ohjaustehostimen ajoittainen ulina
ohjaustehostimen ajoittainen ulina
koetin haulla hakea vastaavia tapauksia, muttei oikein mikään vastannut tätä,,
eli ohjaustehostin alkanut ulista ajoittain,,joka esiintyy välillä päivittäin ja taas toisinaan voi mennä päivä pari ettei mitään,,
välillä ääni on aika heikko, mutta ajoittain aika voimakaskin,,eikä vaikuta onko auto parkissa tai ajossa,,
rattia kääntäessä tuntuu muuten normaalilta, paitsi että ulina voimistuu,,
"vika" ilmaantunu parin kuluneen viikon aikana,,ja voimistunu hiljalleen koko ajan,,,
öljyt olen tarkistanut,,oli ihan määrät oikein ja väriltään hyvän näköistä,,
95:nen on 2,3t 02 vm ja 131tkm mittarissa,,
oudolta tuntuu jos jo näillä kilsoilla olisi tehostin menossa?
vai osaako joku selvittää mahdollista ongelmaa,,?
eli ohjaustehostin alkanut ulista ajoittain,,joka esiintyy välillä päivittäin ja taas toisinaan voi mennä päivä pari ettei mitään,,
välillä ääni on aika heikko, mutta ajoittain aika voimakaskin,,eikä vaikuta onko auto parkissa tai ajossa,,
rattia kääntäessä tuntuu muuten normaalilta, paitsi että ulina voimistuu,,
"vika" ilmaantunu parin kuluneen viikon aikana,,ja voimistunu hiljalleen koko ajan,,,
öljyt olen tarkistanut,,oli ihan määrät oikein ja väriltään hyvän näköistä,,
95:nen on 2,3t 02 vm ja 131tkm mittarissa,,
oudolta tuntuu jos jo näillä kilsoilla olisi tehostin menossa?
vai osaako joku selvittää mahdollista ongelmaa,,?
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club
pirssi oli laakkosella ilmastointi huollossa, kun se ei toiminu sitä ennen ollenkaa,,
järjestelmä oli täysin tyhjä jostakin syystä?
eivät osanneet sanoa, kuin et vuoto jossain, mutt eivät tienneet missä,,
ja nyt täytettiin ja lisättiin väriaineet ym,,
täytyy seuraa,kuin kauan pelaa,, mutta ulina ottaa pattiin kun päivittäin tulee työajoa 2-3h ja sen ajan joutuu kuunteleen tuota,,
ja jotenkin tuntuu et siitä pitää päästä eroon aika pian,,
ulina kompurasta ei joka tapauksessa kuulu asiaan, ja jotain hämminkiä siinä
on,,?
järjestelmä oli täysin tyhjä jostakin syystä?
eivät osanneet sanoa, kuin et vuoto jossain, mutt eivät tienneet missä,,
ja nyt täytettiin ja lisättiin väriaineet ym,,
täytyy seuraa,kuin kauan pelaa,, mutta ulina ottaa pattiin kun päivittäin tulee työajoa 2-3h ja sen ajan joutuu kuunteleen tuota,,
ja jotenkin tuntuu et siitä pitää päästä eroon aika pian,,
ulina kompurasta ei joka tapauksessa kuulu asiaan, ja jotain hämminkiä siinä
on,,?
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club
ei kuulemma löytynyt mitään värjäytymä kohtia, jotka olis paljastanu vuodon?
