Kattoluukku papattaa ilmavirrassa
Kattoluukku papattaa ilmavirrassa
Avasin tuossa kauppareissulla kattoluukun ja huomasin että perhana se on alkanut papattamaan yli 45km/h nopeudessa. Kattoluukku liikkuu ilmeisesti ylä ja alasuuntaan niin että pitää aika kovaa papatusta ilmavirran puhaltaessa. Mikä neuvoksi?
Kukin saabastelee tyylillään...
Samaa oiretta mutta suuremmissa nopeuksissa, yleensä yli 100 vauhdissa. Mutta ei aina.
Ääni loppuu jos luukkua avaa hieman.
Ekalla kerralla säikäytti tosi pahasti, ääni oli tosi kova.
Ohitus tilanteessa ääni alkoi ja luulin että jotain oikeasti hajosi, ääntä ei oikein pysty suoraan kohdistamaan luukkuu.
Olisko tiivisteet väsyneet vai mikä lie?
Lasiluukku siis kyseessä mulla.
Ääni loppuu jos luukkua avaa hieman.
Ekalla kerralla säikäytti tosi pahasti, ääni oli tosi kova.
Ohitus tilanteessa ääni alkoi ja luulin että jotain oikeasti hajosi, ääntä ei oikein pysty suoraan kohdistamaan luukkuu.
Olisko tiivisteet väsyneet vai mikä lie?
Lasiluukku siis kyseessä mulla.
Varmaan sama juttu kuin mulla eli ne luukun etummaiset liukutassut rikki tms. ja luukun etureuna pääsee liikkumaan ylös-alas. Lopulta menee siihen kuin mulla nyt eli reippaammissa nopeuksissa koko luukku nousee ylöspäin niin että pahimmillaan saattaa päivä paistaa jopa sentin raosta etureunassa. Tosin silloin sitä vauhtia on kyllä jo... köh... melkoisesti 

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
Luukun kummallakin puolella pitäisi olla yksi muovinen ohjain, vähän hankala kuvailla näin sanoin. Itse taisin jossain autossa liittää tuon uudestaan sikaflexillä kiinni. Vilkaise kuitenkin jos eri puolet eroavat toisistaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
No, tuli tänään koetettua sitä luukkua liikuttaa myös ulkoa käsin.
Luukku antaa jälkeen kun sitä painaa ulkoa ylhäältä alaspäin.
Liike on n.6-9mm. Molemmista poikittaisreunoista eli edestä ja takaa.
Valokuvaa jos jollain olis luukusta sen ollessa auki, niin vois verrata omaan näkymään sitä. Ja jos mahdollista niin luukun olleessa TÄYSIN auki.
Katon sisällä siis.
Luukku antaa jälkeen kun sitä painaa ulkoa ylhäältä alaspäin.
Liike on n.6-9mm. Molemmista poikittaisreunoista eli edestä ja takaa.
Valokuvaa jos jollain olis luukusta sen ollessa auki, niin vois verrata omaan näkymään sitä. Ja jos mahdollista niin luukun olleessa TÄYSIN auki.
Katon sisällä siis.