No, eri ahtimien laadukkuuteen en ota kantaa, mutta jos meinaat vaihtaa ahdinta esim. holsettiin, niin käytännössä menee pakosarja, dp, letkut, ahtoputket yms. uusiksi ja teettämiseksi ammattilaisella, ellei itseltä ko. nikkarointi luonnistu, joten en nää kovinkaan järkevänä, että etsisit nykyistä puhallinta kartoiltaan ja tehoiltaan vastaavan pikkuholsetin ja käyttäsit muutaman tuhatlappusen vastaavan föönin sovittamiseen paikoilleen siinä uskossa, että alla on "laadukkaampi" fööni...
Yleensä erilaisia (useimmiten isompia

) sovitellaan tehojen nousun nimissä, jolloin voi jotenkin useimmille perustella vaikkapa ohitusturvallisuutena..
Tietty turbomoottorin muuttaminen (lastullakin..) vaatii muutoskatsatuksen, mutta olen kuullut, että tämä unohtuu useimmilta...
Samoin jos meinaat saada enemmän ilmaa koneeseen ja oikeita heppoja ulos lastutetusta autosta, niin se hoituu käytännössä vain isommalla puhaltimella ja sen edellyttävillä muutoksilla, eli kaikki vv-suotimet ja muut vastaavat tuhisijat wunderbaumeineen auton suorituskyvyn lisääjänä saa heittaa romukoppaan tai vaikkapa myyntipalstalle odottamaan jotakuta hyväuskoista "pärinäpönttö-virittelijää", josko niistä muutaman euron saisi virittämiseen modauksen sijaan.
... ja riippuen föönin tuotosta, joudut myös päivittää mahdollisesti bensapumppua, suuttimia, ic:tä, softaa ja T7 vehkeissä mentäessä reippaasti yli 300hp, niin voisi olla alakerran parantelukin paikallaan..
Parhaiten osviittaa "toimivista" kokoonpanoista löytynee viriputkien sivuilta, kuten esim.
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=72
.. Ja jos itse rupeaa rakentamaan, niin mielikuvaa rakentelusta saa vaikka katsomalla tätä räpellystäni vanhempaan T5 pataan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 48&start=0
Onnea valitsemallanne tiellä

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.