epäilivät että edellinen paikka, jossa vehkeitä sorkittu, ei olisi asentanut väriaineita ollenkaan,,
ja siksi myös vuotopaikka mahdoton paikallistaa,,
ennen kuin vehje prakaa uudestaan, ja sit voidaan etsiä vuotopaikka jonka nyt laitettu väriaine paljastaa,,,
on tuo tietysti ihan järkeen käypää, mutta paljon on arvankin varassa,,
epäilivät että edellinen paikka, jossa vehkeitä sorkittu, ei olisi asentanut väriaineita ollenkaan,,
ja siksi myös vuotopaikka mahdoton paikallistaa,,
ennen kuin vehje prakaa uudestaan, ja sit voidaan etsiä vuotopaikka jonka nyt laitettu väriaine paljastaa,,,
on tuo tietysti ihan järkeen käypää, mutta paljon on arvankin varassa,,
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Paskapuhetta. Asiansa osaava ilmastointipaja, jollainen merkkihuolto EI yleensä ole, löytää vuodot ilman mitään väriaineita. Esim. "old school" metodilla tuupataan typpeä tyhjään järjestelmään ja käydään jokaikinen komponentti läpi liekin tai saippuaveden kanssa. Merkkihuoltojen ilmastointiosaaminen on yleensä sen automaattikoneen ja väriaineiden varassa, muuta ei sitten osatakkaan tehdä, paitsi laskuttaa.kampsa kirjoitti:ei kuulemma löytynyt mitään värjäytymä kohtia, jotka olis paljastanu vuodon?
epäilivät että edellinen paikka, jossa vehkeitä sorkittu, ei olisi asentanut väriaineita ollenkaan,,
ja siksi myös vuotopaikka mahdoton paikallistaa,,
ennen kuin vehje prakaa uudestaan, ja sit voidaan etsiä vuotopaikka jonka nyt laitettu väriaine paljastaa,,,
on tuo tietysti ihan järkeen käypää, mutta paljon on arvankin varassa,,
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ikävän usein osaaminen painottuu kaikissa muissakin hommissa laskuttamisen puolelle... merkkihuolloissa yleisesti, ei siis vain saab-merkkihuolloissa.V.J.S kirjoitti: Merkkihuoltojen ilmastointiosaaminen on yleensä sen automaattikoneen ja väriaineiden varassa, muuta ei sitten osatakkaan tehdä, paitsi laskuttaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
joo voihan se noinkin olla,,?
hoituisko hommat PCS:llä paremmin, onko tietoa?
tänään kävin siellä mutta eri asian takia, eikä tullu kysyttyä,,
ainakin heillä tuntui olevan aika ryysis huoltojen kanssa,,
1,5kk:n jono,,
taitaa "joutua" turvautuu muihin putiikkeihin,,
hoituisko hommat PCS:llä paremmin, onko tietoa?
tänään kävin siellä mutta eri asian takia, eikä tullu kysyttyä,,
ainakin heillä tuntui olevan aika ryysis huoltojen kanssa,,
1,5kk:n jono,,
taitaa "joutua" turvautuu muihin putiikkeihin,,
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club
Nyt ois hyvät neuvot kalliit, elikkä ilmastointilaite ulisee vähän väliä. Tähän mennessä on vaihdettu puhallin ja kokeiltu ettei ulina johdu kompurasta. Myöskään roskia ei ilmakanavissa ole.
Täällä on ollut puhetta että ääni voi johtua myös puhaltimen säätimestä, no menin sitten tänään kyselemään saabin tiskiltä kyseistä palikkaa ja vastaukseksi tuli että hinta on 330€ ja ettei sitä toimiteta erikseen vaan siihen saa jonkun korjaus-sarjan jonka hinta on 8€?
Olisi myös mukava tietää miten säädin voi aiheuttaa semmoista ulinaa?
Täällä on ollut puhetta että ääni voi johtua myös puhaltimen säätimestä, no menin sitten tänään kyselemään saabin tiskiltä kyseistä palikkaa ja vastaukseksi tuli että hinta on 330€ ja ettei sitä toimiteta erikseen vaan siihen saa jonkun korjaus-sarjan jonka hinta on 8€?
Olisi myös mukava tietää miten säädin voi aiheuttaa semmoista ulinaa?
