![Kuva](http://i63.photobucket.com/albums/h149/AeronMan/IMG_0863.jpg)
Eski
Vedenpoistoreikä on akun vieressä oikealla puolella. Ei mahdu raudan alle.Turbo16 kirjoitti:Eikös tuossa ole sitten kontin vedenpoistoreikä alapuolella? Ei taida optima mahtua tuon raudan alle ?
Tuota voisikin kokeilla, kiitos vinkistä.tetammi kirjoitti:Eikös tuohon käy ihan perinteinen akkurauta?
Eihän sitä tarvitse, kun suojaa sen kaapelin niin hyvin ettei varmasti mene eristeet puhki mistään. Tarvinnee aika ison sulakkeen, paljonkohan satkun startti haukkaa..? Kuorma-autoissa on vissiin jotain automaattisulakkeita, jotka kävisivät, mutta lienevät aika arvokkaita...Pääsulakkeen tarpeellisuudesta löytynee monta keskustelua.
Olisihan tuokin yksi vaihtoehto, mutta alkaa operaatio ryssämutkan poisto levitä jo aika isolleenTietty jos laittaa keulacoolerin ja erillaisen ilmansuodattimen niin saa sen akun keulalle vasemmalle puolelle. Tosin kesäautossa takakontti taitaa olla helpompi kun ei pienet jännitehäviöt merkkaa ihan niin paljoa.
Siellä ammottaa kyllä se iso suodattimen kotelo, mutta jos laittaa vv-filsun silloinhan ongelma poistunee ja akulle jää hyvin tilaa.Frostwind kirjoitti:Hyvä, että tästäkin aiheesta saadaan keskustelua. Ittellä kans ollu suunnitelmissa tuo akun siirto ku pitääs se ryssänmutka saada heivattua pois...
Onko kukaan laittanut sitä akkua vasemmalle puolelle konehuonetta? Voisi olla periaatteessa helpompi siirtää se siihen ainakin kun mietitään sitä kaapelin vetoa. Ja saapahan ainakin hyvän syyn hommata keulacuuleri!
Onhan noitakin tehty mutta eipä kaapelin vedossakaan iso vaiva ole vrt. vahvistimen laitto. Vähän ahdasta tulee ilmansuodattimen kanssa vasemmalla puolella konehuonetta (ratkaisuna tietty vv-filtteri lokasuojaan).Frostwind kirjoitti: Onko kukaan laittanut sitä akkua vasemmalle puolelle konehuonetta? Voisi olla periaatteessa helpompi siirtää se siihen ainakin kun mietitään sitä kaapelin vetoa.
Eipä ole talviautossakaan tullut havaittua mitään ongelmia starttauksissa vaikka ruutan säädötkin välillä ollut miten sattuu ja starttaus sen vuoksi vaivalloista, akku on jaksanut.tetammi kirjoitti:Tosin kesäautossa takakontti taitaa olla helpompi kun ei pienet jännitehäviöt merkkaa ihan niin paljoa.