee mahdollista sopivilla kaapeleilla, mutta onko kukaan rakentanut sitä?
Vai pitäisikö aiheesta tehdä oma säie?
Niin, kiinnostus tuodon Techiin syntyi kun Check Engine valo ilmoitti olemassaolostaan :twisted:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

sitä en tiiä, että miten kehtaa liike ottaa rahaa työstä jota ei saada tehtyä, sanoisivat suoraan, että ei onnistu.

tai kouluttaisivat yhen miehen hommaan, että onnistuis...
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Joo, niin ne sanoikin, ja antoivat laskun.
Sitten paikalliset vielä ihmettelee miksi en käytä merkkiliikkeen palveluita.
Suoraan sanoen kertaakaan ne ei ole saanut laitettua autoa kuntoon paremmin kuin minä itse. Mutta silti tulee aina sillointällöin kokeiltua :P
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

MacTurbo kirjoitti: Niin, kiinnostus tuodon Techiin syntyi kun Check Engine valo ilmoitti olemassaolostaan :twisted:
Vaan onhan noita konsteja muitakin kuin tech.

Ensimmäinen on tietysti vilkkukoodit, eli käynnistäessä autoa et käynnistäkään vaan jäät odottelemaan kun auto ajaa läpi itsediagnostiikat ja jää sen jälkeen vilkuttelemaan check engine valoa, lasket vilkahdukset ja käytät hakua. Samat kaikissa trionic5-autoissa.

Toinen vaihtoehto onkin OBD2-testeri, mitä löytyy vähän joka jampalta...no ainakin joka kylältä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

peinu kirjoitti: Samat kaikissa trionic5-autoissa.
Äläpä kiroile.
Tässä Cabbessa ei tartte olla sytkäkassua jemmattuna takapaksissa.

Täytynee lähteä luetuttamaan vikakoodit, huoh, ja maksamaan taas "turhasta" :?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Eikön nuo "Check Engine" koodit saa luettua tuolla OBD-testerillä?

http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl ... ts/0600003

"Luettavat" autothan ovat -96 tonnari ja -96 NG900 Cabbe
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Voi p*#¤%*.
Nyt ton kattokotelon räklätys saavutti myös minulla päätepisteen, toiminta loppui.
Täytyy ajaa Cabbe piiloon talliin jatkaa muuttoa ja tutkia sen jälkeen olisiko sama vika kuin Saabracingilla. Toivottavasti on :?

Pliis, säidenhaltijat. Nyt pari viikkoa vettä putkeen....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin