Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie ostin kuplaan uuden fmi 1.2 ja kaverilta uuden 4 johtoisen zirkoni lampdan.paketille jäi hintaa 132e postikuluineen.

näillä mennään
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

nalleolut kirjoitti:mie ostin kuplaan uuden fmi 1.2 ja kaverilta uuden 4 johtoisen zirkoni lampdan.paketille jäi hintaa 132e postikuluineen.

näillä mennään
Kallis.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ai oli vai ??? mielestäni halpa. mittarin mukana tulee pitkät piuhat jotka yltää koelaudasta moottoriin asti .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

~100e lisää, niin saa jo laajakaistalambdan mittarilla yms. ;)
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei ole laajakaistalle tarvetta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nonnii, nyt on pahimmat korjattu 9-5:stä ja 99 on seuraavaksi vuorossa. Ajatus jo kohdentuu kansiremppaan ja ahtimen huoltoon. Ehkäpä ensiviikolla jo. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tänään kaveri tuo lambda-anturin. Katotaas, jos ensiviikolla sais jo väsättyä tolle anturille näyttölaitteenkin. Ledejä jo tinailin irti romunäppiksistä. Turha nuita on lähteä ostamaan, kun löytyy omista varastoistakin tarpeita.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

:D ledit taitaa maksaa luokkaa 10snt kappale,joten en ainakaan itse jaksaisi käyttää vaivaa ja aikaa niiden purkuun jostain romuista.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Suppari kirjoitti::D ledit taitaa maksaa luokkaa 10snt kappale,joten en ainakaan itse jaksaisi käyttää vaivaa ja aikaa niiden purkuun jostain romuista.
Värit ei oikein täsmää romuista kerätyissä, joten tilasin tossa jo amusella ledejä työpaikan kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tässävaiheessa mennään. Ton voisi nyt asentaa autoon. Lambdalle pitäisi asentaa jengat pakoputkeen...

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moro vaan.

Näyttäis siltä, että 99 pannaan seisontaan tossa juhannuksenalusviikolla. Talon kakkosajopelinä palvellutta 99 combicoupea ei kesäloman aikana tarvita ja se saa seisoa tonne elokuulle asti. Seisokin aikana on tarkoitus lopultakin toteuttaa niitä rästiin jääneitä asennus/tuning/korjausjuttuja.

Tämmösiä olis tarkoitus tehdä:

1. viriviri sylinterikannen asennus + jäähdytysjärjestelmän puhdistus
2. flektin anturin vaihto turbomalliin
3. turbon huolto
4. hammastangon vaihto (se vanha oli parempi, kunhan vaan uusin vasemman kuminkin)
5. og900:n kallistuksenvakaajien asennus + uudempi taka-akseli
6. ic:n asennus ja etuspoilerin sovittelua
6. alustan maalausta ja massausta/öljyämistä
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nonnii. Eilen pistin heti kesäloman alettua hösseliksi. 99cc on seisonnassa. Ensin käsittelin tuon jäähdytysjärjestelmän crc:n radiator cleanerilla. purin ylimääräiset putket sun muut eestä pois ja irroitin turbon. Turbo lähti jo eilen matkaan ja vein sen tänäaamuna huoltoon saamaan ainaskin uudet tiivisteet ja tasapainotuksen. Turboa joutuu odottelemaan ainakin pari viikkoa, koska huollon hemmo kertoi lähtevänsä kesälomalle. Kyseli, että onko tolla miten kiire? Sanoin, että ei mitään hätää, kun auto on seisonnassa jokatapauksessa jonkin aikaa.

Sitten käytin ton 9-5:n öljynvaihdossa, kun ei viitti käyttöajokin kanssa näppejä rasvata. Öljynvaihto ei ole niitä hommia, joissa saisi merkittävää säästöä kustannuksissa ja onhan 99:ssä ihan tarpeeksi näpräiltävää. Sitten, kun selvisin 9-5:n kanssa "huollosta" lähdin pajalle ja pulttasin 99:stä sylinterikannen irti ja sain kuin sainkin sen virikannenkin jo paikalleen.

Havaintoja rempan edetessä: Koneessa on muutes hillilttömät välykset männän ja sylinterin välissä. Kynsi sopii ihan helposti väliin. Piti ihan Myrkky-sedältä varmistaa, että onko toi normaalia? Myrkky totes puhelimessa, että siinä on takomännät, joten ihan normijuttu. Takomännäthän laajenevat lämmetessään enempi, kuin tavalliset. Vertasin sitten varastossa olevaan noin 300tkm ajettuun t8:n alakertaan. On ne välykset tossa 99:n noin 500tkm ajetussa lohkossa vähän isommat, mutta ei nyt mitään karmeeta eroa. Antaapa siis olla, eipähän leikkaa kiinni, kun mennään lujaa.

Toinen mielenkiintoinen juttu. Kansipahvi ei ollut kärähtänyt, eikä imusarjan tiivisteessäkään ollut mitään vikaa, elikkä ilmeisesti vanha sylinterikansi on jostain kohtaa halki.

Kolmas havainto, downpipe on ruostunut puhki, elikkä hitsihommia pitää tehdä. Tuo downpipe oli tosiaan käytetty, ja vuoden verran lisää maantietä teki siihen reiän. Pitää nyt miettiä, että päivittäisinkö tuota downpipeä isommaksi vai tyydynkö vaan korjaamaan entisen...

Neljäs havainto, tuo itse hitsattu pakosarja on halkeillut sieltä täältä osapuilleen samoista paikoista, mistä ennen korjaustakin, mutta vain yhdessä halkeamassa näkyi karstaa. Pitää toivoa, että se ei halkeile lisää, kun kiinnitän sen sylinterikanteen kiinni. Tiivisteet pitää toki uusia ja edelleenkin aion suosia tuota momenttiavaimen käyttöä pakosarjan kiristyksessä.

Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i 2D
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 20:03
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja 900i 2D »

Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut
Kuva

Melkoisia palopommeje nuo haurastuneet muoviputket,omasta meni pari poikki remonttia tehdessä. mustat putket tuntuu olevan sitkeämpiä
Jarruputkesta väsää näppärästi :roll: ikuiset putket.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

900i 2D kirjoitti: Melkoisia palopommeje nuo haurastuneet muoviputket,omasta meni pari poikki remonttia tehdessä. mustat putket tuntuu olevan sitkeämpiä
Jarruputkesta väsää näppärästi :roll: ikuiset putket.
Toihan oli oiva vinkki! Pitääpä vallan yrittää muistaa, jos/kun noita putkia kutenkin napsuu K-jet vehkeitä ropatessa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

900i 2D kirjoitti:
Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut
Kuva

Melkoisia palopommeje nuo haurastuneet muoviputket,omasta meni pari poikki remonttia tehdessä. mustat putket tuntuu olevan sitkeämpiä
Jarruputkesta väsää näppärästi :roll: ikuiset putket.

Tuossa kaverin Mersuun tehtiin kansiremonttia, siinä nuo polttoaineputket on metalliset(230e 91,KE jectr.). Varmaan olis suht helppo näpertää sellaiset noiden muovisten tilalle. Minustakin 900i 2D:n idea oli hyvä, jo turvallisuudenkin kannalta.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Vastaa Viestiin