Moottorin kiinnitys moottoripukkiin?
Moottorin kiinnitys moottoripukkiin?
Vaikka kuinka tuijotan tuota konetta, en keksi mistä sen saisi fiksusti kiinni tuollaiseen perinteiseen moottiripukkiin, jossa on neljä kiinnityspistettä.
Ideoita? Tai käytännön kertomaa...
Auto 2.1 OG900 1993.
Ideoita? Tai käytännön kertomaa...
Auto 2.1 OG900 1993.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Eli periaatteessa osa startin kiinnityspisteistä pukkiin? Kiitos, pitää purkaa ja tähdätä tuohon. Olisi kiva nähdä se saab-versio, jolla kone kiinnitetään sivusta imusarjan puolelta lohkoon. Ei sellaisen hitsaaminen vaikeaa olisi.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
http://www.saab-stuff.com/Scrapbook/Saa ... 010011.JPG
Tuollaisen hässäkän tekeminen taitaa olla edessä...
Tuon kun junttaa nykyiseen pukkiin, niin saa purkaa koneen siinä ja rullata sen asentoon, kuin asentoon.
Tuossa on uudempi kone pukissa, mutta kiinnityskohta on se mitä haetaan. Tuosta kiinnittäessä saa temuta ympäri konetta miten tahtoo.
Tuollaisen hässäkän tekeminen taitaa olla edessä...

Tuon kun junttaa nykyiseen pukkiin, niin saa purkaa koneen siinä ja rullata sen asentoon, kuin asentoon.
Tuossa on uudempi kone pukissa, mutta kiinnityskohta on se mitä haetaan. Tuosta kiinnittäessä saa temuta ympäri konetta miten tahtoo.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Hyh noita pukkeja.. 
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/kuvat/Masa+ ... sa+004.jpg
Tuossakin sen tekee hyvin

http://www.nyrkkipaja.1g.fi/kuvat/Masa+ ... sa+004.jpg
Tuossakin sen tekee hyvin

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Juujuu kyllä puussa on kivaa ja tuli on paholaisen keksintö 
Mutta kun on kerran tottunut pukissa pyörittelemään ja laskemaan/nostamaan koneen korkeutta työn mukaan, niin ei tuo pöytä eikä kuormalavat houkuttele. On sitäkin tehty ja juuri siksi tuo pukki on hankittu alunperin.
Kyllä mä uskon, että on helppoa ja kivaa teidän mielestänne, mutta sitä ei nyt kyselty, vaan miten tuo kone ihan oikeasti kiinnitetään tuollaiseen standardipukkiin.
Ilmeisesti vaihtoehdot ovat vähissä ja tuon vauhtipyörän irroittamalla löytyy neljä kiinnityspistettä. Ja kokemusta aiheesta ei juurikaan ole, kun pöydällä, kottikärryissä ja kuormalavan päällä onnistuu ihan hyvin.
Pitänee heittää suohon osa työkaluistakin, koska jakoavaimella ja vasaralla saa kuitenkin tehtyä melkein samat asiat.
Eikä herneitä
Topicissa yritin kysyä miten kiinnitän koneen moottoripukkiin, enkä vaihtoehtoja sille...

Mutta kun on kerran tottunut pukissa pyörittelemään ja laskemaan/nostamaan koneen korkeutta työn mukaan, niin ei tuo pöytä eikä kuormalavat houkuttele. On sitäkin tehty ja juuri siksi tuo pukki on hankittu alunperin.
Kyllä mä uskon, että on helppoa ja kivaa teidän mielestänne, mutta sitä ei nyt kyselty, vaan miten tuo kone ihan oikeasti kiinnitetään tuollaiseen standardipukkiin.
Ilmeisesti vaihtoehdot ovat vähissä ja tuon vauhtipyörän irroittamalla löytyy neljä kiinnityspistettä. Ja kokemusta aiheesta ei juurikaan ole, kun pöydällä, kottikärryissä ja kuormalavan päällä onnistuu ihan hyvin.
Pitänee heittää suohon osa työkaluistakin, koska jakoavaimella ja vasaralla saa kuitenkin tehtyä melkein samat asiat.
Eikä herneitä

----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
On pöytä parempi korkeus, kuin kuormalava, mutta esim koneen pyöräyttäminen pöydällä ylösalaisin ei ole ihan yhtä helppoa, kuin pukissa.
Ja pukissa mikään osa ei nojaa koskaan mitään pöytää vasten.
Kuten eiemminkin sanoin. Huonoja puolia ei moottoripukissa ole ja jos sellainen on jo olemassa, niin ei oikein jaksa pöydällä tehdä.
En minäkään olisi uskonut eroa ennenkuin tehtiin kaverin tallissa yksi chevyn pikkulohko moottoripukissa. Sen jälkeen ostin oman, eikä ole vielä kaduttanut.
Sama juttu kävi aikanaan juotostelineen kanssa. Kerran kun pääset kokeilemaan, niin ei huvita enää työnnellä liittimiä tinalla kolvilla pitkin pöytää tai tehdä hienoja lukkopihtipatentteja.
Kun nyt ensin saan tehtyä mitat tuolle "adapterille", niin uskoisin, että aika montaakin henkilöä voisi kiinnostaa häkkyrä jolla saa koneen sivusta kiinni edulliseen moottoripukkiin?
Ja pukissa mikään osa ei nojaa koskaan mitään pöytää vasten.
Kuten eiemminkin sanoin. Huonoja puolia ei moottoripukissa ole ja jos sellainen on jo olemassa, niin ei oikein jaksa pöydällä tehdä.
En minäkään olisi uskonut eroa ennenkuin tehtiin kaverin tallissa yksi chevyn pikkulohko moottoripukissa. Sen jälkeen ostin oman, eikä ole vielä kaduttanut.
Sama juttu kävi aikanaan juotostelineen kanssa. Kerran kun pääset kokeilemaan, niin ei huvita enää työnnellä liittimiä tinalla kolvilla pitkin pöytää tai tehdä hienoja lukkopihtipatentteja.
Kun nyt ensin saan tehtyä mitat tuolle "adapterille", niin uskoisin, että aika montaakin henkilöä voisi kiinnostaa häkkyrä jolla saa koneen sivusta kiinni edulliseen moottoripukkiin?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Eikös sitä saa tommoseen yleismallin pukkiin kiinni tuolta imusarjan puoleisesta kyljestä? Siellähän on pultinreikiä ihan useempi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01