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Paskapuhetta. Asiansa osaava ilmastointipaja, jollainen merkkihuolto EI yleensä ole, löytää vuodot ilman mitään väriaineita. Esim. "old school" metodilla tuupataan typpeä tyhjään järjestelmään ja käydään jokaikinen komponentti läpi liekin tai saippuaveden kanssa. Merkkihuoltojen ilmastointiosaaminen on yleensä sen automaattikoneen ja väriaineiden varassa, muuta ei sitten osatakkaan tehdä, paitsi laskuttaa.[/quote]
Ja Ilmastointipaja tekeekin ton ihan ilmaiseksi?Höpö,höpö.
Huomattavasti helpompi ja varmasti loppujen lopuksi halvempi tapa on laittaa väriaineet ja katsoa UV-lampulla mistä on vuotanut, jos vielä tyhjenee.Yleensä autoissa esim höyrystin on kojelaudan sisällä ja muutkin komponentit voi olla vaikeasti tavoitettavissa ilman mittavaa purkamista, kyllä se ilmastointipajakin tehdystä työstä laskuttaa, vai onko
joku paikka missä tekevät ilmaiseksi työtä?
Ja Ilmastointipaja tekeekin ton ihan ilmaiseksi?Höpö,höpö.
Huomattavasti helpompi ja varmasti loppujen lopuksi halvempi tapa on laittaa väriaineet ja katsoa UV-lampulla mistä on vuotanut, jos vielä tyhjenee.Yleensä autoissa esim höyrystin on kojelaudan sisällä ja muutkin komponentit voi olla vaikeasti tavoitettavissa ilman mittavaa purkamista, kyllä se ilmastointipajakin tehdystä työstä laskuttaa, vai onko
joku paikka missä tekevät ilmaiseksi työtä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Pelkän jo todetun, mutta ei paikallistetun vuodon etsiminen täyttämällä järjestelmä ei ehkä ole se paras tapa...Uusi täyttö aineineen maksaa jo n. 150...200€ (lisäksi uusintatäyttö 150...200€ + korjaus & varaosat, kun vuoto on löydetty), siinä ajassa tekee ~60...70€/h velotuksella ilmastointipaja jo kolmisen tuntia töitä. "Normaalit" vuotopaikat, kuten kompuran päätykansi/akseli, kompuran ylipaineen varoventtiili, lauhditin, ja letkuliitokset kompura-lauhdutin-kuivain välillä tarkistaa n. 10 minuutissa saippuavedellä, kun systeemi on ensin täytetty typellä.tq kirjoitti:V.J.S kirjoitti:Paskapuhetta. Asiansa osaava ilmastointipaja, jollainen merkkihuolto EI yleensä ole, löytää vuodot ilman mitään väriaineita. Esim. "old school" metodilla tuupataan typpeä tyhjään järjestelmään ja käydään jokaikinen komponentti läpi liekin tai saippuaveden kanssa. Merkkihuoltojen ilmastointiosaaminen on yleensä sen automaattikoneen ja väriaineiden varassa, muuta ei sitten osatakkaan tehdä, paitsi laskuttaa.
Ja Ilmastointipaja tekeekin ton ihan ilmaiseksi?Höpö,höpö.
Huomattavasti helpompi ja varmasti loppujen lopuksi halvempi tapa on laittaa väriaineet ja katsoa UV-lampulla mistä on vuotanut, jos vielä tyhjenee.Yleensä autoissa esim höyrystin on kojelaudan sisällä ja muutkin komponentit voi olla vaikeasti tavoitettavissa ilman mittavaa purkamista, kyllä se ilmastointipajakin tehdystä työstä laskuttaa, vai onko
joku paikka missä tekevät ilmaiseksi työtä?
Ja jos haluaa pelkästään täyttää järjestelmän uusilla litkuilla ja väriaineilla, niin sekin onnistuu ilmastointipajalla

Mutta siis jokainen tekee omat valintansa, minä en vie enään yhtään autoa ilmastointihuoltoon merkkiliikkeeseen, ellei ole kyse jostain takuu tms. asioista. Ja siitä ei ihan vähään aikaan ole pelkoa, ainut ilmastoitu auto kun tällä hetkellä on vuoden -84 900 T8

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84