Michael Mauer vaihtaa pörsseen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Michael Mauer vaihtaa pörsseen

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Käsitääkseni hän ehti vaikuttaa konseptien lisäksi 9-3 SS avon perään ja hätämalleihin eli 9-7X ja 9-2X. Ehkä myös muihin GM konsepteihin sillä suunnittelukeskus on yhteinen.

Saa nähdä miten hänen ideoitaan tullaan toteuttamaan tulevaisuudessa, esim. uudenlainen neliömainen etulamppu.

http://www.cardesignnews.com/news/2004/ ... index.html
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ja minä kun aloin jo pitää hänestä...

Miten meidän nyt käy?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

No olipa nopea vaihto, eipä äijä ehtinyt kauaa Saabeja piirrellä!

Silti en kyllä ole välttämättä kovinkaan harmissani, minusta Mauer ei kunnolla sisäistänyt Saabin ajatusta! Erityisesti sisätilojen suuntaviivat 9-X.ssä, 9-3X.ssä ja vielä 9-3 Sport Hatchissakin ovat minusta menossa väärään suuntaan. Kun itseäni jo 9-5:ssä harmittaa tietty ergonominen lipsuminen (tonnariin verrattuna), niin noita protoja katsellessa alkoi tuntua siltä, että itsestään selvä ergonomia ei enää kuulukaan Saabin maailmaan.

Toinen "typeryys" mistä olen ennenkin ruikuttanut on se, että tonnarin jälkeen Saab ei ole kyennyt tekemään autoa, jossa yhdistyy urheilullisuus ja käytännöllisyys: jälkimmäinen ei enää olekaan ollut niin tärkeää, vaan epäkäytännöllisyydellä ikään kuin todistetaan auton urheilullisuutta!

Ja ihan oikeasti pelkään, että 9-3 Sport Hatchista tulee luokassaan kallis mutta ahdas farkku, joka ei houkuttele niin laajaa yleisöä kuin olisi tarkoitus. Ja se häviää pelin käytännössä erityisesti rakkaalle viholliselle V50:lle (Vectrasta puhumattakaan, joka on oppinut läksynsä ja on nyt uudessa versiossaan tilavimpia luokassaan), ellei sitten tätä viivytysaikaa kyetä käyttämään hyväksi ja parannella autoa nimenomaan V50:een nähden...

Mutta Einar Hareide piirteli 9-5:stä Saabin näköisen ja silti modernin auton, joka kestää ajan hammasta ihan hyvin. 9-3 Sport Sedan on jo vaikeampi tässä suhteessa eli vaikea sanoa, kestääkö se aikaa yhtä hyvin, ainakin se on persoonattomampi malli... (en muista, oliko Hareide vielä SS:n suunnittelussa mukana, ilmeisesti ei ainakaan loppuun saakka).

Tiedossa siis kulmikkaampia Porscheja tulevaisuudessa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Toby kirjoitti:No olipa nopea vaihto, eipä äijä ehtinyt kauaa Saabeja piirrellä!

Silti en kyllä ole välttämättä kovinkaan harmissani, minusta Mauer ei kunnolla sisäistänyt Saabin ajatusta! Erityisesti sisätilojen suuntaviivat 9-X.ssä, 9-3X.ssä ja vielä 9-3 Sport Hatchissakin ovat minusta menossa väärään suuntaan. Toinen "typeryys" mistä olen ennenkin ruikuttanut on se, että tonnarin jälkeen Saab ei ole kyennyt tekemään autoa, jossa yhdistyy urheilullisuus ja käytännöllisyys: jälkimmäinen ei enää olekaan ollut niin tärkeää, vaan epäkäytännöllisyydellä ikään kuin todistetaan auton urheilullisuutta!
Samaa mieltä pitkälti..rakastuin kyllä Sport Hatchin ulko, mutten sisämuotoon..ok toteutuessaan autossa varmasti olisikin sama sisusta kuin Sport Sedanissa, mutta silti toi suuntalinja ei miellyttänyt..

Käytännöllisyydestä sen verran että lapsettomana koiranomistajana ja ihan viimetipassa tonnarin uuteen OG 9-3:een viime huhtikuussa vaihtaneena totean että tavaratilat ovat kyllä yhtä käytännölliset, toki noi takapenkkitilat on naurettavat verrattuna tonnariin, mutta onneksi riittävät kahdelle mäyräkoiralle :P :P täysikokoiset teinarit kenties jo urputtais, mutta onneksi ei ole :)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Sport Hatch olikin hyvin pitkälti ulkoa Mauerin käsialaa, kun taas sisusta vain muutettu SS:n sisusta(edellisen suunnittelijan käsialaa). Sport Hatch kyllä todella hieno peli varsinkin ulkoa.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

pertti666 kirjoitti:
Samaa mieltä pitkälti..rakastuin kyllä Sport Hatchin ulko, mutten sisämuotoon..ok toteutuessaan autossa varmasti olisikin sama sisusta kuin Sport Sedanissa, mutta silti toi suuntalinja ei miellyttänyt..

Käytännöllisyydestä sen verran että lapsettomana koiranomistajana ja ihan viimetipassa tonnarin uuteen OG 9-3:een viime huhtikuussa vaihtaneena totean että tavaratilat ovat kyllä yhtä käytännölliset, toki noi takapenkkitilat on naurettavat verrattuna tonnariin, mutta onneksi riittävät kahdelle mäyräkoiralle :P :P täysikokoiset teinarit kenties jo urputtais, mutta onneksi ei ole :)
Joo, mutta og 9-3:ssa onkin loistava tavaratila (perusmuodossaan), jos vertaa 9-5 Wagoniin! Wagonissa tila on hyvän mallinen, mutta matala ja pieni, kova hattuhylly on sinänsä hieno asia, mutta voisi mainiosti pienin muutoksin olla tuuman verran ylempänä!

Se, mikä koskee kyllä jo og 9-3:akin, on pikkutavaratilojen vähäisyys kaiken kaikkiaan...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin