Ässän päivitystä Kuvia lisätty!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 10:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja toma »

No joo kuvia ois tuossa, toivottavasti toimii. En tiiä teinkö oikein, kertokaa jos en.

http://www.digiexpress.fi/albumi/index. ... d=22PMNB45
´Saabisti vailla saabia´
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

toma kirjoitti:No joo kuvia ois tuossa, toivottavasti toimii. En tiiä teinkö oikein, kertokaa jos en.

http://www.digiexpress.fi/albumi/index. ... d=22PMNB45
Siistin näkönen satku :)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Isommat suuttimet sopivat kyllä sinänsä paikoilleen, mutta seosten säätö jää lambdan huoleksi. Ero ei kyllä ole kovinkaan suuri (luokkaa reilu 10%), eli luultavasti lambda selviää hommastaan kunnialla tasakaasuajossa. Kiihdytysrikastus todennäköisesti menee vähän turhan paksulle.

Tuo suutinten kokoero on niin pieni, että itse en alkaisi niitä isompia ostamaan ja vaihtamaan jos tarkoituksena on käyttää vakioahdinta. Isompaa vaihtaessa taas suuttimet jäävät auttamatta pieniksi oli sitten kummat tahansa käytössä, joten antaisin niiden alkuperäisten olla ellei satu isompia todella halvalla löytämään. Isommalla ahtimellahan käytännössä pitää laittaa lisäsuutin/suuttimet ohjainlaitteen kera tai vaihtaa koko moottorinohjaus säädettävään (esim. megasquirt).

Tulipa vielä maltillisilla paineilla (0.9-1bar) todettua, että vihreillä suuttimilla varustettu auto kiihtyi paremmin kuin oransseilla (molemmat lastutettuja ja muuten identtisiä), koska pienemmillä suuttimilla seos ei mennyt niin helposti ylirikkaalle vaan oli lähempänä parhaan tehon seossuhdetta.

Minulta saattaisi muuten tuollainen CU14.0 lastukin ('90 malliseen) löytyä, jos kiinnostusta on. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Ompas jotenkin tutun näköinen auto. Hommasitko tuon Kokkolan suunnalta?
Porukoiden naapurissa oli juurikin tuommonen auto ja taisi vielä olla samoilla pölykapseleilla. Onko rekkarit RKI-***?
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
JoniB
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 22:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoniB »

Omaa vm -90ässääni kun penkitettiin vakiolla mitsun ahtimella ja vakiosuuttimilla (vihreät 240cc) niin jäi liian laihalle.

Ahdot 0.9bar
Autostani löytyy myös bsr lastu, progressiivinen b-paineensäädin, bleedi ymym. pikkukivaa.

Penkissä saatiin tehot 239hp/380nm

Nyt autoon on vaihdettu 290cc (oranssiraitaiset) eikä vielä uudelleen käyty dynossa.
Ilmoittelen sitten jos penkitän uudelleen millä mallilla seokset oli.

Persdynolla ehkä normiajossa hiukan rikkaalla, mutta pääasia ettei tossua annettaessa jää laihalle.
Tietystihän laihalla käyvä moottori antaa parammin tehoa, mutta hyvähän se olisi ajatella sitä käyttöikääkin..
OG900S 239hp/380nm
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Katoppas vaan. Nyt vasta huomasin notta teikäläinen on Sjoelta. Pitää heittää joskus miitit kun tuloo sielä päin pyörähdettyä, niin voit kattoa Tota mun Ässäläästä, notta mitä kaikkee siihen on ranetettu :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
toma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 10:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja toma »

Miika79 kirjoitti:Ompas jotenkin tutun näköinen auto. Hommasitko tuon Kokkolan suunnalta?
Porukoiden naapurissa oli juurikin tuommonen auto ja taisi vielä olla samoilla pölykapseleilla. Onko rekkarit RKI-***?
Taitaapi olla juurikin tuo auto kyseessä :)
´Saabisti vailla saabia´
toma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 10:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja toma »

Suabisti kirjoitti:Katoppas vaan. Nyt vasta huomasin notta teikäläinen on Sjoelta. Pitää heittää joskus miitit kun tuloo sielä päin pyörähdettyä, niin voit kattoa Tota mun Ässäläästä, notta mitä kaikkee siihen on ranetettu :lol:
Joo täällähän minä asustelen. Ei muutaku ilmottele ku oot tännepäin tulossa nii pistän kahvet tulelle :) Yleensä to-su täällä ja viikolla sitte töissä tuolla ruotsin maalla. Nyt saikulla :roll:
´Saabisti vailla saabia´
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

toma kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:Katoppas vaan. Nyt vasta huomasin notta teikäläinen on Sjoelta. Pitää heittää joskus miitit kun tuloo sielä päin pyörähdettyä, niin voit kattoa Tota mun Ässäläästä, notta mitä kaikkee siihen on ranetettu :lol:
Joo täällähän minä asustelen. Ei muutaku ilmottele ku oot tännepäin tulossa nii pistän kahvet tulelle :) Yleensä to-su täällä ja viikolla sitte töissä tuolla ruotsin maalla. Nyt saikulla :roll:
Khyyllä. Pitää kattoa kun tuloo täs sinne päin lähärettyä. Viimestään ainakin provinssi v-loppuna 8) :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin