Enpäs tuollaista muista nähneenikään... jostain on vain verkkokalvoille palanut kuva 70-luvun vihreästä 99:stä samassa tilanteessaEski kirjoitti:Kyllä Saab on käyttänyt kumihirveä testinukkena -70 luvun jälkeenkin...
Kokemuksia citroenista
Olihan siinä tilastoa väännetty jos jonkinlaiseen muotoon. Mikäli ei muuta hupia ole niin sieltä voi katsoa mitkä ovat nyt virallisesti todistettuja nuoriso-, tantta-, ja pappa-autoja (kuljettajan sukupuoli ja ikähaarukka onnettomuuden aiheuttaneessa autossa mallikohtaisesti)peinu kirjoitti: http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Julk ... ersio3.pdf
Ajoin takana kun Xsara Picasso törmäsi hirveen. Ajattelin että sellaisen lasikuplan kanssa käy köpelösti mutta matkustajat selvisivät ilmeisesti pelkällä säikähdyksellä ja autonkin vautiot olivat suhteellisen pienet. Tuulilasi ei tullut syliin. Hirvi kuoli.VVV kirjoitti:Ja esimerkiksi hirveä vastaan en kauhean mielelläni lähtisi minkään PSA-konsernin panoraamakaton suojaamana... Niiltä osin luotan kyllä enemmän omaan NG:hen kuin -07 pikkupösön kattorakenteisiin.
Avain tässä oli noudatettu 80 km/h nopeus, mutta ovat nuo nykyautot silti aika hyviä turvallisuuden suhteen.
Onko 80-luvun huippuja (Volvo 200-sarja, MB 123, Saab 900/9000) testattu Euro NCAP:n mukaisesti? Olisi kiva verrata.
Ilmeisesti Trabant on testattu, huonoin tuloksin. Myös Audin vaijerijärjestelmää olisi kiva verrata nykyisiin ratkaisuihin.
Vakuutukset on valitettavasti kyllä kalliimmat kuin ainakin og-satkussa (jossa onkin kokoisekseen hämmästyttävän halpa vakuutus). En nyt tiedä mitä veroilla oikein tarkoitat, ajoneuvoverohan on toki kaikille sama. Kannattanee testailla laskureita vakuutusyhtiöiden sivuilla niin omakohtainen vakuutusmaksu varmaankin valkenee.saba90 kirjoitti:Paljonkos tuommoisissa xantioissa on muuten vakuutusmaksut ja verot
EDIT: Jaa, joku ennätti jo laskeakin. Kumma kun minulla oli ko. esimerkin mukaan laskettuna vain 642,- eli omistajan ikä ja asuinkunta merkitsee jonkin verran. Vastaava Saab 9-3 pulittaisi 467,-
Mitä lie vakuutusyhtiöiden mielivaltaa tuo hinnoittelu koska aiempana mainitun tutkimuksen mukaan Xantiankin pitäisi olla varsin turvallinen auto.
Ohan vollessa se naksuttaja..9-5T kirjoitti:Pärjäisivät huonosti kun niissä ei ole testaajien mieleistä turvavyön piipitys järjästelmää.oju kirjoitti: Onko 80-luvun huippuja (Volvo 200-sarja, MB 123, Saab 900/9000) testattu Euro NCAP:n mukaisesti? Olisi kiva verrata.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Minä puolestani sorruin.
Totesin, että samalla rahalla, jolla olisi saanut 400 000+ ajetun -92 tonnarin, sai 180 000 ajetun -97 ZX Breakin.
Myönnän kyllä, että tonnari ja ZX ovat aivan eri tasoisia autoja. ZX on ns. Golf- luokkaa ja tonnari menee premium-segmenttiin. Haussa oli kuitenkin käytöauto, eikä mikään hitsausharjoittelun kohde.
99 kyllä säilyy edelleen harrastekohteena ja jos joskus vielä rikastun, niin ostan vielä Saabin jopa käyttöpeliksi.
Totesin, että samalla rahalla, jolla olisi saanut 400 000+ ajetun -92 tonnarin, sai 180 000 ajetun -97 ZX Breakin.
Myönnän kyllä, että tonnari ja ZX ovat aivan eri tasoisia autoja. ZX on ns. Golf- luokkaa ja tonnari menee premium-segmenttiin. Haussa oli kuitenkin käytöauto, eikä mikään hitsausharjoittelun kohde.
99 kyllä säilyy edelleen harrastekohteena ja jos joskus vielä rikastun, niin ostan vielä Saabin jopa käyttöpeliksi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Onneks olkoon citikan johdosta.... Ei tuolla oo paljoa sen enempää ajettu kun tuolla omalla tonnarillakaanSvc kirjoitti:Minä puolestani sorruin.
Totesin, että samalla rahalla, jolla olisi saanut 400 000+ ajetun -92 tonnarin, sai 180 000 ajetun -97 ZX Breakin.
Paljos jouduit köyhtymään tuosta autosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98