9-3:n vanteista ja ET:stä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 12:48
- Paikkakunta: Lappeenranta
Neuvoja kaivataan viisaammilta ja kokeneemmilta oisin hankkimassa 17" Dotz Brands Hatch vanteita 9-3 Saabiin Vm.01 vanteiden ET on 38 aikas vähän vai kuin on?? Leveyttä vanteilla on 7". Renkaat olis 225/45. Kannattaako hankkia että, mahtuuko pyörimään ettei raavi koteloihin tai muuta... Kiitokset neuvoista jo etukäteen...
9-3t Business -01
#3035
#3035
Se voi olla vähän siinä ja siinä. Uskoisin että toimii ongelmitta.9-3t Business kirjoitti:Neuvoja kaivataan viisaammilta ja kokeneemmilta oisin hankkimassa 17" Dotz Brands Hatch vanteita 9-3 Saabiin Vm.01 vanteiden ET on 38 aikas vähän vai kuin on?? Leveyttä vanteilla on 7". Renkaat olis 225/45. Kannattaako hankkia että, mahtuuko pyörimään ettei raavi koteloihin tai muuta... Kiitokset neuvoista jo etukäteen...
Onko auto 5-ovinen vai 3-ovinen? 3-ovisessa toimii vielä varmemmin koska takakaaret ovat hieman eri muotoiset (väljemmät) kuin 5-ovisessa.
Tosin ainahan tuota vannetta voi hieman sorvauttaa jotta saa pari mm korkeamman ET:n.
Toinen vaihtoehto on myös käyttää 215-renkaita jolloin minimoi entisestään mahdollisen raapimisen riskiä.
Tarkkahan tuon et:n kanssa saa olla. Kauppiaat tyrkyttää 35:n et:llä vanteita kun kirjassa lukee että sopii, mutta totuus on äkkiä toinen. Alkuperäisissä on 42-49 leveydestä riippuen, 6 ja 6,5" siis et49. Että kyllä se olisi hyvä nelosella alkaa.
Itsellä stilauto sr500 7x17 et 42ja 215/45r17 renkaat, ei mitään onkkelmaa. Paitsi eturenkaiden pito

Itsellä stilauto sr500 7x17 et 42ja 215/45r17 renkaat, ei mitään onkkelmaa. Paitsi eturenkaiden pito

Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Vanteista
Mulla on Dezentin F vanteet 16" ja ET39 (renkaat Nokian NRV 205/55) ja nekin saattavat ottaa lokasuojan reunaan kiinni (renkaan ulkosyrjä) kovassa pompussa, jos auto on täyteen lastattu, että pitää ajaa välillä kieli keskellä suuta. 

Jääkö sisäpuolelle enää tilaa yhtään ylimääräistä noin leveällä vanteella?pade kirjoitti:Mulla on alla 8,5*19" ET38 ja vanhoilla renkailla ei raapinut ollenkaan paitsi kerran takana kun oli viisi ihmistä+juhannuskamat takaluukussa.
Nyt uusilla renkailla raapii pikkasen isommissa töyssyissä.
Niin ja renkaina 235/35-19
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Siis iskaritolppaa vasten?georges kirjoitti:Jääkö sisäpuolelle enää tilaa yhtään ylimääräistä noin leveällä vanteella?pade kirjoitti:Mulla on alla 8,5*19" ET38 ja vanhoilla renkailla ei raapinut ollenkaan paitsi kerran takana kun oli viisi ihmistä+juhannuskamat takaluukussa.
Nyt uusilla renkailla raapii pikkasen isommissa töyssyissä.
Niin ja renkaina 235/35-19
Ei siellä varmasti hirveästi ylimääräistä tilaa ole mutta toisaalta en sinne ole mitään tunkemassa joten ei hätää : ) Ja ET on suht korkea jolloin vanne on aika "ulkoreunassa".
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46
Onko kenellääkään ollut noita viggenin 5 puolaisia 17"x7,5 215 45 kumeilla 9-3 sportissa alla? Meneekö vielä helposti ettei raavi mihinkään ja onko varaa madaltaa tuosta vielä vaikka konin tarjoamaa 35mm?
Muutenkin mietin tuota 9-3 sportin alustaa vielä, että mahtaako niissä olla joatin eroa jo vakiona SE malliin? Kun ajoin taas sellaista SE mallia ja siinä tuntui olevan paljon löysempi se alusta? Onko esim. sport mallia jo alunperin madallettu vähän tai jotain?
Muutenkin mietin tuota 9-3 sportin alustaa vielä, että mahtaako niissä olla joatin eroa jo vakiona SE malliin? Kun ajoin taas sellaista SE mallia ja siinä tuntui olevan paljon löysempi se alusta? Onko esim. sport mallia jo alunperin madallettu vähän tai jotain?
Viggenin vakio vanne menee heittämälllä NG900 ja OG9-3 autoihin vaikka olisi madallettu. Viggenin vanteessa ET lienee 42 - 49 ja pelkoa raapimisesta ei ole.mvalopaasi kirjoitti:Onko kenellääkään ollut noita viggenin 5 puolaisia 17"x7,5 215 45 kumeilla 9-3 sportissa alla? Meneekö vielä helposti ettei raavi mihinkään ja onko varaa madaltaa tuosta vielä vaikka konin tarjoamaa 35mm?
Muutenkin mietin tuota 9-3 sportin alustaa vielä, että mahtaako niissä olla joatin eroa jo vakiona SE malliin? Kun ajoin taas sellaista SE mallia ja siinä tuntui olevan paljon löysempi se alusta? Onko esim. sport mallia jo alunperin madallettu vähän tai jotain?
Itsellä 9-5 Aeron 3-spoke sportit, kumit 225/45 ja Konin -35 setti alla ja eikä todellakaan raavi mistään.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46