Vetarit kuinka lopuillaan?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ulommathan ne on. Eikä välitöntä syytä huoleen kunhan kestät tuon naputuksen.. :) (sama homma tuossa mun -86:ssa, 340jotain tkm mittarissa)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Breadfan kirjoitti:Shelvä. Huolestutaan sitten lisää, kun rupee ravistamaan kunnolla :) Jos ne nyt sitä edes tekee.
En usko että nuo ulommat osaa semmosia temppuja, tai sitten ei ole tarpeeksi kuluneita tullut vaan vastaan. :wink:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei ne ulommat ravista, nappaa hetkeksi kunnolla jumiin ja ohjaus nykäisee silloin reilusti ojaan tai vastaantulijan kaistalle riippuen siitä kumman puolen nivel jumittaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Eipä noitten ulompien nivelien kanssa ole mitään ongelmaa ennenkuin kolisevat suoraan ajaessa.
Rasvanlisäys ei koskaan ole pahitteeksi, tahtoo vanhemmiten muuttua liian juoksevaksi nuo rasvat..

Tuommosilla ratin ääriasennoissa kolisevilla vetareilla ajaa ainakin parisataatuhatta, eikä ne siltikään ole ainakaan mulla alkanut kolista suoraanajaessa eikä mitään välystä tunnu kokeiltaessa.

Ajoa vaan, kyllä siitä autosta loppuu kori ennenkuin vetarit.. :lol:
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8117
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja jos

Viesti Kirjoittaja mestari »

kerran vetariremppaan ryhtyy niin ei olisi varmaan pahitteeksi vilkaista tripoidit kanssa kun joskus purettaessa on havainnut että lelut tulee lattialle tripoidista....
Morphing
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 04:31

Viesti Kirjoittaja Morphing »

Niin mäkin ajattelin että en nyt viitti alkaa talvella autotalliin tilaa raivaamaan että ajellaan vähän varovammin kun vetari vähän paukuttaa ja liukkaala nyki suorallakin. No kerran sitten peruutin duunin pihaan renkaat oli ihan linkussa ja pääsi vähän sutaseen ja sillon lähti meinaan meinaan kuulat vetarista. Että voihan sitä vaihtoa aina vähän venyttää mutta sillon kyllä vitutti kun sitä vetaria sitten siinä pihalla vaihteli räntäsateessa :evil:
900i -90
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Kuitenkin senverta helppo ja halpa homma että kannattaa tehä kun alkaa kunnolla ropisemaan kääntäessä, meiltä yhdestä 900:sta meni liikenneympyrässä ääntä pitänyt nivel mutta ei vetänyt jumiin pyörää vaan sylki kappaleet suojakumiin ja jatkoi auto rullausta vielä ympyrästä ulos. Sitten kotona kasattiin 99:n niveltä apuna käyttäen :oops: nivel että sai siirreltyä senaikaa kun pääsi uuden tarvikenivelen ostamaan.

OT: kannattaa tarkkailla myös niitten suojakumien kuntoa, menee nivel melkosen äkkiä kun pääsee kurat vaseliinin tilalle
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

nyt alkaa iivarissa murrokset olemaan finaalissa, tosin kilsoja on tullu hirveästi raklattavilla nivelillä 50000 :lol: , maanantaina olis sitten tarkoitus laittaa uudet ettei mammalla matkanteko lopu johonkin risteykseen.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Teepä niin, että hommaat uudet kumet ja rasvat. Purat sitten nivelet irti, puhdistat ja laitat paikoilleen uusilla rasvoilla mutta puolelta toiselle. Siis oikealta vasemmalle jne. Isän satkuun tehtiin jossain huollossa niin ja pitkät siivut silläkin ajettiin ennen kuin alkoi uudestaan naputtamaan.

Samanlainen operaatio on tehty mm. mun 99:n sisemmille vetareille. Vähentää ääniä ja värinöitä eikä maksa juuri mitään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin