nykii kostealla ilmalla.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

nykii kostealla ilmalla.

Viesti Kirjoittaja Sabo »

2L iivari -90. Kun taivaalta tulee vettä riittävästi ja auto seissyt yön yli niin starttaaminen kestää ja kestää. Vaivoin hurahtaa käyntiin. käy kyllä tyhjä käyntiä, mutta kun yrittää lähtee liikenteeseen niin röpöttää nykii/joskus jopa sammuu. Isolla kaasulla lähtee kulkeen kyllä. Koneen lämmetessä/kuiaessa rupeaa toimimaan. Missä mahtais kosteutta luurata?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ensimmäisenä vois tulla mieleen, että onko kylmäkäynnistys systeemi mukana?
VW transporter 2.5tdi vm.99
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Virranjakajan kansi ehjä?
Aalto
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aalto »

Vaihtaisin kanssa jakajan kannen ja tarkastaisin tulpanjohdot. Pimeällä ja kostealla ilmalla näkee ylättävän paljon läpilyöntipaikoja konepellin alla...
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Rupean tsekkaamaan noita. 900 lainassa ja on hieman eri tekniikkaa kuin tontussa. Tekemällä oppii.

tattista
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

itsellä oli samanlainen ongelma, että nykkii kosteassa säässä, vaihdoin pyörijä, virranjak. kansi, sytytysjohdot ja tulpat.. ja auto on kuin uus.. :lol:
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Lainataan vanhaa topikkia:
Potilaana tuo poliisiauto eli i16 LH 2.4
Viime päivinä on vettä tullut taivaan täydeltä. Siinä pahimmassa sateessa häviää käynti kokonaan. Sähköpuolelta löytyisi varmaan iso kasa tarkastettavia kohteita, mutta jos haarukoisi niitä valmiiksi etukäteen. Käynti katoaa siis kokonaan, mutta kun painaa kaasupolkimen täysin pohjaan niin taas mennään. Ja vähänkin kun löysää niin veto katkeaa kokonaan. Tätä rynkytystä kun sietää muutaman maantiekilometrin niin taas toimii oikein. LH2.4:ssä on tuo täyskaasun tunnistus, mutta mitä muuta se tekee kuin pysäyttää ilmastoinnin kompuran? Vai tekeekö muuta? Ohittaako se jonkun sähköjutskan, joka kosteudesta ryppyilee. Siinä kaatosateessa ei ole kiva kurkkia pellin alle ja muuten tuota vikaa ei esiinny. Kytkishän löytyy tuolta: http://townsendimports.com/Web/electric ... 072-77.jpg
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Täyskaasulla ohitetaan ilmamassamittari, joten sen liittimet tarkistaisin ensiksi. Onko ilmanotto täysin vakio/onko mahdollista että imuputkeen pääsisi normaalia enemmän vettä? Jos massamittarille pääsee reippaasti vettä, niin saattaa olla että menee sekaisin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nuiden vv-suodattimien ansiostahan kans saadaan kostealla ilmalla nykymistä ja rökeltämistä.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

jcarlson kirjoitti:Täyskaasulla ohitetaan ilmamassamittari, joten sen liittimet tarkistaisin ensiksi. Onko ilmanotto täysin vakio/onko mahdollista että imuputkeen pääsisi normaalia enemmän vettä? Jos massamittarille pääsee reippaasti vettä, niin saattaa olla että menee sekaisin.
OK. Immun liitintä täytyy siis tutkia. Ilmanotto on ihan vaparin vakio.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Vastaa Viestiin