Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Nonnii, nyt on pahimmat korjattu 9-5:stä ja 99 on seuraavaksi vuorossa. Ajatus jo kohdentuu kansiremppaan ja ahtimen huoltoon. Ehkäpä ensiviikolla jo. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tänään kaveri tuo lambda-anturin. Katotaas, jos ensiviikolla sais jo väsättyä tolle anturille näyttölaitteenkin. Ledejä jo tinailin irti romunäppiksistä. Turha nuita on lähteä ostamaan, kun löytyy omista varastoistakin tarpeita.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Värit ei oikein täsmää romuista kerätyissä, joten tilasin tossa jo amusella ledejä työpaikan kautta.Suppari kirjoitti:ledit taitaa maksaa luokkaa 10snt kappale,joten en ainakaan itse jaksaisi käyttää vaivaa ja aikaa niiden purkuun jostain romuista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Moro vaan.
Näyttäis siltä, että 99 pannaan seisontaan tossa juhannuksenalusviikolla. Talon kakkosajopelinä palvellutta 99 combicoupea ei kesäloman aikana tarvita ja se saa seisoa tonne elokuulle asti. Seisokin aikana on tarkoitus lopultakin toteuttaa niitä rästiin jääneitä asennus/tuning/korjausjuttuja.
Tämmösiä olis tarkoitus tehdä:
1. viriviri sylinterikannen asennus + jäähdytysjärjestelmän puhdistus
2. flektin anturin vaihto turbomalliin
3. turbon huolto
4. hammastangon vaihto (se vanha oli parempi, kunhan vaan uusin vasemman kuminkin)
5. og900:n kallistuksenvakaajien asennus + uudempi taka-akseli
6. ic:n asennus ja etuspoilerin sovittelua
6. alustan maalausta ja massausta/öljyämistä
Näyttäis siltä, että 99 pannaan seisontaan tossa juhannuksenalusviikolla. Talon kakkosajopelinä palvellutta 99 combicoupea ei kesäloman aikana tarvita ja se saa seisoa tonne elokuulle asti. Seisokin aikana on tarkoitus lopultakin toteuttaa niitä rästiin jääneitä asennus/tuning/korjausjuttuja.
Tämmösiä olis tarkoitus tehdä:
1. viriviri sylinterikannen asennus + jäähdytysjärjestelmän puhdistus
2. flektin anturin vaihto turbomalliin
3. turbon huolto
4. hammastangon vaihto (se vanha oli parempi, kunhan vaan uusin vasemman kuminkin)
5. og900:n kallistuksenvakaajien asennus + uudempi taka-akseli
6. ic:n asennus ja etuspoilerin sovittelua
6. alustan maalausta ja massausta/öljyämistä
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Nonnii. Eilen pistin heti kesäloman alettua hösseliksi. 99cc on seisonnassa. Ensin käsittelin tuon jäähdytysjärjestelmän crc:n radiator cleanerilla. purin ylimääräiset putket sun muut eestä pois ja irroitin turbon. Turbo lähti jo eilen matkaan ja vein sen tänäaamuna huoltoon saamaan ainaskin uudet tiivisteet ja tasapainotuksen. Turboa joutuu odottelemaan ainakin pari viikkoa, koska huollon hemmo kertoi lähtevänsä kesälomalle. Kyseli, että onko tolla miten kiire? Sanoin, että ei mitään hätää, kun auto on seisonnassa jokatapauksessa jonkin aikaa.
Sitten käytin ton 9-5:n öljynvaihdossa, kun ei viitti käyttöajokin kanssa näppejä rasvata. Öljynvaihto ei ole niitä hommia, joissa saisi merkittävää säästöä kustannuksissa ja onhan 99:ssä ihan tarpeeksi näpräiltävää. Sitten, kun selvisin 9-5:n kanssa "huollosta" lähdin pajalle ja pulttasin 99:stä sylinterikannen irti ja sain kuin sainkin sen virikannenkin jo paikalleen.
Havaintoja rempan edetessä: Koneessa on muutes hillilttömät välykset männän ja sylinterin välissä. Kynsi sopii ihan helposti väliin. Piti ihan Myrkky-sedältä varmistaa, että onko toi normaalia? Myrkky totes puhelimessa, että siinä on takomännät, joten ihan normijuttu. Takomännäthän laajenevat lämmetessään enempi, kuin tavalliset. Vertasin sitten varastossa olevaan noin 300tkm ajettuun t8:n alakertaan. On ne välykset tossa 99:n noin 500tkm ajetussa lohkossa vähän isommat, mutta ei nyt mitään karmeeta eroa. Antaapa siis olla, eipähän leikkaa kiinni, kun mennään lujaa.
