T16 turbon öljynpaluuputken stefa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

T16 turbon öljynpaluuputken stefa

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

alkaa olla paniikki projektin kanssa, huomenna pitäisi saada leimalle.
millainen stefa kuuluu turbon öljynpaluuputkeen (lohkoa vasten), käykö joku yleismalli tarvikeliikkeestä?
vuotaako pahasti jos puuttuu kokonaan (haittaako katsastusta)?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Muistaakseni siinä on pelkkä o-rengas, eikä stefaa. Halkaisijaa en muista.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Ostin ässään alkuperäisen O-renkaan. Se oli vihreä ja aika paksu. Halkaisijaa en minäkään muista. :P
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 422#277422
Turbon öljynpaluuputken O-renkaan koko ~20 x 4 mm. Osanro 7502263.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tuo stefa tuntuu olevan kyllä todella tarkkaa siitä, että on kunnolla pohjassa sekä hyväkuntoinen stefa.

Itsellä varmaan muutaman millin kolarin takia vääntynyt putki ja sain hetken verran tapella, että sain vuodon tyrehdittyä, mutta onhan se vaivan väärti :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

jus kirjoitti:Tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 422#277422
Turbon öljynpaluuputken O-renkaan koko ~20 x 4 mm. Osanro 7502263.
o-rengas tietysti eikä mikään stefa :?
noilla mitoilla pitää yrittää tarvikeliikkeestä, kiitos.

en ehtinyt kurkata auton alle, kohtalainen öljyvuoto voinee johtua puuttuvasta o-renkaasta!?

ihmettelen vaan miksi lattialle valunut öljy ei ollut kirkasta (uudet ölpät pannussa), sotkeeko turbo öljyn niin äkkiä?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itse laitoin paremman puutteessa pari hiukan erikokoista ohuempaa rengasta eikä vielä ainakaan ole vuotoa havaittavissa. Kyllä tuommoisen paksummankin varmaan jostain löytää mutta ei ihan joka tarvikeliikkeestä.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Hessu kirjoitti:Itse laitoin paremman puutteessa pari hiukan erikokoista ohuempaa rengasta eikä vielä ainakaan ole vuotoa havaittavissa. Kyllä tuommoisen paksummankin varmaan jostain löytää mutta ei ihan joka tarvikeliikkeestä.
jep, ajattelin kokeilla kahdella 3mm o-renkaalla.
sellaiset löytyi lähikaupasta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Se vihree on Viton-laatua eli lämmönkestävää laatua. Normaali NBR-kortsunrengas kutistuu ja kovettuu melko joutuin ja alkaa vuotaan eli väliaikaisratkaisuna menee.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

toms kirjoitti:Se vihree on Viton-laatua eli lämmönkestävää laatua. Normaali NBR-kortsunrengas kutistuu ja kovettuu melko joutuin ja alkaa vuotaan eli väliaikaisratkaisuna menee.
kun nyt saisi tuon muutoskatsastukseen ja testiajoon.
ahdin menee varmaan pian vaihtoon eli kortsu sitten samalla.
mutta kiitos infosta, pitää hankkia seuraaalla kaapunkireissulla kunnollinen :)

mutta miksi se lattialle valunut öljy on niin mustaa, ahdin falskaa vai?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ihan normaalia että öljy on heti mustan näköistä ulos valuessaan paluuputkesta, turbo vatkaa sen ihan vaahdoksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

jcarlson kirjoitti:Ihan normaalia että öljy on heti mustan näköistä ulos valuessaan paluuputkesta, turbo vatkaa sen ihan vaahdoksi.
no hyvä, tästä on hyvä jatkaa...

EDIT: löytyi käytetty o-rengas nurkista, auttoi kummasti.
öljyä tulee enää pari tippaa moottorin sammuttamisen jälkeen.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin