Suppari kirjoitti:Twarrior kirjoitti:varttimaili olisi turvallisempi mittaus kohde, kun tuohon kilometriin ehtii jo rullautua melkoiset nopeudet!! pitäis olla suljettu/valvotut olosuhteet...
14s alittajat 0-400m ilmoittautukoon

Ja vartti on lähinnä juuri se,josta pystyy tehot(oikeat eikä mitkään esso) laskemaan.
Ei taida tällä foorumilla juuri nuita 14sek alittajia olla,täällä kun tuo viripuoli tuntuu rajoittuvan lähinnä lastutukseen,vapaavirtaussuodattimiin sekä dumbvalveihin.
Kaikki ensiviikonloppuna alastarolle koittamaan varttia!
No vartti ei kyllä ole mikään näppärä paikka tehojen laskuun. Vartilla vaikuttaa paljon alustankäytös, renkaiden vetopito sekä ennen kaikkea kuskin kepitystaidot. Sitten vielä kun käy ajamassa varttia eripaikoissa (liima tai normiasfaltti) niin tulokset eivät ole enää vertailukelpoisia. Mutta joo, kyllähän vartin loppunopeus yhdistettynä aikaan jotain kertoo, matalat 12s ja alle on jo aika nopeita, 14s ja yli hitaita. 13s ajan kehtaa jo ehkä mainita

. Ja okei, jonkun varttimaili-excel-kaavion perusteella kun vertailin penkkituloksia ja laskettuja niin kyllähän ne meni yllättävän lähelle.
Kyllä se hyvä voimien mittelipaikka taitaa olla tosiaan pitkä suora ja kovat vauhdit. Ja turha murehtia niitä suuria nopeuksia,
tuollaisia nopeuksia ja testejä saa ajaa OIKEASTI vain suljetuilla radoilla. Ja jos yli 160kmh vauhdit tuntuu melkoisilta niin ei todellakaan kannata ajaa niitä.
Mutta turhaa hommaa koko touhu, rahan, ajan ja polttoaineen haaskausta näinä päivinä.