laiskuus ???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
urpoturbo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 08:34
Paikkakunta: Kokkola

laiskuus ???

Viesti Kirjoittaja urpoturbo »

Turbo tuntuu heräävän liian myöhään mukaan , noin vasta 3000-3500 kieroksien kohdalla ja vetää kyllä sitten ihan hyvin tonne mittarin mukaan noin 2-3 milliä punasen puolelle (huom auto pitäis olla vakio)

Turbon mittarin mukaan veto alkaa tuntua noin keltaisen puolivälin jälkeen vasta.

Boksit sun muut autossa on vakio kamaa ja baybass /imm vaihdettu sekä pakokaasut tuoksahtaa aika vahvasti ajaessa sisälle asti ??? ei voi pitää ikkunoita tai kattoluukkua auki ajaessa :cry:

Ps: Ehkä pakoputkisto huikan vuotaa , mutta kun toi haiskahtaa aika vahvasti elikkä on sellainen pistävän bensamainen haju :lol:

Autona: 9000 turbo/apc vm:85 manuaali.
Jako ketju nyt vaihdettu ja ihan itse :lol: , eikä mennyt aikaa kuin 2-3 tuntia taukoineen :wink: , joten kiitti vielä kaikille aikaisemmista hyvistä ohjeista ja hyvää kesää , sekä hyviä ajokelejä.
Saab auto isolla A.lla
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Taitaa olla kolmos garretin ominaisuus,että alkaa ahtaa kunnolla vasta 3000rpm:n jälkeen.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tai sitten hukkaportti jää syystä tai toisesta hieman raolleen, hidastaa ahtimen heräämistä muttei vaikuta tehoihin täyskaasulla kovemmilla kierroksilla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tyypillistä Garrettin kolmoselle jossa on pakopesä riittävän paljon halki tai laakerointi riittävän väljä. Millä kierroksilla ahtopainemittari nousee selvästi keltaiselle? Eihän se 2-litrainen jaksa kovin vahvasti parintonnin kierroksilla vetää vaikka paineita olisi 1 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
urpoturbo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 08:34
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja urpoturbo »

jcarlson kirjoitti:Tyypillistä Garrettin kolmoselle jossa on pakopesä riittävän paljon halki tai laakerointi riittävän väljä. Millä kierroksilla ahtopainemittari nousee selvästi keltaiselle? Eihän se 2-litrainen jaksa kovin vahvasti parintonnin kierroksilla vetää vaikka paineita olisi 1 bar.
Mittari nousee siinä 2000-2500 kieroksien kohdalla keltaisen puoliväliin , mutta potku persuuksiin tulee vasta kun mennään reilusti ylöspäin jopa punasen puolelle.

Itelläni on tossa varaosa-autossa garretin muistaakseni jokin 25malli , en ole nyt ihan varma , mutta se ainaskin herää huomattavasti aikaisemmin noin jo 1500-2000 kieroksien paikeilla.
Osia olen vaihtanut siitä jo tähän käyttöautoon mm boxit , ehkä pitäis vaihtaa toi turbo myös , jos nyt ensiksi kokeilis ton mankku venan vaihtaa on sitten vaikutusta tai ei.

Ps: toi varaosa-auton turbokin "25" ??? vislaakin mukavasti kun polkasee ja meno on ihan mukavaa , verrattuna tohon 3.een
Ehkä se on sitten noitten kolmosten ominaisuus tämä jälki herääminen :o
Saab auto isolla A.lla
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jcarlson kirjoitti:Tyypillistä Garrettin kolmoselle jossa on pakopesä riittävän paljon halki tai laakerointi riittävän väljä. Millä kierroksilla ahtopainemittari nousee selvästi keltaiselle? Eihän se 2-litrainen jaksa kovin vahvasti parintonnin kierroksilla vetää vaikka paineita olisi 1 bar.
Samaa mieltä, samoja kokemuksia.
Vastaa Viestiin