Käsitääkseni hän ehti vaikuttaa konseptien lisäksi 9-3 SS avon perään ja hätämalleihin eli 9-7X ja 9-2X. Ehkä myös muihin GM konsepteihin sillä suunnittelukeskus on yhteinen.
Saa nähdä miten hänen ideoitaan tullaan toteuttamaan tulevaisuudessa, esim. uudenlainen neliömainen etulamppu.
http://www.cardesignnews.com/news/2004/ ... index.html
Michael Mauer vaihtaa pörsseen
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ja minä kun aloin jo pitää hänestä...
Miten meidän nyt käy?
Miten meidän nyt käy?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
No olipa nopea vaihto, eipä äijä ehtinyt kauaa Saabeja piirrellä!
Silti en kyllä ole välttämättä kovinkaan harmissani, minusta Mauer ei kunnolla sisäistänyt Saabin ajatusta! Erityisesti sisätilojen suuntaviivat 9-X.ssä, 9-3X.ssä ja vielä 9-3 Sport Hatchissakin ovat minusta menossa väärään suuntaan. Kun itseäni jo 9-5:ssä harmittaa tietty ergonominen lipsuminen (tonnariin verrattuna), niin noita protoja katsellessa alkoi tuntua siltä, että itsestään selvä ergonomia ei enää kuulukaan Saabin maailmaan.
Toinen "typeryys" mistä olen ennenkin ruikuttanut on se, että tonnarin jälkeen Saab ei ole kyennyt tekemään autoa, jossa yhdistyy urheilullisuus ja käytännöllisyys: jälkimmäinen ei enää olekaan ollut niin tärkeää, vaan epäkäytännöllisyydellä ikään kuin todistetaan auton urheilullisuutta!
Ja ihan oikeasti pelkään, että 9-3 Sport Hatchista tulee luokassaan kallis mutta ahdas farkku, joka ei houkuttele niin laajaa yleisöä kuin olisi tarkoitus. Ja se häviää pelin käytännössä erityisesti rakkaalle viholliselle V50:lle (Vectrasta puhumattakaan, joka on oppinut läksynsä ja on nyt uudessa versiossaan tilavimpia luokassaan), ellei sitten tätä viivytysaikaa kyetä käyttämään hyväksi ja parannella autoa nimenomaan V50:een nähden...
Mutta Einar Hareide piirteli 9-5:stä Saabin näköisen ja silti modernin auton, joka kestää ajan hammasta ihan hyvin. 9-3 Sport Sedan on jo vaikeampi tässä suhteessa eli vaikea sanoa, kestääkö se aikaa yhtä hyvin, ainakin se on persoonattomampi malli... (en muista, oliko Hareide vielä SS:n suunnittelussa mukana, ilmeisesti ei ainakaan loppuun saakka).
Tiedossa siis kulmikkaampia Porscheja tulevaisuudessa!
Silti en kyllä ole välttämättä kovinkaan harmissani, minusta Mauer ei kunnolla sisäistänyt Saabin ajatusta! Erityisesti sisätilojen suuntaviivat 9-X.ssä, 9-3X.ssä ja vielä 9-3 Sport Hatchissakin ovat minusta menossa väärään suuntaan. Kun itseäni jo 9-5:ssä harmittaa tietty ergonominen lipsuminen (tonnariin verrattuna), niin noita protoja katsellessa alkoi tuntua siltä, että itsestään selvä ergonomia ei enää kuulukaan Saabin maailmaan.
Toinen "typeryys" mistä olen ennenkin ruikuttanut on se, että tonnarin jälkeen Saab ei ole kyennyt tekemään autoa, jossa yhdistyy urheilullisuus ja käytännöllisyys: jälkimmäinen ei enää olekaan ollut niin tärkeää, vaan epäkäytännöllisyydellä ikään kuin todistetaan auton urheilullisuutta!
