Itseasiassa mä haluaisin nähdä saman kiinalaisella, niin ois vertailupohjaa. Vois briliance mennä kyllä aika kasaanTri-Lo kirjoitti:100km/t. Siinä ei kyllä EuroNCAP-tähdet paljon enää paina.. En haluaisi nähdä saman kiinalaisella.![]()
Kiinalaiset ja turvattomuus (taas)
-
olli9000CDturbo
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Niin no siinä mielessä tietysti, ajattelin vaan traumoja..olli9000CDturbo kirjoitti:Itseasiassa mä haluaisin nähdä saman kiinalaisella, niin ois vertailupohjaa. Vois briliance mennä kyllä aika kasaanTri-Lo kirjoitti:100km/t. Siinä ei kyllä EuroNCAP-tähdet paljon enää paina.. En haluaisi nähdä saman kiinalaisella.![]()
Tuossa muuten aika hyvä(pitkä) video turvallisuudesta, saa vähän nostalgiaakin samalla.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6543888852
Ei löydy testejä kiinan autoista mutta löytyy testejä vanhoista(ja Suomessa yleisistä) autoista: http://www.vti.se/EPIBrowser/Publikationer/M955.pdf
Nyt tietenkin on valitettavasti niin että Saab on lahjoittanut kaksi 9-5 autoa tuon kehittämiseen...
Nyt tietenkin on valitettavasti niin että Saab on lahjoittanut kaksi 9-5 autoa tuon kehittämiseen...
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tuon pohdinnan voin allekirjoittaang900aero kirjoitti:...
Mee nyt vaan hankkimaan se Punto, kova peli se on. Mummolla on Uno, isomman auton ominaisuudet eikä muutenkaan hassumpi. Punto on tuosta varmasti parannettu painos. Harmi ettei sitä enää voi tituleerata "ison Saabin pikkuveljeksi" kuten Unoa aikoinaan
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Sori edelleen OT mutta eipä noista kiinalaisistakaan liene syytä keskustella kamalastiHenkka #2283 kirjoitti:Tuon pohdinnan voin allekirjoittaang900aero kirjoitti:...![]()
Mee nyt vaan hankkimaan se Punto, kova peli se on. Mummolla on Uno, isomman auton ominaisuudet eikä muutenkaan hassumpi. Punto on tuosta varmasti parannettu painos. Harmi ettei sitä enää voi tituleerata "ison Saabin pikkuveljeksi" kuten Unoa aikoinaanPetojen sukua - (susi)vitonen jo syntyessään, heh.
No tosiaan emännälle pitäisi saada alle LUOTETTAVA uusi auto, meikällä ei riitä innostus harrastaa vaimonkin auton korjailua tämän tästä, ja muutenkin mokoma oli nähnyt Grande Punton mainoksen ja nyt hinuaa sellaista kirkkaanpunaisena
Edelleen puhuttelevina seikkoina toimivat mm. 5 vuoden takuu ja juurikin tuo kolaritesti, ja tietty kohtuulliset kulutuslukemat.
Suuremmille tehoille ei meidän ajossamme ole juuri tarvetta eikä myöskään millekään vikaherkille lisävarusteille kuten ilmastoinneille, ylimääräisille oville tms eli ostohinta jäisi perin pieneksi verrattuna esim. halvimpaan 9-3 Saabin hinnat-alkaen -malliin.
Ja jäisihän meitsille sitten tuplamäärä aikaa rakentaa tuplista juhlakuntoon kun teltta-auto hoitaisi hiivatin huoltamisen
Noo pitää käydä koeajamassa kyseinen kampe, tuskin voi olla laiskempi kuin tuo nyt lainassa oleva 9000cc 2.0iA
Ja uuteen sabaan ei tälläisellä köyhäkaulalla ole varaa enkä autoa varten lainaa ota, jokin tuollainen uusi hiivatti on kuitenkin niin edullinen ostaa uutena ettei juurikaan harmita vaikka 5v takuuajan jälkeen arvo olisi laskenut esim. 1/8 alkuperäisestä, dumppaa suoraan tattiksen teknologiakylään jatkojalostettavaksi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jotenkin alkaa ihmetyttämään varsinkin käytettyjen autojen hinnat, minun aerowagonista tarjotulla summalla saattaa saada 90 luvun puolenvälin hiasen. Tai sitten pari vuotta vanhan pikkuauton.
Taidankin heivata siitä takapenkit talliin ja tehdä vaneroinnin takaosaan. Kyllä tuolla mielummin ajaa raksalla sementtisäkkejä, kuin japsipakulla
Vielä ilmapussit takajousitukseen, niin peräkään ei roiku alhaalla.
No takaisin aiheeseen; muutama vuosi sitten menin teltta-autoon Nummelaan kertoen haluavani kolmeovisen dieselin vetokoukulla, cruisella ja ilmastoinnilla. Myyjät siinä siten änkyttivät, ettei kukaan dieselautoa osta kolmeovisena, kehotin heitä katsomaan mm. klonkswakeneiden mallistoa. Tästä vittuuntuneena menin sitten Skeida kauppaan josta mulle myytiin fobia rs, johon piti saada sitten seuraavalla viikolla koukku ja cruise paikoilleen.
Seuraavalla viikolla korjaamolla sanottiin; ei rssään saa koukkua laittaa.
Ei ollut tyyppihyväksytty koukulle. Tästä huolimatta päätin hyvityksestä sovittuani ajaa hetken skeidalla, käyden vähintään kerran kuussa korjauttamassa jotakin hajonnutta sähkö- tai alustan osaa. Puolen vuoden ajelun päätteeksi sitten löysin Aerowagonin, jolla on tullut kurvailtua 110 tkm kahdessa ja puolessa vuodessa, korjaamolla on joutunut käymään tuona aikana kolmesti, joista kerran kasettikampanjan takia. Muut pikkuhommat ja huollot on ollut helppo tehdä itse viikonloppu- tai iltaharrasteena.
Taidankin heivata siitä takapenkit talliin ja tehdä vaneroinnin takaosaan. Kyllä tuolla mielummin ajaa raksalla sementtisäkkejä, kuin japsipakulla
No takaisin aiheeseen; muutama vuosi sitten menin teltta-autoon Nummelaan kertoen haluavani kolmeovisen dieselin vetokoukulla, cruisella ja ilmastoinnilla. Myyjät siinä siten änkyttivät, ettei kukaan dieselautoa osta kolmeovisena, kehotin heitä katsomaan mm. klonkswakeneiden mallistoa. Tästä vittuuntuneena menin sitten Skeida kauppaan josta mulle myytiin fobia rs, johon piti saada sitten seuraavalla viikolla koukku ja cruise paikoilleen.
Seuraavalla viikolla korjaamolla sanottiin; ei rssään saa koukkua laittaa.
Ei ollut tyyppihyväksytty koukulle. Tästä huolimatta päätin hyvityksestä sovittuani ajaa hetken skeidalla, käyden vähintään kerran kuussa korjauttamassa jotakin hajonnutta sähkö- tai alustan osaa. Puolen vuoden ajelun päätteeksi sitten löysin Aerowagonin, jolla on tullut kurvailtua 110 tkm kahdessa ja puolessa vuodessa, korjaamolla on joutunut käymään tuona aikana kolmesti, joista kerran kasettikampanjan takia. Muut pikkuhommat ja huollot on ollut helppo tehdä itse viikonloppu- tai iltaharrasteena.
96 M75 i12 5-speed 
Kerran vuoteen muutaman satasen huolto ei liene kovin paha, taitaa olla siis 20.000km tai 1 vuosi.Mimmi kirjoitti:Selvitähän muuten Punton huoltojen hinnat ja huoltoväli, voit yllättyä.
Ei ainakaan tarvinne heti välittömästi auton hankinnan jälkeen rakentaa omalla kustannuksella moottoria uusiksi, vaihtaa kytkintä, jarruja, iskareita, turboa tai hitsailla koria kasaan, jnejne, kuten tähänastisissa autoissani
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No ei se mitään, pääasia että takuu on voimassa ja korvaa auton viat niin ei tartte itse korjailla.Eski kirjoitti:Teltta-auton 5v takuun maksaa asiakas huoltojen hinnassa. Kannattaa oikeasti kysyä mitä huollot maksaa, ennen kuin lentää kassalla persiilleen
Eski
Saabilla taasen netotaan esim varaosien hinnoissa niin törkeästi että takuun jälken huonolla tuurilla vuodessa menee melkoinen summa niihin ja esim 10-vuotiaaseen Saabiin ei enää edes löydy tuiki tavallisia osiakaan (Tässä oltu ilman kytkimen pääsylkkää tammikuusta saakka, toivottavasti hommaisivat sen ennenkuin seuraavat lumet sulavat).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hieman ollaan off topikissa mutta tuosta grandesta ei oo kokemuksia vaan edellisestä on hieman eikä se hassumpi ollu. MUTTA kannattaa vähän ettiä juttua noista teltta-auton takuukorjauksista ennen kuin päättää mitään. Ainakin tuossa reilu vuosi sitten velipojalle hieman surffailin aiheesta niin ei pystyny suositteleen.ng900aero kirjoitti:No ei se mitään, pääasia että takuu on voimassa ja korvaa auton viat niin ei tartte itse korjailla.Eski kirjoitti:Teltta-auton 5v takuun maksaa asiakas huoltojen hinnassa. Kannattaa oikeasti kysyä mitä huollot maksaa, ennen kuin lentää kassalla persiilleen
Eski
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7828
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Fiat Punto. " teillemme eniten levinnein malli "
Ja hinta ei todellakaan laske juurikaan kun olet ajanut sen ulos liikkeestä.
