V4 nokka-akseli?
Njoo,pitää mitata paljonko on taakse maksimileveys,ja sen mukaan tehdä vanteet ja valita kumit.Ajatuksena olis vaihtaa 900 vanteesta kehät kuupan keskiöihin.Pitää passailla.Olisi hyvä jos mahtuu 185/65 pyörimään,niitä renkaita saa puoli ilmaiseksi.235 leveät katuslicksit ei taida oikein mahtua millään.
Nalle,jep siinähän se komeilee.
Nalle,jep siinähän se komeilee.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sonettissa on edessä ja takana 185/65/15 gummit 99:n tykkivanteilla, joten eiköhän ne edessä mene 96:ssakin ongelmitta. Ilman kurakaaren muotoilua takana on ahdasta tai ainakin kumin vaihto täysillä ilmoilla on vaikeaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jaaha,ei ole ollut aikaa tuohon vanne asiaan perehtyä muuten kun irroitin kuupan vanteesta kehän ja samaten 99 vanteesta.Totesin niin paskaksi hommaksi,että tulevaisuudessa vien vanteet levitykseen niin ei tarvitse liata omia käsiä.
Sensijaan kuuppa on päivtyksen alla,uusi ahdin,40mm wastegate tuunaukseen ja uusi pakosarja.Laakeroin turbon,koska oli hoto.Tähän päivitykseen oikeastaan johti se,että vanha ahdin alkoi käymään liian pieneksi,käyttöautoon tuo vanha olisi hieno peli.
Tuon ahtimen kanssa vedon pitäisi nyt alkaa siitä,mihin se viimeksi loppui,ei haittaa,koska tästähän ei ole tulossa mikään eläkeväen bingokuljetin.Josko nyt saisi jo ensimmäisiä voimansiirron komponentteja hajalle.
Loputkuvat.
Sensijaan kuuppa on päivtyksen alla,uusi ahdin,40mm wastegate tuunaukseen ja uusi pakosarja.Laakeroin turbon,koska oli hoto.Tähän päivitykseen oikeastaan johti se,että vanha ahdin alkoi käymään liian pieneksi,käyttöautoon tuo vanha olisi hieno peli.
Tuon ahtimen kanssa vedon pitäisi nyt alkaa siitä,mihin se viimeksi loppui,ei haittaa,koska tästähän ei ole tulossa mikään eläkeväen bingokuljetin.Josko nyt saisi jo ensimmäisiä voimansiirron komponentteja hajalle.
Loputkuvat.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Nessuakseli jutut vähän karannet mutta tuolla ilmottelin noiden akselien saatavuudesta -> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 580#437580
mutta onkos tuossa 2L akselissa millanen ero tuohon 1.5L koneen akseliin?
Fyysinen sopivuus? Asteet?
V-M
mutta onkos tuossa 2L akselissa millanen ero tuohon 1.5L koneen akseliin?
Fyysinen sopivuus? Asteet?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Onkos tuo 2L akseli outo kapistus kun ei kukaan vastaa? Sen verran löysin että on nähtävästi 90hp mallin nokka? Onko noissa eroja? Toisaalta jos ne paikalleen sopii niin olishan ne ainakin hyviä aihioita viriakseli hiontaan. Mulla ei oo vertailu mallia eikä lohkoa johon sovittais tuollasta.
Jos jollakin olis irto akseli ja asia kiinnostaa niin voisin akselin ottaa malliksi ja käydä vertaamassa jos niitä on enään tallessa.
V-M
Jos jollakin olis irto akseli ja asia kiinnostaa niin voisin akselin ottaa malliksi ja käydä vertaamassa jos niitä on enään tallessa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuo 2L V4 viittais Essex-sukuiseen V4-moottoriin, kajakin V4 on Köln-sukuinen kone.V-M kirjoitti:Onkos tuo 2L akseli outo kapistus kun ei kukaan vastaa? Sen verran löysin että on nähtävästi 90hp mallin nokka? Onko noissa eroja? Toisaalta jos ne paikalleen sopii niin olishan ne ainakin hyviä aihioita viriakseli hiontaan. Mulla ei oo vertailu mallia eikä lohkoa johon sovittais tuollasta.
Jos jollakin olis irto akseli ja asia kiinnostaa niin voisin akselin ottaa malliksi ja käydä vertaamassa jos niitä on enään tallessa.
V-M
2-litraset Kölniläiset olivat jo kutvosia.
Epäilen, että enkkukoneen nokka sopisi saksan versioon aiheesta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jos 2L:n V4:n kampiakseli olisi iskultaan pidempi ja se menisi suoraan saksalaiseen V4:een, niin tokihan se olis ameriikkaa. Nokka-akselin kohdalta ei varmaan autuutta saa aikaiseksi, sillä kyllä vakio V4:n nokasta saa hiotuttamalla aivan riittävän kireän kepin. Yksi esimerkki voisi olla esim GT Motorsin hioma GT 2C4 (imu; nosto 8.4 mm ja 308 astetta, pako; nosto 8,45 mm ja 310 astetta). Oma kokemus, että hieman liian kireä katukäyttöön ( http://www.youtube.com/watch?v=hNklzkv5 ... ed&search= ). 7.6 tai max 7.9 on soveltuvampi.Ronska kirjoitti:Tuo 2L V4 viittais Essex-sukuiseen V4-moottoriin, kajakin V4 on Köln-sukuinen kone. 2-litraset Kölniläiset olivat jo kutvosia. Epäilen, että enkkukoneen nokka sopisi saksan versioon aiheesta.V-M kirjoitti:Onkos tuo 2L akseli outo kapistus kun ei kukaan vastaa? Sen verran löysin että on nähtävästi 90hp mallin nokka? Onko noissa eroja? Toisaalta jos ne paikalleen sopii niin olishan ne ainakin hyviä aihioita viriakseli hiontaan. Mulla ei oo vertailu mallia eikä lohkoa johon sovittais tuollasta.
Jos jollakin olis irto akseli ja asia kiinnostaa niin voisin akselin ottaa malliksi ja käydä vertaamassa jos niitä on enään tallessa. Tv: V-M
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Mulla on osunut käsiini nokka GT 5C (nosto 8.3) muuta en siitä tiedä on varmasti liian jyrkkä kadulla mutta ei mulla muutakaan ole nyt käytettävissä sillä mennää sitten aikanaan... Jos joku tietää tosta kyseisestä nokasta lisää asteet ym olisin kiitollinen infosta
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re:
Eikös ole vai eikö ketään kiinnosta? Oiskos Kemin suunnalla sitten, kun siellä tulee käytyä tiheään?V-M kirjoitti:Löytyskös keneltäkään Oulun kuuppa harrastajalta nokkaa vaikka lainaksi niin voisin mittoilla noita akseleita ja niiden eroja?
V-M
040-8030322
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: V4 nokka-akseli?
Mulla on muistaakseni vintillä irtonokka kuuppaan. On palikka tosin Kajaanin suunnalla että jonku aikaa sitä saa oottaa... Että jossilleioo kiire niin voin antaa nenän lainaan, kun oon kumminki menossa lähiaikoina käymään siellä varastolla.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: V4 nokka-akseli?
Mullahan ei oo kiirus kun ei ole kuuppaa eikä tollasta konettakaan... Aattelinpahan vain jos jotakin rakentajaa kiinnostais mahdollisesti sopiva nokka ja uusi sellainen.Jorppe kirjoitti:Mulla on muistaakseni vintillä irtonokka kuuppaan. On palikka tosin Kajaanin suunnalla että jonku aikaa sitä saa oottaa... Että jossilleioo kiire niin voin antaa nenän lainaan, kun oon kumminki menossa lähiaikoina käymään siellä varastolla.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: V4 nokka-akseli?
No pitääpä ottaa taskuun kun käyn tuolla näläkämaassa ens kerran
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: V4 nokka-akseli?
Moro
Tuosta nokka-akseli asiasta. En ole varma mutta muistelisin, että nokat ovat eri järjestyksessä ainakin transitin v4 1,7 litran moottorissa, joka neljällä pakoaukolla. Kaksi litraisesta en tiedä.
Tietty, jos koko moottoria voisi jotenkin käyttää hyväkseen ??
hopo
Tuosta nokka-akseli asiasta. En ole varma mutta muistelisin, että nokat ovat eri järjestyksessä ainakin transitin v4 1,7 litran moottorissa, joka neljällä pakoaukolla. Kaksi litraisesta en tiedä.
Tietty, jos koko moottoria voisi jotenkin käyttää hyväkseen ??
hopo
Re: V4 nokka-akseli?
Tarkoittanet että sytytys järjestys on eri? Onko näin?hopo kirjoitti:Moro
Tuosta nokka-akseli asiasta. En ole varma mutta muistelisin, että nokat ovat eri järjestyksessä ainakin transitin v4 1,7 litran moottorissa, joka neljällä pakoaukolla. Kaksi litraisesta en tiedä.
Tietty, jos koko moottoria voisi jotenkin käyttää hyväkseen ??
hopo
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135