Ässän päivitystä Kuvia lisätty!
Siistin näkönen satkutoma kirjoitti:No joo kuvia ois tuossa, toivottavasti toimii. En tiiä teinkö oikein, kertokaa jos en.
http://www.digiexpress.fi/albumi/index. ... d=22PMNB45

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Isommat suuttimet sopivat kyllä sinänsä paikoilleen, mutta seosten säätö jää lambdan huoleksi. Ero ei kyllä ole kovinkaan suuri (luokkaa reilu 10%), eli luultavasti lambda selviää hommastaan kunnialla tasakaasuajossa. Kiihdytysrikastus todennäköisesti menee vähän turhan paksulle.
Tuo suutinten kokoero on niin pieni, että itse en alkaisi niitä isompia ostamaan ja vaihtamaan jos tarkoituksena on käyttää vakioahdinta. Isompaa vaihtaessa taas suuttimet jäävät auttamatta pieniksi oli sitten kummat tahansa käytössä, joten antaisin niiden alkuperäisten olla ellei satu isompia todella halvalla löytämään. Isommalla ahtimellahan käytännössä pitää laittaa lisäsuutin/suuttimet ohjainlaitteen kera tai vaihtaa koko moottorinohjaus säädettävään (esim. megasquirt).
Tulipa vielä maltillisilla paineilla (0.9-1bar) todettua, että vihreillä suuttimilla varustettu auto kiihtyi paremmin kuin oransseilla (molemmat lastutettuja ja muuten identtisiä), koska pienemmillä suuttimilla seos ei mennyt niin helposti ylirikkaalle vaan oli lähempänä parhaan tehon seossuhdetta.
Minulta saattaisi muuten tuollainen CU14.0 lastukin ('90 malliseen) löytyä, jos kiinnostusta on.
Tuo suutinten kokoero on niin pieni, että itse en alkaisi niitä isompia ostamaan ja vaihtamaan jos tarkoituksena on käyttää vakioahdinta. Isompaa vaihtaessa taas suuttimet jäävät auttamatta pieniksi oli sitten kummat tahansa käytössä, joten antaisin niiden alkuperäisten olla ellei satu isompia todella halvalla löytämään. Isommalla ahtimellahan käytännössä pitää laittaa lisäsuutin/suuttimet ohjainlaitteen kera tai vaihtaa koko moottorinohjaus säädettävään (esim. megasquirt).
Tulipa vielä maltillisilla paineilla (0.9-1bar) todettua, että vihreillä suuttimilla varustettu auto kiihtyi paremmin kuin oransseilla (molemmat lastutettuja ja muuten identtisiä), koska pienemmillä suuttimilla seos ei mennyt niin helposti ylirikkaalle vaan oli lähempänä parhaan tehon seossuhdetta.
Minulta saattaisi muuten tuollainen CU14.0 lastukin ('90 malliseen) löytyä, jos kiinnostusta on.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Omaa vm -90ässääni kun penkitettiin vakiolla mitsun ahtimella ja vakiosuuttimilla (vihreät 240cc) niin jäi liian laihalle.
Ahdot 0.9bar
Autostani löytyy myös bsr lastu, progressiivinen b-paineensäädin, bleedi ymym. pikkukivaa.
Penkissä saatiin tehot 239hp/380nm
Nyt autoon on vaihdettu 290cc (oranssiraitaiset) eikä vielä uudelleen käyty dynossa.
Ilmoittelen sitten jos penkitän uudelleen millä mallilla seokset oli.
Persdynolla ehkä normiajossa hiukan rikkaalla, mutta pääasia ettei tossua annettaessa jää laihalle.
Tietystihän laihalla käyvä moottori antaa parammin tehoa, mutta hyvähän se olisi ajatella sitä käyttöikääkin..
Ahdot 0.9bar
Autostani löytyy myös bsr lastu, progressiivinen b-paineensäädin, bleedi ymym. pikkukivaa.
Penkissä saatiin tehot 239hp/380nm
Nyt autoon on vaihdettu 290cc (oranssiraitaiset) eikä vielä uudelleen käyty dynossa.
Ilmoittelen sitten jos penkitän uudelleen millä mallilla seokset oli.
Persdynolla ehkä normiajossa hiukan rikkaalla, mutta pääasia ettei tossua annettaessa jää laihalle.
Tietystihän laihalla käyvä moottori antaa parammin tehoa, mutta hyvähän se olisi ajatella sitä käyttöikääkin..
OG900S 239hp/380nm
Katoppas vaan. Nyt vasta huomasin notta teikäläinen on Sjoelta. Pitää heittää joskus miitit kun tuloo sielä päin pyörähdettyä, niin voit kattoa Tota mun Ässäläästä, notta mitä kaikkee siihen on ranetettu 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Joo täällähän minä asustelen. Ei muutaku ilmottele ku oot tännepäin tulossa nii pistän kahvet tulelleSuabisti kirjoitti:Katoppas vaan. Nyt vasta huomasin notta teikäläinen on Sjoelta. Pitää heittää joskus miitit kun tuloo sielä päin pyörähdettyä, niin voit kattoa Tota mun Ässäläästä, notta mitä kaikkee siihen on ranetettu


´Saabisti vailla saabia´
Khyyllä. Pitää kattoa kun tuloo täs sinne päin lähärettyä. Viimestään ainakin provinssi v-loppunatoma kirjoitti:Joo täällähän minä asustelen. Ei muutaku ilmottele ku oot tännepäin tulossa nii pistän kahvet tulelleSuabisti kirjoitti:Katoppas vaan. Nyt vasta huomasin notta teikäläinen on Sjoelta. Pitää heittää joskus miitit kun tuloo sielä päin pyörähdettyä, niin voit kattoa Tota mun Ässäläästä, notta mitä kaikkee siihen on ranetettuYleensä to-su täällä ja viikolla sitte töissä tuolla ruotsin maalla. Nyt saikulla


#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*