Nalle,jep siinähän se komeilee.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuo 2L V4 viittais Essex-sukuiseen V4-moottoriin, kajakin V4 on Köln-sukuinen kone.V-M kirjoitti:Onkos tuo 2L akseli outo kapistus kun ei kukaan vastaa? Sen verran löysin että on nähtävästi 90hp mallin nokka? Onko noissa eroja? Toisaalta jos ne paikalleen sopii niin olishan ne ainakin hyviä aihioita viriakseli hiontaan. Mulla ei oo vertailu mallia eikä lohkoa johon sovittais tuollasta.
Jos jollakin olis irto akseli ja asia kiinnostaa niin voisin akselin ottaa malliksi ja käydä vertaamassa jos niitä on enään tallessa.
V-M
Jos 2L:n V4:n kampiakseli olisi iskultaan pidempi ja se menisi suoraan saksalaiseen V4:een, niin tokihan se olis ameriikkaa. Nokka-akselin kohdalta ei varmaan autuutta saa aikaiseksi, sillä kyllä vakio V4:n nokasta saa hiotuttamalla aivan riittävän kireän kepin. Yksi esimerkki voisi olla esim GT Motorsin hioma GT 2C4 (imu; nosto 8.4 mm ja 308 astetta, pako; nosto 8,45 mm ja 310 astetta). Oma kokemus, että hieman liian kireä katukäyttöön ( http://www.youtube.com/watch?v=hNklzkv5 ... ed&search= ). 7.6 tai max 7.9 on soveltuvampi.Ronska kirjoitti:Tuo 2L V4 viittais Essex-sukuiseen V4-moottoriin, kajakin V4 on Köln-sukuinen kone. 2-litraset Kölniläiset olivat jo kutvosia. Epäilen, että enkkukoneen nokka sopisi saksan versioon aiheesta.V-M kirjoitti:Onkos tuo 2L akseli outo kapistus kun ei kukaan vastaa? Sen verran löysin että on nähtävästi 90hp mallin nokka? Onko noissa eroja? Toisaalta jos ne paikalleen sopii niin olishan ne ainakin hyviä aihioita viriakseli hiontaan. Mulla ei oo vertailu mallia eikä lohkoa johon sovittais tuollasta.
Jos jollakin olis irto akseli ja asia kiinnostaa niin voisin akselin ottaa malliksi ja käydä vertaamassa jos niitä on enään tallessa. Tv: V-M
Eikös ole vai eikö ketään kiinnosta? Oiskos Kemin suunnalla sitten, kun siellä tulee käytyä tiheään?V-M kirjoitti:Löytyskös keneltäkään Oulun kuuppa harrastajalta nokkaa vaikka lainaksi niin voisin mittoilla noita akseleita ja niiden eroja?
V-M
040-8030322
Mullahan ei oo kiirus kun ei ole kuuppaa eikä tollasta konettakaan... Aattelinpahan vain jos jotakin rakentajaa kiinnostais mahdollisesti sopiva nokka ja uusi sellainen.Jorppe kirjoitti:Mulla on muistaakseni vintillä irtonokka kuuppaan. On palikka tosin Kajaanin suunnalla että jonku aikaa sitä saa oottaa... Että jossilleioo kiire niin voin antaa nenän lainaan, kun oon kumminki menossa lähiaikoina käymään siellä varastolla.
Tarkoittanet että sytytys järjestys on eri? Onko näin?hopo kirjoitti:Moro
Tuosta nokka-akseli asiasta. En ole varma mutta muistelisin, että nokat ovat eri järjestyksessä ainakin transitin v4 1,7 litran moottorissa, joka neljällä pakoaukolla. Kaksi litraisesta en tiedä.
Tietty, jos koko moottoria voisi jotenkin käyttää hyväkseen ??
hopo