Cabrioletin katon säätö
Tuo on aivan sairasta rahastusta, ensin valmistetaan huonolaatuisia osia ja sitten niistä velotetaan puolet auton arvosta (kuten esim T5:n mankkuvena 300e jne), taitaa Saab olla maailmankaikkeuden kallein auto varaosiensa puolesta.MacTurbo kirjoitti:Heh, kysäisin sitten tuota 5-kaaren hintaa...
800€ + rapiat päälle![]()
Täytynee irroittaa ja oikoa.
(Sama homma Sensonicin pääsylkän kohdalla, olisi maksanut PCS:lläkin 300e ja osa on sellaisen parinkympin arvoinen, eikä siihen tietenkään myydä tiivistesarjaa, mutta kahdesta og-saabin pääsylkän tiivistesarjasta sai sopivat tiivisteet

Onko tietoa olisiko Suomessa missään purettuna noita rättikattosaabeja, tarttisin itse oikeanpuoleisen suojalätkän siihen "c-pilarin" kohtaan, siis sen pienen muovilätkän joka kääntyy katon tukiraudan kohtaan katon ollessa pinkattuna sisään? Sen hinta on uutena jotain 350e

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
renovo- merkkisiä ne litkut vissiin oli, kantsii sitten vetää koko katto samalla kertaa, muuten jää haaleet kohat missä kuivunut aine kohtaa märän...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=renovo
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=renovo
Itse ostin ruotsista turtle wax:in tavaraa
http://www.turtlewaxuk.com/prod.asp?Partcode=FG5042
en tiedä saako tota jostain suomesta? luulisi saavan.
Ko. satsissa pesuaine ja suojaaine.
Hintaa oli muistaakseni noin 40 euroa koko paketilla.
http://www.turtlewaxuk.com/prod.asp?Partcode=FG5042
en tiedä saako tota jostain suomesta? luulisi saavan.
Ko. satsissa pesuaine ja suojaaine.
Hintaa oli muistaakseni noin 40 euroa koko paketilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
noniin, nyt on korjattu tuo räklätys

se runko oli tosi paljon loppupelissä vääntyny, varovasti oikomalla tuli takas kuosiin ja nyt tuo rauta vielä pitää sitä kiinni, että ei pääse enempää vääntymään.
ja saa vielä irtikkin nopeesti jos tarvii joskus manuaalisesti käyttää.

se kandee ainakin oikoo se moottorin runko, ettei se kuluta hammasratasta piloille...


se runko oli tosi paljon loppupelissä vääntyny, varovasti oikomalla tuli takas kuosiin ja nyt tuo rauta vielä pitää sitä kiinni, että ei pääse enempää vääntymään.
ja saa vielä irtikkin nopeesti jos tarvii joskus manuaalisesti käyttää.

se kandee ainakin oikoo se moottorin runko, ettei se kuluta hammasratasta piloille...
No nyt tuli sitten katto "säädätettyä" merkkiliikkeellä
Perskele, missään ei vaan näy tulosta ja rahaa meni 200€. Kun eivät osaa/pysty niin ei.
Täytyy vaihtaa muutamia holkkeja sivupalkin tukivarteen jos tilanne paranisi.
Onko kenelläkään kokemuksia läppärin käyttämisestä Techinä tai Isattina. Teknisesti se lienee mahdollista sopivilla kaapeleilla, mutta onko kukaan rakentanut sitä?
Vai pitäisikö aiheesta tehdä oma säie?
Niin, kiinnostus tuodon Techiin syntyi kun Check Engine valo ilmoitti olemassaolostaan

Perskele, missään ei vaan näy tulosta ja rahaa meni 200€. Kun eivät osaa/pysty niin ei.
Täytyy vaihtaa muutamia holkkeja sivupalkin tukivarteen jos tilanne paranisi.
Onko kenelläkään kokemuksia läppärin käyttämisestä Techinä tai Isattina. Teknisesti se lienee mahdollista sopivilla kaapeleilla, mutta onko kukaan rakentanut sitä?
Vai pitäisikö aiheesta tehdä oma säie?
Niin, kiinnostus tuodon Techiin syntyi kun Check Engine valo ilmoitti olemassaolostaan

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Joo, niin ne sanoikin, ja antoivat laskun.
Sitten paikalliset vielä ihmettelee miksi en käytä merkkiliikkeen palveluita.
Suoraan sanoen kertaakaan ne ei ole saanut laitettua autoa kuntoon paremmin kuin minä itse. Mutta silti tulee aina sillointällöin kokeiltua
Sitten paikalliset vielä ihmettelee miksi en käytä merkkiliikkeen palveluita.
Suoraan sanoen kertaakaan ne ei ole saanut laitettua autoa kuntoon paremmin kuin minä itse. Mutta silti tulee aina sillointällöin kokeiltua

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vaan onhan noita konsteja muitakin kuin tech.MacTurbo kirjoitti: Niin, kiinnostus tuodon Techiin syntyi kun Check Engine valo ilmoitti olemassaolostaan
Ensimmäinen on tietysti vilkkukoodit, eli käynnistäessä autoa et käynnistäkään vaan jäät odottelemaan kun auto ajaa läpi itsediagnostiikat ja jää sen jälkeen vilkuttelemaan check engine valoa, lasket vilkahdukset ja käytät hakua. Samat kaikissa trionic5-autoissa.
Toinen vaihtoehto onkin OBD2-testeri, mitä löytyy vähän joka jampalta...no ainakin joka kylältä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eikön nuo "Check Engine" koodit saa luettua tuolla OBD-testerillä?
http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl ... ts/0600003
"Luettavat" autothan ovat -96 tonnari ja -96 NG900 Cabbe
http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl ... ts/0600003
"Luettavat" autothan ovat -96 tonnari ja -96 NG900 Cabbe
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Voi p*#¤%*.
Nyt ton kattokotelon räklätys saavutti myös minulla päätepisteen, toiminta loppui.
Täytyy ajaa Cabbe piiloon talliin jatkaa muuttoa ja tutkia sen jälkeen olisiko sama vika kuin Saabracingilla. Toivottavasti on
Pliis, säidenhaltijat. Nyt pari viikkoa vettä putkeen....
Nyt ton kattokotelon räklätys saavutti myös minulla päätepisteen, toiminta loppui.
Täytyy ajaa Cabbe piiloon talliin jatkaa muuttoa ja tutkia sen jälkeen olisiko sama vika kuin Saabracingilla. Toivottavasti on

Pliis, säidenhaltijat. Nyt pari viikkoa vettä putkeen....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."