Aamulla savutti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Homer
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 01:43

Aamulla savutti

Viesti Kirjoittaja Homer »

Ei tosin tänä aamuna, mutta viikko sitten pölläytti sinistä savua käynnistyksessä. Sininen ei näytä koskaan mukavalta, joten pitihän sitä kysyä korjaamolta. Olivat sitä mieltä, että turbo on sanomassa sopimuksensa irti.
Ei ole savuttanut sen jälkeen (miksi ei?), mutta nyt on pelko persiissä, että hajoaako turbo vai oliko se sittenkin ihan jotain muuta. Tohtiiko nyt edes lomamatkalle lähteä.
9-5 2,3 1998. Joku tiesi sanoa, että noista olisi turboja hajonnut ennen 200tkm. Onko näin, vai kuuluuko kommentti sarjaan "tuo heti meille korjattavaksi"?
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Kuva
BMW 320dA Coupe LCI
Homer
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 01:43

Viesti Kirjoittaja Homer »

AC kirjoitti:Kuva
Sekö siellä savuttikin. Olisi pitänyt heti arvata 8O
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Todennäköisesti savutus johtuu turbosta. Tilannetta voi tutkia kurkkaamalla onko läppäkotelon kurkussa tai coolerin letkuissa öljyä (tai tietenkin irroitamalla turbon). Toinen vaihtoehto voisi olla, että koneen huohotinletkut ja öljyloukko on tukossa.

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Touko 22, 2007 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Homer kirjoitti:
AC kirjoitti:Kuva
Sekö siellä savuttikin. Olisi pitänyt heti arvata 8O
Öljynkulutuksesta ja savutuksesta on 9-5 - osastolla jauhettu sen verta paljon, ettei näköjään "uudelle" tulokkaallekaan tarjoilla faktoja hopealautasella :wink:

No tuossa nyt ainakin on juttua kylmän koneen tupruttelusta: http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 2b60dd3d88

Turbo on epäilty numero 1, Garrett GT17 ei ole kestävyydellä mainetta niittänyt :evil:
Tällä on myös -98 2,3t, ajettu hiukan yli 190tkm (ties kuinka kauan virisoftilla), eikä ongelmia öljynkulutuksen/savutuksen suhteen. Liekö turbo sitten vaihdettu joskus.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Eikö joku(mode ;)) voisi tehdä tästä aiheesta kootut teokset topikkia. Ja se olisi "liimattuna" aina ylimmäiseksi otsikoissa. Lueskelen aika ahkerasti foorumia ja joka viikko tulee huohottimista, turboista, öljyn syönnistä kysymyksiä. Toisin sanoen "tunnetuista" ongelmista tietyissä 9-5 koneissa.

Saako kannatusta?
Audi A4 2.0TFSIq
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

JouniH kirjoitti:Eikö joku(mode ;)) voisi tehdä tästä aiheesta kootut teokset topikkia. Ja se olisi "liimattuna" aina ylimmäiseksi otsikoissa. Lueskelen aika ahkerasti foorumia ja joka viikko tulee huohottimista, turboista, öljyn syönnistä kysymyksiä. Toisin sanoen "tunnetuista" ongelmista tietyissä 9-5 koneissa.

Saako kannatusta?
Kyllä o/
Joku koostettu faq ois paikallaan, vaikka vain linkkikokoelmana vanhoihin keskusteluihin, ellei hommaan löydy aktiivista ylläpitäjää.

Jokakeväinen rengas/vannekeskustelu kaipaisi myös stickyn, tosin renkaiden ominaisuudet vaihtuu, mutta eiköhän "kuinka iso vanne mahtuu", "mikä sopiva ET" yms. vakiohommelit voisi kerätä yhden keskustelun alle.

Vaatimaton mielipiteeni asiaan :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Homer
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 01:43

Viesti Kirjoittaja Homer »

Kiitos vastauksista. Hakua käyttämällä varmaan löytää, muttei nämä foorumit ole vielä niin tuttua maastoa.
Vastaa Viestiin