9000 CD:n ovi- ja sisävalot
9000 CD:n ovi- ja sisävalot
Hei taas. Ei löytynyt hakutoiminnolla vastausta moiseen pulmaan, eli...
Otsikon mukaiset valot toimivat hiukan oudosti: Kun ovet avaa syttyy oviin valot ja sisävalot, joka on sangen normaalia, paitsi kuskin oven kohdalla käy niin, että sisävalo syttyy, mutta ovivalo ei (polttimo on kyllä ehjä). Kuskin puoleisessa takaovessa taas ovessa oleva valo syttyy, mutta kattovalot eivät. Näin ollen siis vain pelkääjän puolen molemmat ovet toimii, niin kuin pitääkin. Ehdotuksia ongelman ratkaisemiseksi?
Otsikon mukaiset valot toimivat hiukan oudosti: Kun ovet avaa syttyy oviin valot ja sisävalot, joka on sangen normaalia, paitsi kuskin oven kohdalla käy niin, että sisävalo syttyy, mutta ovivalo ei (polttimo on kyllä ehjä). Kuskin puoleisessa takaovessa taas ovessa oleva valo syttyy, mutta kattovalot eivät. Näin ollen siis vain pelkääjän puolen molemmat ovet toimii, niin kuin pitääkin. Ehdotuksia ongelman ratkaisemiseksi?
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
Kun kuskin oven saranapuolen nappia työntää sisään kattovalot sammuu, mutta itse ovessa oleva valo ei pala (vaikka polttimo ehjä). Kuskin puoleisessa takaovessa taas nappia painellessa ovessa oleva valo sammuu, mutta ei vaikutusta katto/sisävaloihin. Mystistä...
Saabismi on sairautta...
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
valoille
Valoille omat liukukoskettimet ovikytkimissä. Ota kytkimet auki ja putsaa hapettumat. Varo avatessa jousea, joka poistuu mahdollisesti vauhdilla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Ovipilarissa oleva kytkin pitää olla kaksiosainen, kaksi erillistä maadoittavaa kontaktia, toinen kattovalon johdolle, toinen ovessa olevan valon johdolle. Tuollaisenko kytkimen laitoit ja kytkit molemmat johdot?swolking kirjoitti:Nyt on ovikytkin vaihdettu uuteen - ei muutosta.
Takaluukun avausnapin johdotukset menee saranoiden välissä olevan haitariputken sisällä pilarissa olevaan moninapaliittimeen, ei mitään tekemistä ovi- ja kattovalon ohjauksen kanssa.Ovessa oleva valo ei pala, myöskään nappi josta takaluukun saa aukaistua, ei reagoi mitenkään. Ovatko samassa linjassa jotenkin? Onko hajua mistä kohtaa vika saattaisi löytyä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep kaksiosainen (ostin LänsiAutosta ja tarkistin että samanlainen, kuin vanhakin) ja kytkin molemmat johdot, jotka olivat vanhassakin liittimessä kiinni.
Edellinen omistaja sanoi, että takaluukun kytkin lopetti toimintansa viime talvena, joten ajattelin, että olisiko jotain yhteyttä tähän oven valoon. Eikös siinä moninapaliittimessä ole numerot jokaiselle navalle? Muistaako kukaan mikä niistä navoista on tuon takaluukun napin?
Edellinen omistaja sanoi, että takaluukun kytkin lopetti toimintansa viime talvena, joten ajattelin, että olisiko jotain yhteyttä tähän oven valoon. Eikös siinä moninapaliittimessä ole numerot jokaiselle navalle? Muistaako kukaan mikä niistä navoista on tuon takaluukun napin?
Saabismi on sairautta...
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
Sikäli ovessa olevan valon ja takaluukun avauksen ongelma voi johtua samalla suunnalla olevasta viasta, että ovivalon jännitteensyöttö ja maadoitus tulee saranan vieressä olevan kumihaitarin ja ovipilarin moninapaliittimen läpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
Kyseisen auton entisenä omistajana kallistuisin tähän vaihtoehtoon; kun ovivalo toimi, toimi myös takaluukun avaaja. Oven kiinni laittamalla ja uudelleen aukaisemalla sen saattoi saada välillä toimimaan; etsisin vikaa itse sieltä haitarin läheisyydestä, edellisessä tontussa se löytyi sieltä, jännitteellinen piuha oli kuoriutunut ja maadoitti itsensä runkoon. Virrat taitaa olla sen verran pieniä tuossa piirissä, ettei polta sulakettakaan.jus kirjoitti:Sikäli ovessa olevan valon ja takaluukun avauksen ongelma voi johtua samalla suunnalla olevasta viasta, että ovivalon jännitteensyöttö ja maadoitus tulee saranan vieressä olevan kumihaitarin ja ovipilarin moninapaliittimen läpi.
Harmi että jouduin myymään viallisena, mutta ei aika riittänyt tutkia sitä talvella.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927