Onko saatavissa palikkaa muuttaa 3 litran V 6 moottori kulkemaan
85 %:n etanoolilla ? Närpiössö meinaan ruvetaan tänä vuonna
valmistamaan moista polttoainetta perunatehtaan jätteistä. Asun
Vaasassa, joten matkakaan ei ole pitkä tehtaalle.
Saab 9-5 3 litran V6 muuttaminen 85 % bioetanoolille
Saab 9-5 3 litran V6 muuttaminen 85 % bioetanoolille
Nykyautoni: Saab 9-5 SE 3 l turbo autom. m.99
Entiset: 5 Opel Record, 2 Opel Omega, 5 BMW 520 - 528, 1 Saab 99 EMS autom. 1 Saab 93
Entiset: 5 Opel Record, 2 Opel Omega, 5 BMW 520 - 528, 1 Saab 99 EMS autom. 1 Saab 93
Jos ruotsi luistaa, niin täältä hakemalla löytyy tietoa: http://forum.saabturboclub.com/
Hakusanaksi esim. etanolkonvertering
Hakusanaksi esim. etanolkonvertering
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Olen seuraillu noita etanoli muutos hommia ja yleensä koko etanoli vouhotusta täällä ruotsissa ja tullut siihen tulokseen, että ei kannata.
Ruotsissa saa käyttö ja vakuutus maksuja alemmaksi jos ajaa etanoli autolla. Ja isoissa kaupungeissa saa ajella bussi\taxi kaistoja pitkin. Lentokentillä on omat parkki paikkansa etanoli autoille(ilmanen pysäköinti). No, noista "eduista" kertyvä summa ei minun laskujen mukaan korvaa etanoli auton kulutusta - samalaiseen bensa malliin verrattuna. Suomessa ei saa edes noita etuja saati sitten, että joutuu ajeleen aina johonki yhteen paikkaan tankkaamaan. No, jos on sen verran "vihreä".
Odottelen rauhassa, että mihin päin kehitys menee. Täällä ruotsissa tai oikeastaan tässä suomen rajalla seuraava "järkevä" ostos olisi vm.05 tai uudempi diisseli auto jossa on "partikelfilter". Silloin diesel vero lasketaan päästöjen mukaan ja ku tankkaa suomesta halpaa diisseliä(verrattuna ruotsin hintaan) niin minun kilometreillä tuo tulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi kuin nykyinen bensa.
Ruotsissa saa käyttö ja vakuutus maksuja alemmaksi jos ajaa etanoli autolla. Ja isoissa kaupungeissa saa ajella bussi\taxi kaistoja pitkin. Lentokentillä on omat parkki paikkansa etanoli autoille(ilmanen pysäköinti). No, noista "eduista" kertyvä summa ei minun laskujen mukaan korvaa etanoli auton kulutusta - samalaiseen bensa malliin verrattuna. Suomessa ei saa edes noita etuja saati sitten, että joutuu ajeleen aina johonki yhteen paikkaan tankkaamaan. No, jos on sen verran "vihreä".

Odottelen rauhassa, että mihin päin kehitys menee. Täällä ruotsissa tai oikeastaan tässä suomen rajalla seuraava "järkevä" ostos olisi vm.05 tai uudempi diisseli auto jossa on "partikelfilter". Silloin diesel vero lasketaan päästöjen mukaan ja ku tankkaa suomesta halpaa diisseliä(verrattuna ruotsin hintaan) niin minun kilometreillä tuo tulisi halvemmaksi vaihtoehdoksi kuin nykyinen bensa.
Audi A4 2.0TFSIq
Saab 9-5 3 litran V 6 muuttaminen 85% bioetanoolille
Kiitos vastauksista. Olin kuukauden reissussa, jotta kiitos on vähän myöhässä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Voi olla, että on
luovuttava mielestäni maailman parhaasta kulkuneuvosta, sillä nyt
kehitellään valtiossa käyttöveron nostoa isoille koneille. Jos se nousee
suunnitelmien mukaan 600 € / vuosi, on kai siirryttävä pienempään ja
turvattomanpaan autoon. Mielestäni käyttövero pitäisi poistaa ja korvata
se polttoaineverolla, jolloin veroa maksettaisiin kulutuksen ja käytön
mukaan. Dieselveron poisto voisi innostaa vaihtamaan turvalliseen
diesel Saabiin.
luopis
luovuttava mielestäni maailman parhaasta kulkuneuvosta, sillä nyt
kehitellään valtiossa käyttöveron nostoa isoille koneille. Jos se nousee
suunnitelmien mukaan 600 € / vuosi, on kai siirryttävä pienempään ja
turvattomanpaan autoon. Mielestäni käyttövero pitäisi poistaa ja korvata
se polttoaineverolla, jolloin veroa maksettaisiin kulutuksen ja käytön
mukaan. Dieselveron poisto voisi innostaa vaihtamaan turvalliseen
diesel Saabiin.
luopis
Nykyautoni: Saab 9-5 SE 3 l turbo autom. m.99
Entiset: 5 Opel Record, 2 Opel Omega, 5 BMW 520 - 528, 1 Saab 99 EMS autom. 1 Saab 93
Entiset: 5 Opel Record, 2 Opel Omega, 5 BMW 520 - 528, 1 Saab 99 EMS autom. 1 Saab 93
Re: Saab 9-5 3 litran V 6 muuttaminen 85% bioetanoolille
tuosta polttoaine verosta on aikasemminki ollut puhetta. Siinä polttoaineessahan on jo aivan älytön vero! Ei kai kukaan olis tyytyväinen jos sitä vielä nostettaisiin?luopis kirjoitti:Kiitos vastauksista. Olin kuukauden reissussa, jotta kiitos on vähän myöhässä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Voi olla, että on
luovuttava mielestäni maailman parhaasta kulkuneuvosta, sillä nyt
kehitellään valtiossa käyttöveron nostoa isoille koneille. Jos se nousee
suunnitelmien mukaan 600 € / vuosi, on kai siirryttävä pienempään ja
turvattomanpaan autoon. Mielestäni käyttövero pitäisi poistaa ja korvata
se polttoaineverolla, jolloin veroa maksettaisiin kulutuksen ja käytön
mukaan. Dieselveron poisto voisi innostaa vaihtamaan turvalliseen
diesel Saabiin.
luopis
Edit.
Minusta saabin kotimaassa ollaan menossa suht järkevään suuntaan ku uusia diesel autoja verotetaan päästöjen mukaan. Tosin päästöt kerrotaan vielä kolmella, mutta kuitenki.

Edit.
Audi A4 2.0TFSIq
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vaahdotaan ny täälläkin ajoneuvoverostaRafu kirjoitti:Tuo bensaveron nostaminen ei millään tvalla ole älykäs vaihtoehto. Osalla ihmisistä on pitkät matkat kauppihin ja työhön. Kaikki eivät asu kaupungeissa eikä mielestäni tarvitsekaan.

Eli mikäli halutaan trendikkäästi verottaa autoilua nimenomaan tuotettuihin päästöihin nähden, on polttoainevero ainut tapa hoitaa tämä oikeasti syntyneisiin päästöihin perustuen. Piste.
Se, että ihmisillä on tosiaan eriasteinen tarve omalle autolle asuin- tai työpaikan sijainnista, invaliditeetistä tms johtuen, pitää voida huomioida pelkästään polttoaineveroon perustuvassa kuvitteellisessa järjestelmässä. Käytännössä on jo olemassa järjestelmä, joka ottaa ainakin työpaikan sijainnin (ja työajan) huomioon, eli työmatkakulujen vähentäminen verotuksessa oman auton käytön mukaan. Tuosta olisi helppo jatkojalostaa "lisäale" näille henkilöille kompensoimaan kohonnutta polttoaineveroa. Sitten vielä verohelpotukset myös liikennealanyrittäjille yms. hienosäätöä (katalysaattoriautot vs. katittomat etc.), niin aletaan olemaan jo jäljillä autoilun verottamisessa OIKEIDEN syntyneiden päästöjen mukaan. Sääli vaan, että VM:n tuore ehdotus ajoneuvoveron muutoksesta (voimaan aikaisintaan vuonna 2010) on enintään kosmeettista kikkailua muka-päästöperusteisen ajoneuvoveron suuntaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84