Toinen mielenkiintoinen juttu. Kansipahvi ei ollut kärähtänyt, eikä imusarjan tiivisteessäkään ollut mitään vikaa, elikkä ilmeisesti vanha sylinterikansi on jostain kohtaa halki.
Kolmas havainto, downpipe on ruostunut puhki, elikkä hitsihommia pitää tehdä. Tuo downpipe oli tosiaan käytetty, ja vuoden verran lisää maantietä teki siihen reiän. Pitää nyt miettiä, että päivittäisinkö tuota downpipeä isommaksi vai tyydynkö vaan korjaamaan entisen...
Neljäs havainto, tuo itse hitsattu pakosarja on halkeillut sieltä täältä osapuilleen samoista paikoista, mistä ennen korjaustakin, mutta vain yhdessä halkeamassa näkyi karstaa. Pitää toivoa, että se ei halkeile lisää, kun kiinnitän sen sylinterikanteen kiinni. Tiivisteet pitää toki uusia ja edelleenkin aion suosia tuota momenttiavaimen käyttöä pakosarjan kiristyksessä.
Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut.
Sitten käytin ton 9-5:n öljynvaihdossa, kun ei viitti käyttöajokin kanssa näppejä rasvata. Öljynvaihto ei ole niitä hommia, joissa saisi merkittävää säästöä kustannuksissa ja onhan 99:ssä ihan tarpeeksi näpräiltävää. Sitten, kun selvisin 9-5:n kanssa "huollosta" lähdin pajalle ja pulttasin 99:stä sylinterikannen irti ja sain kuin sainkin sen virikannenkin jo paikalleen.
Havaintoja rempan edetessä: Koneessa on muutes hillilttömät välykset männän ja sylinterin välissä. Kynsi sopii ihan helposti väliin. Piti ihan Myrkky-sedältä varmistaa, että onko toi normaalia? Myrkky totes puhelimessa, että siinä on takomännät, joten ihan normijuttu. Takomännäthän laajenevat lämmetessään enempi, kuin tavalliset. Vertasin sitten varastossa olevaan noin 300tkm ajettuun t8:n alakertaan. On ne välykset tossa 99:n noin 500tkm ajetussa lohkossa vähän isommat, mutta ei nyt mitään karmeeta eroa. Antaapa siis olla, eipähän leikkaa kiinni, kun mennään lujaa.
Toinen mielenkiintoinen juttu. Kansipahvi ei ollut kärähtänyt, eikä imusarjan tiivisteessäkään ollut mitään vikaa, elikkä ilmeisesti vanha sylinterikansi on jostain kohtaa halki.
Kolmas havainto, downpipe on ruostunut puhki, elikkä hitsihommia pitää tehdä. Tuo downpipe oli tosiaan käytetty, ja vuoden verran lisää maantietä teki siihen reiän. Pitää nyt miettiä, että päivittäisinkö tuota downpipeä isommaksi vai tyydynkö vaan korjaamaan entisen...
Neljäs havainto, tuo itse hitsattu pakosarja on halkeillut sieltä täältä osapuilleen samoista paikoista, mistä ennen korjaustakin, mutta vain yhdessä halkeamassa näkyi karstaa. Pitää toivoa, että se ei halkeile lisää, kun kiinnitän sen sylinterikanteen kiinni. Tiivisteet pitää toki uusia ja edelleenkin aion suosia tuota momenttiavaimen käyttöä pakosarjan kiristyksessä.
Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut

Melkoisia palopommeje nuo haurastuneet muoviputket,omasta meni pari poikki remonttia tehdessä. mustat putket tuntuu olevan sitkeämpiä
Jarruputkesta väsää näppärästi

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Toihan oli oiva vinkki! Pitääpä vallan yrittää muistaa, jos/kun noita putkia kutenkin napsuu K-jet vehkeitä ropatessa.900i 2D kirjoitti: Melkoisia palopommeje nuo haurastuneet muoviputket,omasta meni pari poikki remonttia tehdessä. mustat putket tuntuu olevan sitkeämpiä
Jarruputkesta väsää näppärästiikuiset putket.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
900i 2D kirjoitti:Viides havaihto, taas meni yksi suuttimen putki poikki. Melkoisen hauraita ovat nuo pahkeiset, kun napsuuvat poikki kuin hammastikut
Melkoisia palopommeje nuo haurastuneet muoviputket,omasta meni pari poikki remonttia tehdessä. mustat putket tuntuu olevan sitkeämpiä
Jarruputkesta väsää näppärästiikuiset putket.
Tuossa kaverin Mersuun tehtiin kansiremonttia, siinä nuo polttoaineputket on metalliset(230e 91,KE jectr.). Varmaan olis suht helppo näpertää sellaiset noiden muovisten tilalle. Minustakin 900i 2D:n idea oli hyvä, jo turvallisuudenkin kannalta.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)