Ja ihan oikeasti pelkään, että 9-3 Sport Hatchista tulee luokassaan kallis mutta ahdas farkku, joka ei houkuttele niin laajaa yleisöä kuin olisi tarkoitus. Ja se häviää pelin käytännössä erityisesti rakkaalle viholliselle V50:lle (Vectrasta puhumattakaan, joka on oppinut läksynsä ja on nyt uudessa versiossaan tilavimpia luokassaan), ellei sitten tätä viivytysaikaa kyetä käyttämään hyväksi ja parannella autoa nimenomaan V50:een nähden...
Mutta Einar Hareide piirteli 9-5:stä Saabin näköisen ja silti modernin auton, joka kestää ajan hammasta ihan hyvin. 9-3 Sport Sedan on jo vaikeampi tässä suhteessa eli vaikea sanoa, kestääkö se aikaa yhtä hyvin, ainakin se on persoonattomampi malli... (en muista, oliko Hareide vielä SS:n suunnittelussa mukana, ilmeisesti ei ainakaan loppuun saakka).
Tiedossa siis kulmikkaampia Porscheja tulevaisuudessa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Samaa mieltä pitkälti..rakastuin kyllä Sport Hatchin ulko, mutten sisämuotoon..ok toteutuessaan autossa varmasti olisikin sama sisusta kuin Sport Sedanissa, mutta silti toi suuntalinja ei miellyttänyt..Toby kirjoitti:No olipa nopea vaihto, eipä äijä ehtinyt kauaa Saabeja piirrellä!
Silti en kyllä ole välttämättä kovinkaan harmissani, minusta Mauer ei kunnolla sisäistänyt Saabin ajatusta! Erityisesti sisätilojen suuntaviivat 9-X.ssä, 9-3X.ssä ja vielä 9-3 Sport Hatchissakin ovat minusta menossa väärään suuntaan. Toinen "typeryys" mistä olen ennenkin ruikuttanut on se, että tonnarin jälkeen Saab ei ole kyennyt tekemään autoa, jossa yhdistyy urheilullisuus ja käytännöllisyys: jälkimmäinen ei enää olekaan ollut niin tärkeää, vaan epäkäytännöllisyydellä ikään kuin todistetaan auton urheilullisuutta!
Käytännöllisyydestä sen verran että lapsettomana koiranomistajana ja ihan viimetipassa tonnarin uuteen OG 9-3:een viime huhtikuussa vaihtaneena totean että tavaratilat ovat kyllä yhtä käytännölliset, toki noi takapenkkitilat on naurettavat verrattuna tonnariin, mutta onneksi riittävät kahdelle mäyräkoiralle



9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Joo, mutta og 9-3:ssa onkin loistava tavaratila (perusmuodossaan), jos vertaa 9-5 Wagoniin! Wagonissa tila on hyvän mallinen, mutta matala ja pieni, kova hattuhylly on sinänsä hieno asia, mutta voisi mainiosti pienin muutoksin olla tuuman verran ylempänä!pertti666 kirjoitti:
Samaa mieltä pitkälti..rakastuin kyllä Sport Hatchin ulko, mutten sisämuotoon..ok toteutuessaan autossa varmasti olisikin sama sisusta kuin Sport Sedanissa, mutta silti toi suuntalinja ei miellyttänyt..
Käytännöllisyydestä sen verran että lapsettomana koiranomistajana ja ihan viimetipassa tonnarin uuteen OG 9-3:een viime huhtikuussa vaihtaneena totean että tavaratilat ovat kyllä yhtä käytännölliset, toki noi takapenkkitilat on naurettavat verrattuna tonnariin, mutta onneksi riittävät kahdelle mäyräkoiralle![]()
täysikokoiset teinarit kenties jo urputtais, mutta onneksi ei ole
Se, mikä koskee kyllä jo og 9-3:akin, on pikkutavaratilojen vähäisyys kaiken kaikkiaan...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."