Moottorin kiinnitys moottoripukkiin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Moottorin kiinnitys moottoripukkiin?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Vaikka kuinka tuijotan tuota konetta, en keksi mistä sen saisi fiksusti kiinni tuollaiseen perinteiseen moottiripukkiin, jossa on neljä kiinnityspistettä.

Ideoita? Tai käytännön kertomaa...

Auto 2.1 OG900 1993.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kai täällä nyt aika moni on myllyn pois nostanut??? Lattiallako olette sitten hommat tehneet? Vai nosturissa roikottamalla :)
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Kottikärryissä, onhan se tosin vähän turroomista.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Pöydällähän hommat aina tehdään.. :roll:

Olishan tommonen pukki kyllä huippua.. :D :lol:
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Joko on vauhtipyörä ja sen takana oleva lohkon päätylevy irti?
Siitä vaan pukkiin kiinni hyödyntäen päätylevyn kiinnityspulttien lohkossa olevia kierteitä.

Vaikkakin kivasti hommat luistaa eurolavankin päällä. :wink:
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Eli periaatteessa osa startin kiinnityspisteistä pukkiin? Kiitos, pitää purkaa ja tähdätä tuohon. Olisi kiva nähdä se saab-versio, jolla kone kiinnitetään sivusta imusarjan puolelta lohkoon. Ei sellaisen hitsaaminen vaikeaa olisi.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

http://www.saab-stuff.com/Scrapbook/Saa ... 010011.JPG

Tuollaisen hässäkän tekeminen taitaa olla edessä... :)
Tuon kun junttaa nykyiseen pukkiin, niin saa purkaa koneen siinä ja rullata sen asentoon, kuin asentoon.

Tuossa on uudempi kone pukissa, mutta kiinnityskohta on se mitä haetaan. Tuosta kiinnittäessä saa temuta ympäri konetta miten tahtoo.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Hyh noita pukkeja.. :D

http://www.nyrkkipaja.1g.fi/kuvat/Masa+ ... sa+004.jpg

Tuossakin sen tekee hyvin :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mäkin tein lattialla koko koneen parin lankun pätkän päällä lohkoa käännellen.

Kauheasti vaivaa nostaa se tuonne pukille.. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikku raahasi koneen pöydälle, kun tein sitä. Oli paljon kivempaa.

linkki
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Juujuu kyllä puussa on kivaa ja tuli on paholaisen keksintö :)

Mutta kun on kerran tottunut pukissa pyörittelemään ja laskemaan/nostamaan koneen korkeutta työn mukaan, niin ei tuo pöytä eikä kuormalavat houkuttele. On sitäkin tehty ja juuri siksi tuo pukki on hankittu alunperin.

Kyllä mä uskon, että on helppoa ja kivaa teidän mielestänne, mutta sitä ei nyt kyselty, vaan miten tuo kone ihan oikeasti kiinnitetään tuollaiseen standardipukkiin.

Ilmeisesti vaihtoehdot ovat vähissä ja tuon vauhtipyörän irroittamalla löytyy neljä kiinnityspistettä. Ja kokemusta aiheesta ei juurikaan ole, kun pöydällä, kottikärryissä ja kuormalavan päällä onnistuu ihan hyvin.

Pitänee heittää suohon osa työkaluistakin, koska jakoavaimella ja vasaralla saa kuitenkin tehtyä melkein samat asiat.
Eikä herneitä :) Topicissa yritin kysyä miten kiinnitän koneen moottoripukkiin, enkä vaihtoehtoja sille...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ilmastointiteipillä ja pakkausvanteella pysyy ihan hyvin pukissa kiinni. tosin pukki karkas ´pellolle ja vei koneen mukanaan.... ei herneitä...

eikö stantardi pöytä ole ihan ok työskentely korkeus....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

On pöytä parempi korkeus, kuin kuormalava, mutta esim koneen pyöräyttäminen pöydällä ylösalaisin ei ole ihan yhtä helppoa, kuin pukissa.

Ja pukissa mikään osa ei nojaa koskaan mitään pöytää vasten.
Kuten eiemminkin sanoin. Huonoja puolia ei moottoripukissa ole ja jos sellainen on jo olemassa, niin ei oikein jaksa pöydällä tehdä.

En minäkään olisi uskonut eroa ennenkuin tehtiin kaverin tallissa yksi chevyn pikkulohko moottoripukissa. Sen jälkeen ostin oman, eikä ole vielä kaduttanut.

Sama juttu kävi aikanaan juotostelineen kanssa. Kerran kun pääset kokeilemaan, niin ei huvita enää työnnellä liittimiä tinalla kolvilla pitkin pöytää tai tehdä hienoja lukkopihtipatentteja.

Kun nyt ensin saan tehtyä mitat tuolle "adapterille", niin uskoisin, että aika montaakin henkilöä voisi kiinnostaa häkkyrä jolla saa koneen sivusta kiinni edulliseen moottoripukkiin?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm sivusta kiinni....? aika kampeeminen jos haluaa sen siinä sit pyöräyttää eri asentoon.... hmm sähkömoottori? hmm
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikös sitä saa tommoseen yleismallin pukkiin kiinni tuolta imusarjan puoleisesta kyljestä? Siellähän on pultinreikiä ihan useempi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin