Ei tosin tänä aamuna, mutta viikko sitten pölläytti sinistä savua käynnistyksessä. Sininen ei näytä koskaan mukavalta, joten pitihän sitä kysyä korjaamolta. Olivat sitä mieltä, että turbo on sanomassa sopimuksensa irti.
Ei ole savuttanut sen jälkeen (miksi ei?), mutta nyt on pelko persiissä, että hajoaako turbo vai oliko se sittenkin ihan jotain muuta. Tohtiiko nyt edes lomamatkalle lähteä.
9-5 2,3 1998. Joku tiesi sanoa, että noista olisi turboja hajonnut ennen 200tkm. Onko näin, vai kuuluuko kommentti sarjaan "tuo heti meille korjattavaksi"?
Aamulla savutti
Todennäköisesti savutus johtuu turbosta. Tilannetta voi tutkia kurkkaamalla onko läppäkotelon kurkussa tai coolerin letkuissa öljyä (tai tietenkin irroitamalla turbon). Toinen vaihtoehto voisi olla, että koneen huohotinletkut ja öljyloukko on tukossa.
Eski
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Touko 22, 2007 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öljynkulutuksesta ja savutuksesta on 9-5 - osastolla jauhettu sen verta paljon, ettei näköjään "uudelle" tulokkaallekaan tarjoilla faktoja hopealautasellaHomer kirjoitti:Sekö siellä savuttikin. Olisi pitänyt heti arvataAC kirjoitti:

No tuossa nyt ainakin on juttua kylmän koneen tupruttelusta: http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 2b60dd3d88
Turbo on epäilty numero 1, Garrett GT17 ei ole kestävyydellä mainetta niittänyt

Tällä on myös -98 2,3t, ajettu hiukan yli 190tkm (ties kuinka kauan virisoftilla), eikä ongelmia öljynkulutuksen/savutuksen suhteen. Liekö turbo sitten vaihdettu joskus.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Eikö joku(mode
) voisi tehdä tästä aiheesta kootut teokset topikkia. Ja se olisi "liimattuna" aina ylimmäiseksi otsikoissa. Lueskelen aika ahkerasti foorumia ja joka viikko tulee huohottimista, turboista, öljyn syönnistä kysymyksiä. Toisin sanoen "tunnetuista" ongelmista tietyissä 9-5 koneissa.
Saako kannatusta?

Saako kannatusta?
Audi A4 2.0TFSIq
Kyllä o/JouniH kirjoitti:Eikö joku(mode) voisi tehdä tästä aiheesta kootut teokset topikkia. Ja se olisi "liimattuna" aina ylimmäiseksi otsikoissa. Lueskelen aika ahkerasti foorumia ja joka viikko tulee huohottimista, turboista, öljyn syönnistä kysymyksiä. Toisin sanoen "tunnetuista" ongelmista tietyissä 9-5 koneissa.
Saako kannatusta?
Joku koostettu faq ois paikallaan, vaikka vain linkkikokoelmana vanhoihin keskusteluihin, ellei hommaan löydy aktiivista ylläpitäjää.
Jokakeväinen rengas/vannekeskustelu kaipaisi myös stickyn, tosin renkaiden ominaisuudet vaihtuu, mutta eiköhän "kuinka iso vanne mahtuu", "mikä sopiva ET" yms. vakiohommelit voisi kerätä yhden keskustelun alle.
Vaatimaton mielipiteeni asiaan

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen