9-5 TurboPilot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Noita on sitten kahta eri mallia nuukiaan, jos ei halua/osaa käyttää kolvia ja sivuleikkureita. Toinen sopii niihin Nokian sarjoihin, joissa on 6-pistokkeinen töpseli ja toinen niihin, joissa on 4-pistokkeinen. Uudempi näyttää tuntevan numeron 991237. Tämä siis oletuksella, että näissä uusissa on samat liittimet kuin meikäläisen ruostekasassa :)

Tuo tosiaan näyttää väärältä johdolta, kuten jo 9-5T sanoi.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

edit:tuplapostaus veks.
Viimeksi muokannut koistha, Su Heinä 01, 2007 08:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Sori Eski!
Kirjoitin tässä aikaisemmin, että takavalojen muotoilussa olisi toivomisen varaa.
Nyt kun tämä viimeisin kuva on suoraan takaapäin täytyy sanoa, etteihän tuon hienompaa perää ole olemassakaan, lyhdyt mukaanlukien! Myös auton väri on hienostuneen hillitty!

Vaihdetaanhan sitä mielipidettä (käännetään takkia) jopa vieläkin suuremmissa asiossa!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Turbo Sensonic kirjoitti: Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla :wink:
Kävimme torstaina työasioissa eräässä etelä-savossa sijaitsevassa pienessä Sitikka-korjaamossa. Korjaamon hallissa oli CC-tonnari ilmeisesti kansirempan vuoksi telakalla. Meinasin huudahtaa, että on harvinainen tilanne, kun sitikkakorjaamolla näkee AUTOJA :lol:

...ja mitä niihin britteihin tulee, niin myös sähkölaitteiden valmistus pitäisi kieltää heiltä :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

koistha kirjoitti:Noita on sitten kahta eri mallia nuukiaan, jos ei halua/osaa käyttää kolvia ja sivuleikkureita. Toinen sopii niihin Nokian sarjoihin, joissa on 6-pistokkeinen töpseli ja toinen niihin, joissa on 4-pistokkeinen. Uudempi näyttää tuntevan numeron 991237. Tämä siis oletuksella, että näissä uusissa on samat liittimet kuin meikäläisen ruostekasassa :)

Tuo tosiaan näyttää väärältä johdolta, kuten jo 9-5T sanoi.
Täytyypä vielä selvittää tuo piuhahomma. Minulla kun ei paljon kolvi ja sivuleikkurit auta, kun ei ole tallessa sitä Nokian virtapiuhaa, joten tuo valmis Saab/Nokia-piuha olisi aika kätevä ratkaisu...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:9-5T:n kuvassa on oikeannäköinen liitin autoon.
Totta. Kun asensin HF:n Sport Sedaniin, niin tuo johtosarja oli juuri samannäköinen kuin 9-5T:n kuvassa.

Kuten aikaisemmin kirjoittelin, niin johtosarjoja on olemassa useimmille matkapuhelinmerkeille, mutta Länsiautosta kerrottiin minulle, että GM Finland tuo maahan ainoastaan Nokialle sopivaa johtosarjaa, josta sitten Saab-huoltamot muokkaavat sopivaksi kullekin matkapuhelinmerkille. Näin minäkin tein. Ostin johtosarjan ja muokkasin sen sopivaksi puhelimeni HF -sarjalle.

Sanoivat vielä Länsiautossa, että ei kannata käyttää TEL1:n mukana tullutta, kattoverhoiluun piilotettua mikrofonia, koska se on kuulemma täysi p*sk*. Neuvoivat käyttämään puhelimen HF -sarjan mukana tullutta mikrofonia. Eivät olleet varmaan koskaan lukeneet johtosarjan mukana tullutta (ruotsinkielistä) ohjetta, jossa neuvotaan vaihtamaan mikrofonin johdotuksen paikkaa riviliittimessä, jos käyttää tietyn merkkistä matkapuhelinta. Ja hyvin on toistaiseksi pelannut, ei ole kukaan valittanut, että olisi kuulunut huonosti tai "kiertänyt" puheluiden aikana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Eka tuhat kilsaa tuli täyteen, eikä yhtään vikaa vielä :D

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:Ai tuosta mikin nastan muutoksesta on oikein ohjekkin olemassa. :cry:
Sellaisen kun olisi saanut aikoinaan, niin ei olisi tarvinnut itse luntata WISsistä.
Lähetänkö sen sulle?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

No niin, GM Finlandin mukaan oikea piuha löytyy varaosanumerolla 12 801 584. Saas nähdä miten käy... EDIT: tuolla varaosanumerolla löytyy se "karvapääversio", jossa ei ole Nokian liittimiä, mutta nyt pitäisi oikea piuha olla kuitenkin tulossa).

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ma Heinä 02, 2007 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Mites tuo takalasin pesuri oikein pelittää uusitussa mallissa? Hoksasin vasta että ovat näköjään siirtäneet pesunesteen tulon lasin yläreunaan. Kasteleekos tuo lasia yhtä hyvin kuin vanha systeemi joka ruikki suoraan sulan eteen ja olen oikein hämmästelly miten hyvin se on toiminut kun ei pyyhi kuivaa lasia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Uusi takalasin pesuri on ihan naurettava. Vanha oli siis selvästi parempi, mutta itselläni se ei koskaan toiminut entisessä AeroWagonissa...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Sivutavaraverkkokin tuli asennettua... Se on esimerkiksi bensakanisterin kuskaamisessa ihan ehdoton varuste.

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eikö 07:ssa(kaan) toimi bensamittari kunnolla vai miksi kanisteri?
Ei muuten taida olla edes alkuperäinen Saab -kanisteri? Näyttää ihan joltain halvalta tarvikekanisterilta. :wink:
(Ok, siinä on tietysti mikroauton bensaa)
9000CS 2,3
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Joo kyllä saab-tarra tekisi siitä paljon paremman.
Minäkin osaisin tuon verkon asentaa (tai en nyt ihan varma olekkaan).
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Paljonko tuo verkko maksaa? Voisi sen itsekin laittaa vaikka tosin meillä AS3 kuuntelijoillahan se voisi vaikuttaa haitallisesti subwooferin tuottamien ultramatalien taajuuksien ilmavirtauksiin. :wink:
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin