muutama kysymys.og900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

muutama kysymys.og900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli remontti jatkuu.

mitä rasvaa kytkinakseliin? entä sopiiko sama rasva silmälaakerin voiteluun? vai eri ja jos niin mikä? tavan rasvaa löytyy putkilosta..

entäs vauhtipyörän pultit mitä kierrelukitetta! ja sama aine vissiin kelpaa työsylinterin ruuveihinkin..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kytkimen booreihin kupari. laakeriin joku perus rasva, ei mikään grafiitti.. kierre lukitteita olen käyttänyt wurthin ja 3m molemmat on hyvin toiminut.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mikkoimp kirjoitti:kytkimen booreihin kupari. riittääkö spray vai pitääkö olla pastaa? laakeriin joku perus rasva, ei mikään grafiitti..juu sen tiesin... kierre lukitteita olen käyttänyt wurthin ja 3m molemmat on hyvin toiminut.
entä pitokyky kun sitäkin on soft ja hard? no pitää katella jotakin on hyllyssä. kiitoksia--
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Älä laita lukitetta ainakaan työsylinterin pultteihin. Kiroat saletisti jos joudut vielä joskus aukaisemaan. Eivät pääse muutenkaan pyörimään auki, kun ovat "pingotettun" kokoajan.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: muutama kysymys.og900

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

nalleolut kirjoitti:eli remontti jatkuu.

entä sopiiko sama rasva silmälaakerin voiteluun?
Silmälaakeri uusitaan ei voidella..........hehe... :) vai tarkoitatko kytkinakselin päätä joka menee laakerin sisään? Siihen käy se kuparitahnakin.

LocTiten vihreetä on meillä lukitteena mutta ei tosiaan työsylinterin ruuveissa. :D :D
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pakkohan se laakerikin on voidella!

ja kuparia akseliin. ja alfamerin kirja käskee laittamaan ruuveihin lukitetta ja se on raamattu heh ....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Eikä ole! Vai puratko pölysuojat laakerista irti ja raapit tehtaan rasvat pois vai millainen sorry ass laakeri sulla sitten on?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei vanhassakaan laakerissa pölysuojaa ollut tavan rullalaakeri. no voi se olla kestovoideltukkin mistä mie tiedän mitä ne motonetista kouraan tyrkkää! laitan silti siihen rasvaa oli tai ei millainen tahtoo.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
josipan
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja josipan »

no jos jottaen pitää olla,niin laeta oevariiniä :lol: :twisted: :idea:
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

työsylinterin pultit on vain 6milliset ja jos niihin laittaa kunnon lukitetta niin varmasti menee avattaessa poikki. Ja mielestäni ne ovat ihan tarpeeksi hankalat avata ilman lukitettakin.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

nalleolut kirjoitti:ei vanhassakaan laakerissa pölysuojaa ollut tavan rullalaakeri. no voi se olla kestovoideltukkin mistä mie tiedän mitä ne motonetista kouraan tyrkkää! laitan silti siihen rasvaa oli tai ei millainen tahtoo.
Siellä kytkinlevyn pölyssä pitää olla täyssuojattu laakeri. Senhän jo sanoo järkikin. Edellinen vaihtaja on sitte ranettanut.
Se on kyllä kuulalaakeri. :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jup jup, tuli ostettua väärä vesipumppu prkl eihän mulla ole pumpussa lähtöjä,nou hätä vasta perjantai aamuna saan vauhtiksen sorvaamosta.

putsailin maadotukset ja asensin uudet akunkengät. myös termari tuli vaihdettua paikalla oli motorad ja nyt tuli 82 karostad´.

asennusta odottaa,myös ehjä kuskin penkki ja uudet 4" saab kaiuttimet.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

ja laittakaa liimaa niihin kytkinsylinterin ruuveihin. Vuotaa muuten vaihteisto öljyy kierteitä pitkin.
Ite tein aikoinaan sylinteriä varten pienestä räillälenkistä ja 5 mm kuusiokolo pitziztä avaimen vain ja ainoastaan niitä kytkinsylinterin kuuiokolo ruuvekja varten. On hyvä eikä vituta aukoo.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli laitan liimaa väliin,kun asennan kuusiokolo ruuvit.... soi muuten uskomattoman paskasti SAAB kaiuttimet. tai varmaan loppuu mankasta teho. uskomattoman tehokas magneetti nois uusis kaiuttimissa,ku irrotin johdot rto:n kaiuttimista ei ollu mitään ongelmaa,mut saab kajareiden magneettiin nappas kolvi koko ajan kiinni....

noh perjantaina uutta ja uudehkoa osaa kiinni jos se vaikka ens viikol olisi ajokunnossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eilen 2h 45min.

vesipumppu=tiivisteliimaa molemmille puolille tiivistettä
vauhtipyörä liimaa ja pultit 60nm momenttiin
kytkin setti paikoilleen
syyläri ja nesteet
nopea ilmaus kytkin+syyläri
pirssi käyntiin ja pukeilta alas.
sunnuntaina loput ilmaukset ja kasaukset.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin