Pakosarjan pinnapultit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Pakosarjan pinnapultit

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kertokaas tietämättömälle.

Yritin kiristää pakosarjan pultteja, koska haljennut pakosarja osottautui harhaksi. Yksi pultti pyöri tyhjää kun koitin sitä kiristää, sehän on POIKKI ! Mites tuollaisen korjaaminen onnistuu helpoiten ?

Kaide
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmm... ei kai siihen sellaista "helppoa" konstia taida oikein olla. Ota vaan kaikki pinnapultit pois, turbo irti pakosarjasta, pakosarja pois ja sitten hitsaamalla se vanha pultin kanta veks. Kuullostaa hankalalta, mutta eipä siihen vanhaan pulttiin pääse kauhean hyvin käsiksi irroittamatta pakosarjaa. Jos pultti on hyvällä näkyvällä paikalla voi koittaa porata siihen vastakierretappia, mutta eipä sekään kauhean helppoa ole. Minä ennätin aikoinaan ajella lähes vuoden päivät katkenneen pinnapultin kanssa(1 pytyn päässä ylempi pultti), eikä se sieltä normaalia enempää vuotanut. Parhaimmillaan kaverilla on puuttunut 3 pinnapulttia, joten kyllä sillä ajamaan pystyy.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

G-mies kirjoitti:Hmm... ei kai siihen sellaista "helppoa" konstia taida oikein olla. Ota vaan kaikki pinnapultit pois, turbo irti pakosarjasta, pakosarja pois ja sitten hitsaamalla se vanha pultin kanta veks.

Matti
Joo mulla on se ykköspytyn alempi pultti poikki. Loppujen pulttien irrottaminen tarkottaa murphyn lain mukaan kolme katkennutta pulttia lisää :lol: On toi aika työläs proggis siis. Pittä käydä kyselemässä jostain pajalta jos saisivat tehtyä tohon jonkun irtokierteen

Kaide
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No, toisaalta jos tuon ottaa projektiksi ja on varautunut hitsaamaan sen yhden pois, niin pari muuta katkennutta ei paljoa hidasta. Välineethän niiden poistoon on jo varattu sen yhden katkenneen takia. Voit joutua irroittamaan ilmastoinnin kompuran, muta sehän ei ole edes hankalaa. Ja muttereiden irroituksessa kannattaa käyttää apuna vaikkapa tervaspraytä. On erinomaisen kätevää liukastetta kierteissä. Ei lähde esim turbon pinnapultit pyörimään auki mutteria irroitettaessa(kokemusta on). Eli ainakin pinnapulttisarja, pakosarjan tiiviste(ei motonetista vaan Saabilta) ja turbon tiiviste ja messinkilukkomutterit. Niillä pitäisi pärjätä hitsivehkeiden lisäksi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Sitten kun olet saanut kaikki pinnapultit uusittua , niin muista ainkin alkuun tarkastaa muttereiden kireys aika ajoin. Saattavat näet löystyä ennekuin löytävät paikkansa.
Vastaa Viestiin