Ohjaustehostimen stefa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Ohjaustehostimen stefa
Pistettiin pojan autoon käytetty ohjaustehostin. Enpä tietenkään huomannut vaihdattaa suosiolla ohjausakselin stefaa. Näyttää jonkin verran vuotavan.
Oletettavasti tehostin on ollut kuivana, joten tiivisteet tahtovat kovettua, mutta mahtaako tuon stefan vuoto vähentyä ajan kanssa, vai pitääkö ottaa homma uusiksi?
Öljyn sekaan olivat Tammerissa kipanneet jotain Forten tiivisteen uudistajaa. Öljyn kulutuksesta ei ole vielä tietoa, muttei siitä ainakaan lätäkköä auton alle tule. Tehostin kyllä toimii ihan normaalisti.
Oletettavasti tehostin on ollut kuivana, joten tiivisteet tahtovat kovettua, mutta mahtaako tuon stefan vuoto vähentyä ajan kanssa, vai pitääkö ottaa homma uusiksi?
Öljyn sekaan olivat Tammerissa kipanneet jotain Forten tiivisteen uudistajaa. Öljyn kulutuksesta ei ole vielä tietoa, muttei siitä ainakaan lätäkköä auton alle tule. Tehostin kyllä toimii ihan normaalisti.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Juurikin sama pappamobiili 900 c special.
Olihan siinä jonkin verran tinattavaa, mutta ovien rempan jälkeen se on nyt aikas asiallisessa kunnossa. Vaihdoin molempien ovien alareunat kokonaan ja ruiskuttelin sitten koteloainetta sisään oikein kunnolla. Ajolleen auto on tosi tukeva vaikka kilometrit on 273.900. Ollut pääosin matka-ajossa ja huollettu koria lukuunottamatta hyvin.
Pistin eilen Ekokemin suojaöljyä pari liraa pohjaan, nyt menee senkin osalta jonkin aikaa. Öljyinen rauta ei ruostu.
Poikkeapa joskus parantamaan Saab -maailmaa. Omistaja tosin lähtee armeijaan maanantaina, siksi tuota on pitänyt tilkitä kuntoon.
Olihan siinä jonkin verran tinattavaa, mutta ovien rempan jälkeen se on nyt aikas asiallisessa kunnossa. Vaihdoin molempien ovien alareunat kokonaan ja ruiskuttelin sitten koteloainetta sisään oikein kunnolla. Ajolleen auto on tosi tukeva vaikka kilometrit on 273.900. Ollut pääosin matka-ajossa ja huollettu koria lukuunottamatta hyvin.
Pistin eilen Ekokemin suojaöljyä pari liraa pohjaan, nyt menee senkin osalta jonkin aikaa. Öljyinen rauta ei ruostu.
Poikkeapa joskus parantamaan Saab -maailmaa. Omistaja tosin lähtee armeijaan maanantaina, siksi tuota on pitänyt tilkitä kuntoon.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Jos en nyt ihan väärin muista, niin PCS:n pojat ovat vaihtaneet jollekulle saabistille og-satkuun tuon ohjausakselin stefan kabiinin puolelta kikkailemalla. Soitto Rikulle varmaan selvittää asiaa. Näin ei tarvitsisi ottaa koko tehostinta pois paikoiltaan. Ja aika yleinen vuotopaikka tuo tuntuu olevan sen lisäksi, että vuotaa sinne haitarikumien sisään.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Viime talvena vaihdoin itelle ko. stefan ku alko vuotaan ja paheni vaan. Silmämääräisesti en nähnyt mitään eroa uuden ja vanhan stefan välillä , kovettunut, kulunut tms.mutta vuoto loppui ku laitoin uuden. Vanhalla stefalla oli ajettu 250 tkm.
Otin tangon suosiolla irti ku vaihdoin. Olis ollu hiukka ahas vaihtaa se paikoillaan ohjaamon puolelta tms. Tulipahan uusittua öljyt ja yksi letkukin samalla.
Otin tangon suosiolla irti ku vaihdoin. Olis ollu hiukka ahas vaihtaa se paikoillaan ohjaamon puolelta tms. Tulipahan uusittua öljyt ja yksi letkukin samalla.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ohjaustehostimen stefa
Wanhaa ketjua taas upitaan mutta onko joku saanut korjattua hammastangon vuotoa päätytiivistettä vaihtamalla? Omani vuotaa apparin puolelle haitarikumin sisään, onko sille tehtyävissä mitään, ja pääsisikö sinne käsiksi jos vain leikkaisii sitä tehostimen tunnelia auki korista (helpompi tehdä noin kuin alkaa repimään satkun tehostinta irti tupliksesta)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ohjaustehostimen stefa
Me ostimme ehjän hammastangon ja se pelitti sitten. Helpompaa lienee vaihtaa koko tanko.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Onko nyt niin, ettei kellään ole koskaan ollut kyseistä vuoto-ongelmaa tehostimien kanssa?
on koko ajan mutta ei saabissa, kokeimuksen syvä rintaääni sanoo että ei se siitä ainakaan lopu eli jos huolto vapautta hakee niin uudet stefat

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Ohjaustehostimen stefa
Kiitos neuvosta mutta tässä tapauksessa olisi helpompaa vaikka leikellä koko tunnelihässäkkä irti, ja asentaa vanhaan tehostajaan korjaussarja, kuin lähteä irrottamaan tehostajaa ja vaihtamaan sitä uuteen.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Me ostimme ehjän hammastangon ja se pelitti sitten. Helpompaa lienee vaihtaa koko tanko.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98