Kauan kauan sitten tarjosin n.6v vanhaa hiivattia vaihdossa toiseen autoon. Myyjä tarjosi 500,- että en jätä sitä hiivattia siihen autoliikkeen
tontille.
Tämän episodin jälkeen ei ole ollut minkäänlaista saapasmaan kulkinetta.
Ja hinta ei todellakaan laske juurikaan kun olet ajanut sen ulos liikkeestä.
Kauan kauan sitten tarjosin n.6v vanhaa hiivattia vaihdossa toiseen autoon. Myyjä tarjosi 500,- että en jätä sitä hiivattia siihen autoliikkeen
tontille.
Tämän episodin jälkeen ei ole ollut minkäänlaista saapasmaan kulkinetta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Pitää etsiä jostain takuuehdot, luulisi että jos kytkin hajoaa niin pakkohan se on korvata (siis jossei joku mummo sitä luistattamalla kuluta loppuun vaan jos mekaanisesti hajoaa 5v aikana).lk kirjoitti:Siis eikös tuossa delta-auton takuussa juuri todeta että kytkimet jne. ovat kuluvia osia. Sen lisäksi osa delta-autoista on myös Saab edustajia että sieltä saa Saab:n 5 vuoden "takuulla".
Uudet Saabit ovat niin kalliita että sellaiseen ei ole varaa 5v takuusta huolimatta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se 5 vuoden takuu näkyy sitte myös siinä, että jonotusajat takuukorjauksiin on aivan järjettömät...
Punto on ihan hyvä kulkine, siis tämä grande ainakin, kun ajaa sen 5 vuoden aikana niin vähän ettei tarvi viedä isoon huoltoon...
Turvallisuutta voi testata vaikkapa sillä yksinkertaisella kokeella, että istuttaa autoa haluavan henkilön kuskin paikalle, pyytää säätämään penkin, peilit ja ratin asentoon, jossa ne olisivat autolla ajaessa. Sitten kuljettajalle normaali ajoasento, mitta käteen; paljonko on matkaa otsasta tuulilasin reunaan... on meinaan nykyautoissa aika lyhy matka...
Sitte alkuperäiseen aiheeseen; aamulehdessä oli tänään juttu, jossa kerrottiin kiinalaisista renkaista... puuttui pikkusen kerroksia, ja maahantuoja on haastanut valmistajan oikeuteen, kun muutama onnettomuus on mennyt noiden renkaiden piikkiin...
Punto on ihan hyvä kulkine, siis tämä grande ainakin, kun ajaa sen 5 vuoden aikana niin vähän ettei tarvi viedä isoon huoltoon...
Turvallisuutta voi testata vaikkapa sillä yksinkertaisella kokeella, että istuttaa autoa haluavan henkilön kuskin paikalle, pyytää säätämään penkin, peilit ja ratin asentoon, jossa ne olisivat autolla ajaessa. Sitten kuljettajalle normaali ajoasento, mitta käteen; paljonko on matkaa otsasta tuulilasin reunaan... on meinaan nykyautoissa aika lyhy matka...
Sitte alkuperäiseen aiheeseen; aamulehdessä oli tänään juttu, jossa kerrottiin kiinalaisista renkaista... puuttui pikkusen kerroksia, ja maahantuoja on haastanut valmistajan oikeuteen, kun muutama onnettomuus on mennyt noiden renkaiden piikkiin...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Pikaisesti katsottuna grande punton bensakoneista keskimmäisellä 0-100 about sama kuin iA:lla.. Eli kyllä voi olla laiskemping900aero kirjoitti: Noo pitää käydä koeajamassa kyseinen kampe, tuskin voi olla laiskempi kuin tuo nyt lainassa oleva 9000cc 2.0iA![]()
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.