Mahtaakohan tommonen olla ihan "ok", että kylmänä lähdettäessä automaatti ei suostu vaihtamaan isommalle ollenkaan paitsi vasta n. 3-5min ajon jälkeen. Lämpimänä kyllä vaihtaa ilman mitään tökkäsyitä ja vaihteet pelittää niinku pitääkin. Ei tossa muuten mitään mutta hieman ärsyttää lähteä kotipihasta tohon 40km/h tielle ja siinä huudattaa ykkösellä muutamat tovit
900i automaagi, normaaliako(?)
900i automaagi, normaaliako(?)
Moro jälleen,
Mahtaakohan tommonen olla ihan "ok", että kylmänä lähdettäessä automaatti ei suostu vaihtamaan isommalle ollenkaan paitsi vasta n. 3-5min ajon jälkeen. Lämpimänä kyllä vaihtaa ilman mitään tökkäsyitä ja vaihteet pelittää niinku pitääkin. Ei tossa muuten mitään mutta hieman ärsyttää lähteä kotipihasta tohon 40km/h tielle ja siinä huudattaa ykkösellä muutamat tovit
			
			
									
									
						Mahtaakohan tommonen olla ihan "ok", että kylmänä lähdettäessä automaatti ei suostu vaihtamaan isommalle ollenkaan paitsi vasta n. 3-5min ajon jälkeen. Lämpimänä kyllä vaihtaa ilman mitään tökkäsyitä ja vaihteet pelittää niinku pitääkin. Ei tossa muuten mitään mutta hieman ärsyttää lähteä kotipihasta tohon 40km/h tielle ja siinä huudattaa ykkösellä muutamat tovit
- 
				DIggItaLLr
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1437
 - Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
 - Paikkakunta: Suomen Miami
 
En hirveesti autoomatiesta tiedä, mutta senverran että. Soon helevetin tärkiätä että se öljy on oikeaa TYYPPIÄ ja sitä on oikea MÄÄRÄ!.. Nuo jos ei stemmaa niin maagi joko porsii tai epätoimii.
Ennen öljymäärän tarkistusta täytyy autoa pitää tyhjäkäynnillä ja käyttää vaihteenvalitsin R ja D asennoissa jonkun minuutin, auton ollessa paikallaan, tämänjälkeen kone seis ja öljymäärän tsekkaus. Muuten näyttää että olisi liikaa öljyä!
			
			
									
									
						Ennen öljymäärän tarkistusta täytyy autoa pitää tyhjäkäynnillä ja käyttää vaihteenvalitsin R ja D asennoissa jonkun minuutin, auton ollessa paikallaan, tämänjälkeen kone seis ja öljymäärän tsekkaus. Muuten näyttää että olisi liikaa öljyä!
Siellä on öljynkierron pumppu menossa. Kun öljy on kylmää ja paksua, niin ei liiku kunnolla = laatikko ei saa tietoa, että paineet kasvussa=kierroksia=vaihdon paikka.
Lämpimämmillä öljyillä taas homma toimii kunnolla, koska öljy on ohuempaa.
Toinen vaihtoehto on likaa/paskaa/jotakin painekanavissa.
Sitä voi yrittää (jos osaa) erikseen myytävillä aineilla poistaa kaatamalla laatikkoon, käyttämällä hetken ja tyhjentämällä HYVIN. Sitten uudet öljyt sisään ja toivotaan parasta.
Ohuempaa öljyä en suosittele, koska sitten se alkaa luistaa lämpimänä ja rikkoo itsensä nopeasti.
Hae romikselta manuaalisaab ja vaihda siitä manuaalin palikat autoon.
			
			
									
									Lämpimämmillä öljyillä taas homma toimii kunnolla, koska öljy on ohuempaa.
Toinen vaihtoehto on likaa/paskaa/jotakin painekanavissa.
Sitä voi yrittää (jos osaa) erikseen myytävillä aineilla poistaa kaatamalla laatikkoon, käyttämällä hetken ja tyhjentämällä HYVIN. Sitten uudet öljyt sisään ja toivotaan parasta.
Ohuempaa öljyä en suosittele, koska sitten se alkaa luistaa lämpimänä ja rikkoo itsensä nopeasti.
Hae romikselta manuaalisaab ja vaihda siitä manuaalin palikat autoon.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
						ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Edit: Olin hidas.
			
			
									
									Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
						http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Toimintaperiaate on sama kuin jenkkiaskeissa, joissa tuollaiset oireet korjaantuivat radikaalilla puhdistuksella tai pumpun vaihdolla.
Se puhdistus on vain väliaikainen korjaus joka helpottaa pumpun elämää.
Minä ainakin näin ajamatta kallistuisin siihen suuntaan.
			
			
									
									Se puhdistus on vain väliaikainen korjaus joka helpottaa pumpun elämää.
Minä ainakin näin ajamatta kallistuisin siihen suuntaan.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
						ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
http://www.autorepairmanuals.biz/site/5 ... 0801986125
Tuosta on sitten suunnatonta apua ensikertalaiselle, jos haluaa taikoa itse kuntoon.
Yksi asia mikä on hydrauliikassa ja automaattiaskeissa tärkeää, kun purkaa ja kasaa on UUDET tiivisteet joka paikkaan minkä irroitti ja OIKEA kiristysmomentti.
			
			
									
									Tuosta on sitten suunnatonta apua ensikertalaiselle, jos haluaa taikoa itse kuntoon.
Yksi asia mikä on hydrauliikassa ja automaattiaskeissa tärkeää, kun purkaa ja kasaa on UUDET tiivisteet joka paikkaan minkä irroitti ja OIKEA kiristysmomentti.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
						ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Ei ollut tietoa mikä aski sulla on tossa Saabissa mutta jos on BW 35:nen niin samaa askia on ollut Volvossa ja samaa vikaa 
 
Oli ihan samat oireet kun sulla ja yksi asioista jotain oikeestikin tietävä sano että nopeudensäädin takertelee että on paskanen. No asiaa kundi puhu.Volvossa nopeudensäätimen putsaus oli helppo homma kardaani irti ja askin päästä nopeudensäätimen koppa pois ja säädin puhtaaksi ja taas pelas lopullisesti kyllä homma korjaantu kun momentimuunnin meni vaihtoon se meinaan tunki rautaa sinne nopeudensäätimeen.Saabissa vaan voi olla melkonen homma päästä käsiksi siihen nopeuden säätimeen. Eli jotain putsaavia öljyjä voi tietenkin yrittää mutta tuskin auttaa asiaa.
			
			
									
									Oli ihan samat oireet kun sulla ja yksi asioista jotain oikeestikin tietävä sano että nopeudensäädin takertelee että on paskanen. No asiaa kundi puhu.Volvossa nopeudensäätimen putsaus oli helppo homma kardaani irti ja askin päästä nopeudensäätimen koppa pois ja säädin puhtaaksi ja taas pelas lopullisesti kyllä homma korjaantu kun momentimuunnin meni vaihtoon se meinaan tunki rautaa sinne nopeudensäätimeen.Saabissa vaan voi olla melkonen homma päästä käsiksi siihen nopeuden säätimeen. Eli jotain putsaavia öljyjä voi tietenkin yrittää mutta tuskin auttaa asiaa.
900i -90
						http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... find_agent
Tai soita tuonne ja osta tuosta aski. Käyt läpi sen pöydällä ja laitat alle.
			
			
									
									Tai soita tuonne ja osta tuosta aski. Käyt läpi sen pöydällä ja laitat alle.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
						ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992