Pitkät hävis! Edit:Taas toimii...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Pitkät hävis! Edit:Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja TjK »

-04 9-5 ja pitkät katos...
Autossa on xenonumpiot, alkujaan siis halogeneilla varustettu auto. Xenonien varjostimille menee alkuperäinen pitkien virtajohto, josta haara pitkillä olevalle hid-sarjalle.
Istuin tossa äsken autossa tallissa ja muutaman kerran vetelin viiksestä (en viikseen!), siis pitkät päälle.. virrat pois, ei avainta virtalukossa. Varjostimet nousi äänen perusteella normaalisti ja pitkät syttyi normaalisti muutaman kerran, mutta -oliskohan kolmannella kerralla- ei enää syttyneet ja nyt ei toimi pitkät enää ollenkaan.
Ei ole siis jännitettä pitkien karvassa, sulakkeet on tarkastettu. Ellei sitten jossain ole enempää sulakkeita. Pitkien rele on vissiin kunnossa, koska kokeilin vaihtaa päittäin lyhkäisten releen kanssa, joka näytti olevan samanlainen...
Onko ideoita?
Viimeksi muokannut TjK, Su Huhti 22, 2007 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

joo, paikallaan on. pitäiskö ottaa pois?
on kyllä toiminu pitkään moiteetta...
nyt vaan piti mennä kaljaa litkiessä räpläämään... :oops:
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Vad menar du? Rele rikki?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

tarviipa kokeilla uutta relettä..
miten pitäis kytkee, jotta vika ei toistu?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

okei.. tarviipa miettiä..
mikähän tosta ko. releestä menee särki? näyttäis sisältävän pari lutikkaa, muutamia vastuksia ja pari vissiin diodia..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

näyttäis olevan muutama huono juotos, melkein oikarissa tinanjämät... Ei mitenkään laadukkaan näköinen laitos.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

No niin... viimeisintä päivitystä tähän aiheeseen.
Autosta oli akku irti yön ja aamulla laitoin tallissa akun kiinni ja virrat päälle ja kokeilin valoja; ei toimi pitkät.

No, lähdettiin siitä sitte kaupoille ja matkalla ihmettelin, ku oli niin kuuma autossa sisällä. Ilmastointi nimittäin oli ihan pimeänä, siis koko zydeemi aivan mykkä, ei valon valoa näytössä. Perille kuitenkin päästiin ja kattelemaan tarkemmin, niin selvis, että acc:n sulake palanut. Vaihdoin sulakkeen ja ilmastointi alko pelittään ja myös pitkät! Tosin vain toinen puoli ja SIDiin tuli herja pimeästä etuvalosta. Siitä ajeltiin kaupoilla ja kotiin, jossa aloin kattelemaan taasen, niin nytpä sitten toimii kaikki valot, eikä tuu mitään herjoja mihinkään.

Että tällainen tarina... Mikähän lie moisen aiheuttanut...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Nii... ei välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa, sattui vaan kummallisesti samaan aikaan. Ja miksi valot alko toimimaan samalla, ku vaihdoin sulakkeen ilmastointiin..?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
JYK
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 12:15

Viesti Kirjoittaja JYK »

Oireet kuulostavat hyvinkin samalta kuin minulla viimeviikollla.
Tähän liittyi vielä muutama "hauska" lisäominaisuus. ABS merkkivalot paloivat, tuulilasin pyyhkijät toimivat omia aikojaan ja sitten vielä ilmastointi pimeänä + front 'light failure'. Aluksi epäilin DICE:n olevan sökö, mutta moottoritilasta löytyi todellinen vika: Akun suojakotelo oli nirhannut sulake/rele laatikolta tulevan johtonipun paria johtoa. Ilmeisesti tästä alkanut kipinöinti oli sulattanut toistakymmentä johtoa yhdeksi massaksi aiheuttaen lisää oikosulkuja.
hsivenius
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:33
Paikkakunta: Korpilahti

Viesti Kirjoittaja hsivenius »

Tuli "rele" korjattu isän autosta. Eli juotin muutamat juotokset kiinni uudestaan ja taas toimii. Aluksi vikana oli että vain toinen kaukovalo paloi eikä mittaristoon syttynyt pitkien merkki valoa. Mutta taas toimii ja hienosti :D
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Akun suojakotelo oli nirhannut sulake/rele laatikolta tulevan johtonipun paria johtoa.
Oho! 8O
Tarviipa kattoo omasta tuo homma...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

JYK kirjoitti:Akun suojakotelo oli nirhannut sulake/rele laatikolta tulevan johtonipun paria johtoa. Ilmeisesti tästä alkanut kipinöinti oli sulattanut toistakymmentä johtoa yhdeksi massaksi aiheuttaen lisää oikosulkuja.
Mitähän sanoo tuotevastuulaki :idea: :?:
96 M75 i12 5-speed ;)
JYK
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 12:15

Viesti Kirjoittaja JYK »

Joo auto on tosiaan 98 mallia ja ostin sen viime heinäkuussa merkkiliikkeestä. Autolle ei toistaiseksi ole tarvinnut muuta tehdä kuin pestä ja vaihtaa talvirenkaat. Voisikohan tuota akkutelinettä siirtää kauemmaksi. Jokin maininta service bulleteissa kotelon hankaamisesta moottorin suojaan kyllä löytyy, mutta ei mainintaa että se voisi hangata johtoihin.

http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 0_2123.pdf
Vastaa Viestiin