Sedan-satkun takavalojen oikeaoppinen kiinnitys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Sedan-satkun takavalojen oikeaoppinen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Niin. Mitenkäs nuo sedan-satkun takavalot saa kiinnitettyä paikalleen niin, ettei ekassa vesisateessa kontti ole täynnä vettä? Sikaflex varmaan olisi yksi ratkaisu, mutta en halua käyttää mitään näin "lopullista". Valot pitää saada irrotettua joskus uudelleen, jos jostain syystä tarvetta tulee.

Alun perin nuo on ilmeisesti tiivistetty pelkästään tuon tiivistenauhan avulla, eikös? Saako samanmoista tiivistettä jostain uutta?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Joskus aikoinaan käytin korikittiä. Samanlainen tuubi kuin sikaflexissä, mutta tuote on elastista eikä niin kiinteää kuin sika. Eli se ikäänkuin repeää irrotettaessa ja saa poiskin helposti kaapittua.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Automaalikaupasta voi ostaa mm yleisesti valoissa käytettävää tuubi töhnää. Alkuperäinen tiiviste oli kohtuuttoman kallis ainakin jossain vaiheessa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Onko butyylimassa huonoa noiden kiinnitykseen? Pitääkö se vettä ja tarttuuko kovaa kiinni?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Ainakin se butyylimassa sotkee joka paikan jos pääsee leviään. Mää käyttäisin sitä mieluimmin raksalla.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

kyl noi myrkyn nopan takavalot lähti irti ihan nätisti vaikka siel olikin sikamassat välissä. Ylhäältä vähän autto alkua veitsellä niin loput siit lähtikin ihan nätisti irti. Eli se valo lähtee siit irti tuonkin jälkeen ilman dynamiittia tai lekaa ;)

Mut kukahan pentele ruotsin maalla oli keksiny et ne takavalon pikkupultit on sellasia monisenttisiä joten mutteria ei saa auki kuin pitkällä hylsyllä...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

muppelo kirjoitti:kyl noi myrkyn nopan takavalot lähti irti ihan nätisti vaikka siel olikin sikamassat välissä..
Sikamassaa tosin ei ollutkaan kuin ylälaidoissa.. eikä ne p*rkeleet pitäneet vettä ulkopuolella sittenkään.

En nyt muista, oliko kyse sikamassasta vai jostain muusta polyuretaanipohjaisesta liimamassasta, mut sukulaisen auton imusarja ennemmin katkesi kuin lähti irti.. oli vedelty raaputellen tiivistepinnat hiekkapaperilla ja rasvanpoistolla ennen liimaamista.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tiivisteuraan sopivaa kumiletkua ja uran pohjalle pieniä "pisaroita" Sikaflexiä sinne tänne pitämään letkua paikoillaan. Kun "tättä" on kuivunut niin valot autoon kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8117
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

entäpä tämä

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos siihen valokehikkoon vetää ns tunteella sikaa ja korin puolelle pensselillä vaseliinia niin sehän ei tartu vaan tiivistyy sinne ja saa irki helposti: oliko tuhoon tuomittu idea?
Vastaa Viestiin