Saab 900i, NOLO bensa loppu.....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Joni900 kirjoitti:Voisikohan joku ottaa moottoritilasta (8v ruiskusta) eri kulmista kuvia niin katsoisin että kakki on oikeilla paikoilla?

Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu...
Tuossa on joku vanha kuva, jossa on alipainesäätimen letku jostain syystä merkattu nuolella..

Kuva
OG900i -88
VW 1300 -70
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Kiitos tpsaabille :P
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Voiskikoha vika olla siinä kun mittasin pyörijän vastukseksi 5.4kohm!!!!! :!: :!: :!: :!: J pyörijää pystyi pyörittämään hieman, ehkä sentin pystyi kiertämään ennekuin se toppasi...
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Pyörijän vastus pitäis muistaakseni olla 1kOhm.

Ei sunkaa pyörijän pitäisi päästä tuollalailla liikkumaan... alipainesäädinhän kääntää jakajan muita sisukaluja, mutta virranjakajan akseli on kiinni nokka-akselissa... siinä liitoksessa voi toki olla joku kuluma, mutta eipä niitäkään yleensä esiinny.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Missä on vedenläpötilan anturi (Saab 900i -90)? Pitäisi laittaa uusi tilalle...
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Termostaattikopan alapuolella. Termostaatti Kotelossa kiinni . 1 johto menee sinne sellainen abiko liitin.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Joo ei paljo auta vaihtaa sytkäosia. Laitoin uuvet tulpat, virranjakajan kannen, pyörijän. Ja käytin konetta vähä aikaa, ja ontuu perkeleesti. Sitten tsekkasin tulpat ja ne oli ihan öljyssä ja noettunu. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x Saappi mennee paaliin jos ei löyvy pikakorjausta!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oletko koittanut ajaa sillä? mie veikkaan että +300tkm ajettu kone huohottaa jo sen verran että sotkee nuo tulpat.
tosin itse joutunut toteamaan kesäauton kanssa että monet lyhyet käynnistys ja käyttöjaksot tappaa tulpat yllättävän nopeasti.

eli pirssi käyntiin ja baanalle. kattelet sen jälkeen tulpat miltä näyttää!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

No pittää vielä kattoa jos jotain toivoa olisi. Tuo auto pitäisi vielä leimauttaa ja en tiedä kannataisiko edes yrittää ku pakokaasuki on ihan valkoista. En usko että päästöt menee läpi. Huomasin myös että paisuntasäiliössä porisee, voisin kokeilla sitä kaneli kikkaa :lol: Kuinka paljo sitä pitikään laittaa ja laitanko sen suoraan paisuntasäiliöön?

Alkaa mennä hermot tuo auton kanssa ja maksoin siitä vielä kaiken lisäksi 170euroa. Pellit on tosi hyvässä kunnosa ja ostin siihen keärenkaat vanteillakin. Muttako tuo koneremontti tulis jo liian kalliiksi... Sillä rahallahan saa iskussa olevan ysisatkun...
Viimeksi muokannut Joni900, To Kesä 14, 2007 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei se pakokaasun väri kauheesti kerro. pakoputkessa kosteutta ku oot käytellyt vaan pikkasen. käyt ajamassa lämpimäksi sen ja pikkasen ja varovasti kauraa hevoselle. katselet sitten.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Toivoa on, yks letku oli hapettunu ja tiukalla eikä ilma päässy kunnolla läpi. Kun taivuttelin sitä rupesi kone käymään tasaisemmin tyhjäkäynnillä...

Vaikuttaako se vedenlämpöanturi jotenkin käyntiin, en löytänyt missä se vanha on. Missä päin konetta se termarikoppa on? :oops:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

syyläristä lähdet seuraamaan ylävesiletkua,se päättyy termarikoteloon. anturi on sen alapuolella= vinkkinä molemmat löytyy keulasta. anturi on sellainen n.5-6mm halkaisija kupari nippa johon naaras abiko liitin kuuluu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Onmpa ihme ku ei toimi ku siihen ei mee mittää liitintä. Tuon auton edelliset omistajat on vissii ollu iha järkeviä... Syylärin tuuletinkaa ei toiminu ku ostin auton ja vedenlämpöanturi ei tominu :arrow: konekeittää ja öljyvuotoja :evil: :evil:

http://img523.imageshack.us/my.php?image=kuva130cy3.jpg Eikö se ole tuo nipsukka tossa vasemmalla aika keskellä. Eipä näy abigoliittimiä.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Termari kotelossa oleva anturi(juurikin tuo kuvassa oleva) ei vaikuta kuin lämpömittariin kojelaudassa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri tuo nippa. ja se tosiaan vaukuttaa vain mittariston lämpötila näyttöön. nyt jos en kauheasti valehtele se anturi syylärissa kertoo flektille koska lähteä pyörimään.... vai puhunko höpöjä?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin