Vetarit kuinka lopuillaan?
Eipä noitten ulompien nivelien kanssa ole mitään ongelmaa ennenkuin kolisevat suoraan ajaessa.
Rasvanlisäys ei koskaan ole pahitteeksi, tahtoo vanhemmiten muuttua liian juoksevaksi nuo rasvat..
Tuommosilla ratin ääriasennoissa kolisevilla vetareilla ajaa ainakin parisataatuhatta, eikä ne siltikään ole ainakaan mulla alkanut kolista suoraanajaessa eikä mitään välystä tunnu kokeiltaessa.
Ajoa vaan, kyllä siitä autosta loppuu kori ennenkuin vetarit..
Rasvanlisäys ei koskaan ole pahitteeksi, tahtoo vanhemmiten muuttua liian juoksevaksi nuo rasvat..
Tuommosilla ratin ääriasennoissa kolisevilla vetareilla ajaa ainakin parisataatuhatta, eikä ne siltikään ole ainakaan mulla alkanut kolista suoraanajaessa eikä mitään välystä tunnu kokeiltaessa.
Ajoa vaan, kyllä siitä autosta loppuu kori ennenkuin vetarit..

Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Niin mäkin ajattelin että en nyt viitti alkaa talvella autotalliin tilaa raivaamaan että ajellaan vähän varovammin kun vetari vähän paukuttaa ja liukkaala nyki suorallakin. No kerran sitten peruutin duunin pihaan renkaat oli ihan linkussa ja pääsi vähän sutaseen ja sillon lähti meinaan meinaan kuulat vetarista. Että voihan sitä vaihtoa aina vähän venyttää mutta sillon kyllä vitutti kun sitä vetaria sitten siinä pihalla vaihteli räntäsateessa 

900i -90
Kuitenkin senverta helppo ja halpa homma että kannattaa tehä kun alkaa kunnolla ropisemaan kääntäessä, meiltä yhdestä 900:sta meni liikenneympyrässä ääntä pitänyt nivel mutta ei vetänyt jumiin pyörää vaan sylki kappaleet suojakumiin ja jatkoi auto rullausta vielä ympyrästä ulos. Sitten kotona kasattiin 99:n niveltä apuna käyttäen
nivel että sai siirreltyä senaikaa kun pääsi uuden tarvikenivelen ostamaan.
OT: kannattaa tarkkailla myös niitten suojakumien kuntoa, menee nivel melkosen äkkiä kun pääsee kurat vaseliinin tilalle

OT: kannattaa tarkkailla myös niitten suojakumien kuntoa, menee nivel melkosen äkkiä kun pääsee kurat vaseliinin tilalle
-
- "Hirsch"
Teepä niin, että hommaat uudet kumet ja rasvat. Purat sitten nivelet irti, puhdistat ja laitat paikoilleen uusilla rasvoilla mutta puolelta toiselle. Siis oikealta vasemmalle jne. Isän satkuun tehtiin jossain huollossa niin ja pitkät siivut silläkin ajettiin ennen kuin alkoi uudestaan naputtamaan.
Samanlainen operaatio on tehty mm. mun 99:n sisemmille vetareille. Vähentää ääniä ja värinöitä eikä maksa juuri mitään.
Samanlainen operaatio on tehty mm. mun 99:n sisemmille vetareille. Vähentää ääniä ja värinöitä eikä maksa juuri mitään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001